Premiéru má na včera otvorenom autosalóne
Vozidlo bolo vyvinuté firmou Mercedes-AMG, ktorá je dcérskou spoločnosťou koncernu Mercedes-Benz, a svojím dizajnom nadväzuje na klasický model 300 SL (ten mal premiéru na newyorskom autosalóne v roku 1954). Obidva modely – starý i nový – majú mnoho spoločných dizajnérskych prvkov, z ktorých najmarkantnejším sú nahor sa otvárajúce krídlové dvere.
Temer dvojmetrová kapota
K dynamickému vzhľadu nového modelu SLS AMG prispieva aj dlhá predná kapota (má temer dva metre), dozadu posunutá kabína pre cestujúcich a krátka zadná časť s vysúvateľným spojlerom. To sa automaticky vysúva pri dosiahnutí rýchlosti 120 km/h. Nosný priestorový rám vozidla je zhotovený z hliníka. Z tohto ľahkého materiálu sú zhotovené aj dvojité priečne ramená, na ktorých sú zavesené predné i zadné kolesá. Predné kolesá sú 19-palcové, zadné 20-palcové. Na predných kolesách sú pneumatiky rozmeru 265/35 R 19, na zadných 295/30 R 20.
6,3-litrový osemvalec
Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 680 mm, jeho celková dĺžka je 4 638 mm, šírka je 1 939 mm a výška 1 262 mm. Celková hmotnosť prázdneho vozidla je 1 620 kg, maximálna dovolená hmotnosť obsadeného vozidla je 1 935 kg. Nosná časť operadiel je zhotovená z drahého a ľahkého horčíka, čo prispelo k zníženiu hmotnosti i ťažiska vozidla. Na pohon vozidla slúži vpredu uložený 6,3-litrový vidlicový osemvalec, ktorého maximálny výkon je 420 kW pri 6 800 ot./min. Motor, ktorého najvyšší krútiaci moment je 650 Nm (pri 4 750 ot./min.), je vystrojený mastiacim systémom so suchou kľukovou skriňou.
Prevodovka je vzadu
Hmotnosť tohto výkonného motora je len 205 kg. Sedemstupňová dvojspojková prevodovka je uložená pred zadnou nápravou. Takéto usporiadanie hnacej sústavy (nazývané transaxle) prispieva k optimálnemu rozloženiu hmotnosti vozidla na obe nápravy. Nový superšportový mercedes má hmotnosť 1 620 kg, pričom 47 % tejto hmotnosti pripadá na prednú nápravu, zvyšok na zadnú. Model SLS AMG zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 317 km/h.
Na želanie keramické kotúče
Do sériového výstroja superšportového mercedesa patrí aj navigačný systém, automatická klimatizačná sústava, tempomat, snímač dažďa, parkovacia pomôcka, vyhrievateľné kožené sedadlá i bezkľúčový autorizačný systém. Na želanie môže byť nový superšportový mercedes vystrojený keramickými brzdovými kotúčmi. Cena tohto "okrídleného" auta sa začína pri 177 310 eur, ale s bohatou príplatkovou výbavou sa hravo vyšplhá nad 200 000 eur.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.