Športovo-úžitkový automobil Chevrolet Captiva je na našom trhu už nejakú dobu, ale len pomerne nedávno naň prišla najnovšia športová verzia Captiva Sport, ktorá mala premiéru v závere minulého roka na autosalóne v talianskej Bologni. Captiva je výrobkom juhokórejskej firmy Daewoo, ktorá patrí americkému koncernu General Motors a ktorej oficiálny názov je teraz GM Daewoo Automotive Technology (GMDAT).
Sesterský model Opel Antara
Táto firma predáva svoje produkty na európskom trhu pod značkou Chevrolet. Captiva je postavená na štandardnej podvozkovej plošine Theta, ktorú koncern GM využíva aj pre iné modely, a to napríklad pre Chevrolet Equinox či Opel Antara (Antara je z technického hľadiska sesterským modelom Captivy). Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 707 mm, jeho dĺžka je 4 639 mm, šírka je 1 849 mm a výška 1 755 mm. Captiva sa vyznačuje priestranným a pohodlným interiérom a dodáva sa v päťmiestnej i sedemmiestnej verzii. Dve sedadlá tretieho radu možno sklopiť do podlahy batožinového priestoru. Ten má v päťdverovej verzii základný objem 465 litrov. Na pohon Captivy sú k dispozícii štyri motory (motor je uložený vpredu naprieč).
Moderný štvorventilový motor
Jedným z nich je moderný dvojlitrový turbodieselový motor so štyrmi ventilmi na valec, ktorý bol vyvinutý v spolupráci firiem GMDAT, GM Powertrain a talianskej firmy VM Motori. Tento motor má maximálny výkon 110 kW pri 4 000 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 320 Nm pri 2 000 ot/min. V kombinácii s päťstupňovou prevodovkou a pohonom predných kolies je priemerná normovaná spotreba tohto motora len 7,3 l/100 km.
Najvýkonnejší je šesťvalec
Motor však môže byť kombinovaný aj s päťstupňovou automatickou prevodovkou. Spomenutý dvojlitrový vznetový motor sa dodáva aj vo verzii s výkonom zníženým na 93 kW. Ďalším motorom je 2,4-litrový benzínový motor výkonu 100 kW. Najvýkonnejšou pohonnou jednotkou Captivy je 3,2-litrový vidlicový šesťvalec, ktorého maximálny výkon je 169 kW.
Verzia Sport má bohatý výstroj
ňMali sme možnosť vyskúšať si verziu Captiva Sport, poháňanú turbodieselovým motorom výkonu 110 kW. Verzia Sport sa od základnej verzie Captivy odlišuje už navonok, a to najmä mnohými chrómovanými prvkami a 18-palcovými ráfikmi z ľahkej zliatiny. Športovo ladený interiér má kožené čierno-červené čalúnenie a kožou potiahnutý volant. Do bohatého výstroja vozidla patrí stabilizačný systém ESP, do ktorého je začlenený aj asistenčný systém núdzového brzdenia (HBA), systém na bezpečný zjazd svahov (HDC) i systém ochrany proti prevráteniu vozidla (ARP).
Veľmi pružný motor
Na Captive Sport sme ocenili najmä priestranný interiér, „európske" jazdné vlastnosti a mimoriadnu pružnosť vznetového motora, ktorá umožňuje jazdiť na jeden prevodový stupeň v širokom rozmedzí rýchlostí. Výrobca ale trochu podcenil silu našich rúk, pretože posilňovač riadenia posilňuje trochu viac než to považujeme za vhodné.
.
Veľký batožinový priestor. Vozidlo sa dodáva v päťmiestnej i sedemmiestnej úprave.
Prehľadne usporiadaný kokpit vozidla. Na pohon sú k dispozícii dva vznetové a dva zážihové motory.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.