Korzár logo Korzár
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

Vyskúšali sme si Chevrolet Captiva

Športovo-úžitkové vozidlo s priestranným interiérom

Chevrolet Captiva Sport. Verzia Sport sa od ostatných verzií odlišuje chrómovanými prvkami.Chevrolet Captiva Sport. Verzia Sport sa od ostatných verzií odlišuje chrómovanými prvkami. (Zdroj: archív)

Športovo-úžitkový automobil Chevrolet Captiva je na našom trhu už nejakú dobu, ale len pomerne nedávno naň prišla najnovšia športová verzia Captiva Sport, ktorá mala premiéru v závere minulého roka na autosalóne v talianskej Bologni. Captiva je výrobkom juhokórejskej firmy Daewoo, ktorá patrí americkému koncernu General Motors a ktorej oficiálny názov je teraz GM Daewoo Automotive Technology (GMDAT).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sesterský model Opel Antara

Táto firma predáva svoje produkty na európskom trhu pod značkou Chevrolet. Captiva je postavená na štandardnej podvozkovej plošine Theta, ktorú koncern GM využíva aj pre iné modely, a to napríklad pre Chevrolet Equinox či Opel Antara (Antara je z technického hľadiska sesterským modelom Captivy). Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 707 mm, jeho dĺžka je 4 639 mm, šírka je 1 849 mm a výška 1 755 mm. Captiva sa vyznačuje priestranným a pohodlným interiérom a dodáva sa v päťmiestnej i sedemmiestnej verzii. Dve sedadlá tretieho radu možno sklopiť do podlahy batožinového priestoru. Ten má v päťdverovej verzii základný objem 465 litrov. Na pohon Captivy sú k dispozícii štyri motory (motor je uložený vpredu naprieč).

SkryťVypnúť reklamu

Moderný štvorventilový motor

Jedným z nich je moderný dvojlitrový turbodieselový motor so štyrmi ventilmi na valec, ktorý bol vyvinutý v spolupráci firiem GMDAT, GM Powertrain a talianskej firmy VM Motori. Tento motor má maximálny výkon 110 kW pri 4 000 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 320 Nm pri 2 000 ot/min. V kombinácii s päťstupňovou prevodovkou a pohonom predných kolies je priemerná normovaná spotreba tohto motora len 7,3 l/100 km.

Najvýkonnejší je šesťvalec

Motor však môže byť kombinovaný aj s päťstupňovou automatickou prevodovkou. Spomenutý dvojlitrový vznetový motor sa dodáva aj vo verzii s výkonom zníženým na 93 kW. Ďalším motorom je 2,4-litrový benzínový motor výkonu 100 kW. Najvýkonnejšou pohonnou jednotkou Captivy je 3,2-litrový vidlicový šesťvalec, ktorého maximálny výkon je 169 kW.

SkryťVypnúť reklamu

Verzia Sport má bohatý výstroj

ňMali sme možnosť vyskúšať si verziu Captiva Sport, poháňanú turbodieselovým motorom výkonu 110 kW. Verzia Sport sa od základnej verzie Captivy odlišuje už navonok, a to najmä mnohými chrómovanými prvkami a 18-palcovými ráfikmi z ľahkej zliatiny. Športovo ladený interiér má kožené čierno-červené čalúnenie a kožou potiahnutý volant. Do bohatého výstroja vozidla patrí stabilizačný systém ESP, do ktorého je začlenený aj asistenčný systém núdzového brzdenia (HBA), systém na bezpečný zjazd svahov (HDC) i systém ochrany proti prevráteniu vozidla (ARP).

Veľmi pružný motor

Na Captive Sport sme ocenili najmä priestranný interiér, „európske" jazdné vlastnosti a mimoriadnu pružnosť vznetového motora, ktorá umožňuje jazdiť na jeden prevodový stupeň v širokom rozmedzí rýchlostí. Výrobca ale trochu podcenil silu našich rúk, pretože posilňovač riadenia posilňuje trochu viac než to považujeme za vhodné.

SkryťVypnúť reklamu


.

Veľký batožinový priestor. Vozidlo sa dodáva v päťmiestnej i sedemmiestnej úprave.


Prehľadne usporiadaný kokpit vozidla. Na pohon sú k dispozícii dva vznetové a dva zážihové motory.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  2. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 653
  2. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 331
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 469
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 6 810
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 6 491
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 789
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 663
  8. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 3 077

Blogy SME

  1. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek
  2. Tomáš Jacko: Ako dostať Róma z osady na Harvard
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (1. - 7.7.1922)
  4. Martin Greguš: Práca za 216 eur s DPH/hod? Pozrite si závery z kontrol v mestských podnikoch. Metropolitný inštitút - za dva roky na bežné výdavky o milión EUR viac
  5. Miroslav Lukáč: Tajné služby zistili, že Putin mal iné vzory ako Petra Veľkého.
  6. Dávid Kyzek: Aké sú šance Dávida Hrenáka na NHL???
  7. Jano Richter: o dojení televízie: 'Zmysluplná cena' a 'Cena za zmysluplné'
  8. Rastislav Puchala: Marx v nás
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 108
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 9 142
  3. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 5 627
  4. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodného. 4 533
  5. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 4 207
  6. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 160
  7. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 793
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 335
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek
  2. Tomáš Jacko: Ako dostať Róma z osady na Harvard
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (1. - 7.7.1922)
  4. Martin Greguš: Práca za 216 eur s DPH/hod? Pozrite si závery z kontrol v mestských podnikoch. Metropolitný inštitút - za dva roky na bežné výdavky o milión EUR viac
  5. Miroslav Lukáč: Tajné služby zistili, že Putin mal iné vzory ako Petra Veľkého.
  6. Dávid Kyzek: Aké sú šance Dávida Hrenáka na NHL???
  7. Jano Richter: o dojení televízie: 'Zmysluplná cena' a 'Cena za zmysluplné'
  8. Rastislav Puchala: Marx v nás
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 108
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 9 142
  3. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 5 627
  4. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodného. 4 533
  5. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 4 207
  6. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 160
  7. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 793
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 335
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu