Korzár logo Korzár
Pondelok, 19. november, 2018 | Meniny má Alžbeta
Nájdete nás na webe
KOMENTÁR

Prirodzene informovaný

Aféra Mikuláša Dzurindu s televízou Markíza je zaiste atraktívna cez dôvodné podozrenie, že súkromnú vysielačku, ktorej 31-percentným podieľnikom nie je nikto menší, ako Time Warner, manipuluje najsilnejšia vládna strana. Príbeh, ako ho zvečnil predseda S

DKÚ, je cennou informáciou divákovi o kulisách a dramaturgii zábavnej šou Na telo.

Dzurinda, ktorého vyšachovali zo štúdia angažovaním Počiatka, bohužiaľ, plače na hrobe, čo sám pomáhal vykopať. Koho ešte celkom nezmohla skleróza, ten si pamätá, že to bol on osobne, kto päť rokov po Mečiarovi (1998) oživil sólo vystúpenia v burleske "O päť minút dvanásť". Pričom do duelov na Markíze "rok a pol odmietal pozvania" (Krajcer). Na úchylke, že dnes (a už dlho) hrajú politici s dramaturgmi pingpong, akože s kým si sadnem, a s kým ani bohovi, resp. chcem byť sám ("mať priestor"!), a "aké budú témy?", atď., sa expremiér z SDKÚ podpísal ozdobným písmom. Na terajšie mediálne machinácie Smeru, vrátane "privatizácie štátnej televízie" Ficom, by preto mal Dzurinda hľadieť s mierou a väčším porozumením. Asi s rovnakým, aké by sa žiadalo, keď kritizuje korupciu a klientelizmus. Niežeby jedno či druhé v podaní Smeru a spol. nemalo obludnejšie rozmery, než naberali vtedy, keď tvoril politickú kultúru on, avšak dobrý vkus nie je len v tom, že akú si vezmem kravatu, aby ladila s Puškárovej účesom.

Kto má tušenie, aké kritické je pre televíziu obdobie prechodu do digitálneho multiplexu a odstavenie (vykynoženie) prípadnej konkurencie, má jasno, že Markíza musí politikom nadbiehať, pričom tí mocnejší sú vo výhode. Presne podľa návodu, že "za hladký prechod na digitál sa televízie dohodli s premiérom Ficom na prímerí v spravodajstve" (odvolaný šéf TÚ), vyzerajú i politické "diskusie". Stokrát príznačnejšie ako to, že si kľakli pred Ficom, je preto priznanie riaditeľa Miku, že "o postupe redakcie (...) a Zlatice (...) som bol PRIRODZENE priebežne informovaný". Hahahaha. Prirodzene. Hahaha. Neexistuje jediný dôvod na svete, ktorý by opodstatňoval, aby generálny riaditeľ pchal nos či "bol informovaný" o dramaturgii akejkoľvek relácie. Toto je hlboko pod pôsobnosťou funkcie generálneho riaditeľa, ale špeciálne v publicistike ide o explicitný dôkaz, že televízia je v takom politickom prese, že dramaturgia sa slobodne rozhodovať nemôže. Otázka, či Adrian Sarbu (rumunský šéf CME), "priebežne informovaný" bol či nebol, zostáva otvorená. Hehe.

No. Slovenským politickým diskusiám je inak úplne jedno, aký majú spôsob obsadzovania, keďže iný obsah, ako vzdávať hold politikom a zvyšovať spoločenskú prestíž tých, ktorí ich spovedajú, naozaj nemajú. To, že ten s tamtým či oným nechcú sedieť spolu, lebo sa neznášajú, by ani neprekážalo, keďže najproduktívnejší formát je novinár verzus politik. Z definície vzťahov a väzieb, čo existujú, však vyplýva, že moderátormi nie sú novinári, ale ľudia, ktorí garantujú televíziám "prímerie" s politikou tak, aby zároveň bola uspokojená ich túžba vystupovať a moriť vzduch agendou, ktorú spoločne nazývajú politikou.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  2. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  3. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  4. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  5. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  7. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  9. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  10. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  1. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  2. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  3. Manažment a svet v pohybe, výzvy, príležitosti a hrozby
  4. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  5. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  6. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  7. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  8. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  9. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  10. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 34 661
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 26 569
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 21 276
  4. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 11 771
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 9 772
  6. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 4 215
  7. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 4 178
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 4 174
  9. Volkswagen T-Cross má z každého niečo 3 725
  10. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 3 488

Neprehliadnite tiež

Najdrahšie hlasy v Košiciach dostala Bašistová

Kandidáti načreli poriadne hlboko do svojich úspor.

Právnici: Bratislavský súd nemal vydať opatrenie pre EEI

Tvrdia, že zasiahol do legislatívnej právomoci mesta Košice.

V Prešove stála kampaň 7-násobne menej ako v Košiciach

Najviac minula Turčanová, najlacnejšie hlasy mal Hagyari, najdrahšie Oľha.

Vaľová investovala dvakrát toľko ako jej premožiteľ

Humenskí kandidáti na primátora sa v kampani držali finančne pri zemi.

Danko dal na kampaň 7-krát menej ako porazený Beljajev

Najdrahšiu primátorskú kampaň mal práve známy podnikateľ.

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Príbeh Bonaparte: stavba, ktorou nepohne ani kauza Bašternák

Komplex vzbudzoval rozruch od začiatku.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

O slobodu sa dá aj prísť

Ani ústava nemusí vydržať všetko.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop