Korzár logo Korzár
Sobota, 8. máj, 2021 | Meniny má IngridaKrížovkyKrížovky
AUTO-MOTO

Vyskúšali sme si Chevrolet Captiva

Športovo-úžitkové vozidlo s priestranným interiérom

Chevrolet Captiva Sport. Verzia Sport sa od ostatných verzií odlišuje chrómovanými prvkami.Chevrolet Captiva Sport. Verzia Sport sa od ostatných verzií odlišuje chrómovanými prvkami. (Zdroj: archív)

Športovo-úžitkový automobil Chevrolet Captiva je na našom trhu už nejakú dobu, ale len pomerne nedávno naň prišla najnovšia športová verzia Captiva Sport, ktorá mala premiéru v závere minulého roka na autosalóne v talianskej Bologni. Captiva je výrobkom juhokórejskej firmy Daewoo, ktorá patrí americkému koncernu General Motors a ktorej oficiálny názov je teraz GM Daewoo Automotive Technology (GMDAT).

Sesterský model Opel Antara

Táto firma predáva svoje produkty na európskom trhu pod značkou Chevrolet. Captiva je postavená na štandardnej podvozkovej plošine Theta, ktorú koncern GM využíva aj pre iné modely, a to napríklad pre Chevrolet Equinox či Opel Antara (Antara je z technického hľadiska sesterským modelom Captivy). Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 707 mm, jeho dĺžka je 4 639 mm, šírka je 1 849 mm a výška 1 755 mm. Captiva sa vyznačuje priestranným a pohodlným interiérom a dodáva sa v päťmiestnej i sedemmiestnej verzii. Dve sedadlá tretieho radu možno sklopiť do podlahy batožinového priestoru. Ten má v päťdverovej verzii základný objem 465 litrov. Na pohon Captivy sú k dispozícii štyri motory (motor je uložený vpredu naprieč).

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Moderný štvorventilový motor

Jedným z nich je moderný dvojlitrový turbodieselový motor so štyrmi ventilmi na valec, ktorý bol vyvinutý v spolupráci firiem GMDAT, GM Powertrain a talianskej firmy VM Motori. Tento motor má maximálny výkon 110 kW pri 4 000 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 320 Nm pri 2 000 ot/min. V kombinácii s päťstupňovou prevodovkou a pohonom predných kolies je priemerná normovaná spotreba tohto motora len 7,3 l/100 km.

Najvýkonnejší je šesťvalec

Motor však môže byť kombinovaný aj s päťstupňovou automatickou prevodovkou. Spomenutý dvojlitrový vznetový motor sa dodáva aj vo verzii s výkonom zníženým na 93 kW. Ďalším motorom je 2,4-litrový benzínový motor výkonu 100 kW. Najvýkonnejšou pohonnou jednotkou Captivy je 3,2-litrový vidlicový šesťvalec, ktorého maximálny výkon je 169 kW.

Skryť Vypnúť reklamu

Verzia Sport má bohatý výstroj

ňMali sme možnosť vyskúšať si verziu Captiva Sport, poháňanú turbodieselovým motorom výkonu 110 kW. Verzia Sport sa od základnej verzie Captivy odlišuje už navonok, a to najmä mnohými chrómovanými prvkami a 18-palcovými ráfikmi z ľahkej zliatiny. Športovo ladený interiér má kožené čierno-červené čalúnenie a kožou potiahnutý volant. Do bohatého výstroja vozidla patrí stabilizačný systém ESP, do ktorého je začlenený aj asistenčný systém núdzového brzdenia (HBA), systém na bezpečný zjazd svahov (HDC) i systém ochrany proti prevráteniu vozidla (ARP).

Veľmi pružný motor

Na Captive Sport sme ocenili najmä priestranný interiér, „európske" jazdné vlastnosti a mimoriadnu pružnosť vznetového motora, ktorá umožňuje jazdiť na jeden prevodový stupeň v širokom rozmedzí rýchlostí. Výrobca ale trochu podcenil silu našich rúk, pretože posilňovač riadenia posilňuje trochu viac než to považujeme za vhodné.

Skryť Vypnúť reklamu


.

Veľký batožinový priestor. Vozidlo sa dodáva v päťmiestnej i sedemmiestnej úprave.


Prehľadne usporiadaný kokpit vozidla. Na pohon sú k dispozícii dva vznetové a dva zážihové motory.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  2. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  3. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  4. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  5. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  6. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  7. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  10. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd?
  1. Blíži sa Deň matiek. Pripravme im raňajky ako pre kráľovnú
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  3. Jarná očista organizmu – ako sa do nej pustiť naplno?
  4. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  5. Kancelársky trh ožíva, potvrdzuje to aj najväčší developer
  6. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  7. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  10. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  1. Zaočkovaní dostávajú pivo zdarma alebo 350 eur 39 065
  2. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 19 265
  3. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 15 673
  4. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 14 496
  5. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 8 889
  6. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 8 021
  7. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd? 7 557
  8. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 7 181
  9. Investuje od dvanástich. Najväčší rast dosiahol o 1 600 percent 6 929
  10. Minerálky pod lupou. Kedy nám škodia a kedy prospievajú? 6 321
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nezažili SME, ale nezabudli sme.

Dnes si pripomíname, prečo je dôležité, aby sa z našej pamäti nestratili príbehy z čias vojny.

16 h
Reklama na detské kokaínové kvapky proti bolesti zubov z roku 1885.

Kokaín sa považoval za všeliek.

7. máj
Peter Sagan dnes na Giro d'Italia 2021 - 1. etapa LIVE cez online prenos.

Peter Sagan dnes ide 1. etapu na Giro d'Italia 2021. Sledujte ju live cez online prenos.

6 h

Pandémia si vyžiadala 11 990 obetí.

10 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop