Korzár logo Korzár

Na obzore elektrický Trabi!

Na trhu by sa nový Trabant mohol objaviť v roku 2012.

Prototyp Trabant nT. Svojimi tvarmi pripomína nový trabant pôvodný model Trabant Universal.Prototyp Trabant nT. Svojimi tvarmi pripomína nový trabant pôvodný model Trabant Universal.

Pravdepodobne len máloktorému nášmu čitateľovi či motoristovi názov Trabi niečo hovorí. Nejde však o nič iné než o prezývku, pod ktorou bol (a vlastne aj je) aj u nás dobre známy a obľúbený Trabant známy v Nemecku, ale ktorá sa u nás veľmi nevžila. Trabant sa začal v závode VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau (vo vtedajšej Nemeckej demokratickej republike, NDR) vyrábať v roku 1957, teda pred 52 rokmi, a do konca výroby v apríli 1991 bolo celkovo vyrobených 3 051 385 trabantov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Padol múr, "padol" Trabi

Ktovie dokedy by sa však trabant bol vyrábal, keby koncom roka 1989 "nepadol" Berlínsky múr a nedošlo k zjednoteniu oboch nemeckých štátov. Po zjednotení Nemecka sa "enederáci" (teda občania NDR) začali trabantov húfne zbavovať a kupovať si "riadne" autá. Našli sa však aj takí, ktorí na svoje trabantíky nedali dopustiť a naďalej sa o nich starali. Z Trabanta sa stalo doslova kultové a dodnes jazdí na nemeckých cestách okolo 52 000 Trabantov.

SkryťVypnúť reklamu

Iniciátorom výrobca modelov

Kultový status trabanta pochopil výrobca automobilových modelov Herpa a na frankfurtskom autosalóne v roku 2007 predstavil dizajnérsky model Trabant nT, pričom označenie nT znamená new Trabi (nový Trabi). V ankete, konanej na autosalóne, sa 93 % z 11 500 opýtaných návštevníkov vyjadrilo pre to, aby sa takýto moderný Trabant vyrábal. Po tomto pozitívnom ohlase sa firma Herpa spojila s výrobcom špeciálnych vozidiel Indi-Kar a inžinierskou firmou IAV a spoločne postavili prototyp modernej verzie trabanta.

Premiéra vo Frankfurte

Nový Trabant nT má svetovú premiéru na terajšom frankfurtskom autosalóne, ktorého brány sa zatvárajú v nedeľu večer. Dizajnérom sa podarilo navrhnúť vozidlo, ktorého tvary sú modernou interpretáciou vzhľadu pôvodného trabanta. Tam sa ale všetka podobnosť medzi starým a novým trabantom končí. Nový trabant nebude vystrojený žiadnym dvojtaktným motorom, zanechávajúcim modrastý oblak typickej "vône", ba ani žiadnym moderným štvortaktným motorom s minimálnymi škodlivými emisiami.

SkryťVypnúť reklamu

Pohon elektromotorom

Jeho pohonnou jednotkou bude asynchrónny elektromotor výkonu 47 kW, ktorý bude poháňa predné kolesá. Týmto motorom poháňaný Trabi dosiahne maximálnu rýchlosť 130 km/h. Zdrojom elektrickej energie bude lítiovo-iónová batéria. S plne nabitou batériou by malo vozidlo prejsť až 160 kilometrov. Batériu možno nabiť cez noc z bežnej siete, pričom náklady na jedno nabíjanie sa odhadujú na jedno euro.

Pripomína Trabant Universal

Nový trabant by mal mať hmotnosť pod 1 000 kg a v jeho interiéri majú byť štyri plnohodnotné sedadlá. Trabant nT sa vyznačuje karosériou kombi, takže má veľký batožinový priestor a svojimi tvarmi pripomína pôvodný Trabant Universal. Moderný trabant by však mal byť väčší ako Trabant Universal, ktorý mal dĺžku len 256 cm. Ak sa podarí nájsť investorov na prípravu sériovej výroby, nový elektrický Trabi by sa na trhu mohol objaviť v roku 2012.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 460
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 239
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 093
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 845
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 467
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 164
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 931
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 140
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (23. - 29.5.1925)
  2. Vladimír Bojničan: Čo mi chýbalo v článku od Michala Havrana: „Spoločnosť rozvrátená politikou“
  3. Branislav Hláčik: Superpozícia 4
  4. Marek Namešpetra: Mokrý svet
  5. Viktor Pamula: Markíza a Vlny
  6. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  7. Marián Kozák: Protikorupčný festival Pucung 2025 v Košiciach
  8. Adam Austera: Nečakaný ťah juhokórejského Samsungu: Nový ultratenký S25 Edge má vymazať predchádzajúci 30 % pokles ceny akcií
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 075
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 043
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 104
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 059
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 619
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 235
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 874
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 414
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (23. - 29.5.1925)
  2. Vladimír Bojničan: Čo mi chýbalo v článku od Michala Havrana: „Spoločnosť rozvrátená politikou“
  3. Branislav Hláčik: Superpozícia 4
  4. Marek Namešpetra: Mokrý svet
  5. Viktor Pamula: Markíza a Vlny
  6. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  7. Marián Kozák: Protikorupčný festival Pucung 2025 v Košiciach
  8. Adam Austera: Nečakaný ťah juhokórejského Samsungu: Nový ultratenký S25 Edge má vymazať predchádzajúci 30 % pokles ceny akcií
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 075
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 043
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 104
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 059
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 619
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 235
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 874
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 414
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu