KOŠICE. Nedeľňajším nočným pretekom predchádzala búrlivá aféra okolo podvádzania tímu Renault vo vlaňajšej GP Singapuru. Tá pre francúzsku stajňu priniesla nielen podmienečný trest, odstúpenie Briatoreho a Symmondsa, ale znamenala aj stratu sponzorov ING a Mutua Madrileńa! Z monopostov okamžite zmizli reklamné banery a to, že zostali na oblečení, bolo iba vďaka technickému problému s ich okamžitou výmenou. Nuž, s podvádzajúcim tímom nikto nechce mať nič spoločné.
Hlúpe chyby Nemcov
Kozmetické úpravy náterov tímu Renault zostali poslednou spomienkou na francúzsku hanbu a víkend sa mohol znova rozbehnúť svojím zvyčajným tempom. Úzka mestská trať zmiernila rozdiely vo výkone motorov a ukázala, kto má väčšie jazdecké kvality. Príliš dravosti sa však tiež neoplatilo, lebo sa to prejavilo na brzdách a pneumatikách, o čom by vedeli rozprávať napríklad obaja piloti tímu Toro Rosso. V kvalifikácii najväčšie kvality potvrdili Hamilton, Vettel a Rosberg, ktorí sa postavili na čelo a vytvorili výborný predpoklad na preteky. Žiaľ, obaja Nemci boli príliš "nažhavení" a vlastnými chybami sa pripravili o výborné miesto na pódiu. Najprv Nico Rosberg bol pri výjazde z depa príliš široký a trestný prejazd pit line pre neho znamenal prepad do stratena. Vettel zasa prekročil rýchlosť v boxovej uličke a rovnaký trest ho tiež odkázal dozadu. V tom časee však už boli rozstupy podstatne väčšie a tak nakoniec doviezol aspoň štvrté miesto a uchoval si teoretickú nádej na titul. Z víťazstva sa zaslúžene radoval Hamilton, ktorý tým len potvrdil svoje kvality a zlepšujúcu sa formu McLarenov. Button sa piatym miestom priblížil k titulu, pričom jedinou reálnou hrozbou zostáva iba 15 bodov zaostávajúci Barrichello.
Alonso do Ferrari
Najväčším sklamaním víkendu boli monoposty Ferrari. Maranello už prestalo pracovať na starom aute a evidentne sa to podpísalo na výsledkoch. Räikkonen skončil desiaty a Fisichella až trinásty. Navyše najnovšou témou je informácia, že Räikkonen vo Ferrari končí, lebo Alonso už podpísal päťročnú zmluvu s Ferrari. Kimi by sa tak mal vrátiť do McLarenu, kde vystrieda Kovalainena. Všetko sú to však zatiaľ nepotvrdené informácie a oficiálne sa ich možno dočkáme už túto nedeľu z japonskej Suzuky (Suzuka sa vracia do kalendára, pretože okruh Fuji mal finančné problémy).
ŠTATISTIKA
Výsledky 2.GP Singapuru 2009 (61 kôl - 309,316 km): 1. Hamilton (Angl.) mclaren 1:56:06,337 (159,845), 2. Glock (Nem.) toyota + 9,634, 3. Alonso (Špan.) renault + 16,624, 4. Vettel (Nem.) redbull + 20,261, 5. Button (Angl.) brawn + 30,015, 6. Barrichello (Braz.) brawn + 31,858, 7. Kovalainen (Fin.) mclaren + 36,157, 8. Kubica (Pol.) bmw + 55,054.
(NK: Alonso - renault 1:48,240 (168,725) v 53. kole, PP: Hamilton – mclaren 1:47,891 (169,270), Viedli: 1. - 46. k. Hamilton, 47. - 50. k Alonso, 51. - 61. k. Hamilton). Priebežné poradie jazdcov(14/17): 1. Button 84 bodov, 2. Barrichello 69, 3. Vettel 59, 4. Webber 51,5, 5. Raikkonen 40, 6. Hamilton 37, 7. Rosberg 30,5, 8. Alonso 26, 9. Glock 24, 10. Trulli 22,5, 11. Massa a Kovalainen 22, 13. Heidfeld 12, 14. Kubica 9, 15. Fisichella 8, 16. Sutil 5, 17. Buemi 3, 18. Bourdais 2. Pohár konštruktérov: 1. Brawn 153 bodov, 2. Red Bull 110,5, 3. Ferrari 62, 4. McLaren 59, 5. Toyota 46,5, 6. Williams 30,5, 7. Renault 26, 8. BMW 21, 9. Force India 13, 10. Toro Rosso 5.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.