Korzár logo Korzár
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

Vyskúšali sme si kupé BMW 320d xDrive

Mníchovská automobilka BMW ponúka svoj najúspešnejší „trojkový" modelový rad v štyroch karosárskych variantoch, a to ako limuzínu, kombi (tradične nazývané Touring), kupé a kabriolet.

Kupé BMW 320d xDrive. Na pohon slúži dvojlitrový turbodieselový motor.Kupé BMW 320d xDrive. Na pohon slúži dvojlitrový turbodieselový motor. (Zdroj: archív)

Súčasná generácia radu 3 prišla na trh v roku 2005, a to najprv ako limuzína a Touring. Verzie kupé a kabriolet sa na trh dostali v druhej polovici roka 2006. Trojkové kupé sa vyznačuje elegantnou karosériou a je postavené na podvozku s rázvorom 2 760 mm. Celková dĺžka vozidla je 4 580 mm, šírka je 1 782 mm a výška 1 395 mm. Na rozdiel od limuzíny a kombi je kupé klasifikované ako štvormiestne. Na pohon kupé je k dispozícii rad moderných zážihových a vznetových motorov. Sortiment benzínových motorov pokrýva výkon od 125 kW do 225 kW.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Už aj s pohonom 4x4

Rozsah výkonu naftových motorov je od 130 kW do 210 kW. Motory štandardne poháňajú zadné kolesá, ale táto generácia trojkového kupé je prvou, ktorá môže byť za príplatok vystrojená aj pohonom všetkých kolies. Tento systém, nazvaný xDrive, sa vyznačuje plynulou a variabilnou distribúciou krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu, a to v závislosti na adhéznych podmienkach. Riadiaca jednotka tohto systému spolupracuje s riadiacou jednotkou systému DSC (dynamická kontrola stability) a zabezpečuje bezpečné jazdné vlastnosti na akomkoľvek povrchu, pričom eliminuje tendencie k pretáčavosti alebo nedotáčavosti vozidla.

Veľmi pružný motor

Mali sme možnosť vyskúšať si kupé 320d, vystrojené práve týmto pohonom všetkých kolies. Toto kupé je poháňané dvojlitrovým turbodieselovým motorom výkonu 130 kW, ktorého najvyšší krútiaci moment je 350 Nm. Túto maximálnu hodnotu si motor udržuje v mimoriadne širokom rozpätí otáčok (od 1 750 do 3 000 ot/min), čo v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou poskytuje vozidlu vynikajúce dynamické vlastnosti (a prípadne umožňuje radiť prevodové stupne „na preskáčku").

SkryťVypnúť reklamu

Využíva energiu brzdenia

Na rýchlosť 100 km/h zrýchli toto kupé za 8,1 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 226 km/h. Vozidlo bolo vystrojené súborom EfficientDynamics, do ktorého patrí napríklad systém štart-stop, využívanie energie brzdenia na dobíjanie akumulátora i pneumatiky so zníženým valivým odporom. Aj vďaka týmto prvkom je celková normovaná spotreba vozidla len 5,4 l/100 km, pričom priemerná spotreba mimo mesta je dokonca len 4,6 l/100 km. Vodič i spolujazdec majú na predných sedadlách pohodlie ako u limuzíny, horšie je to už s komfortom na zadných sedadlách, na ktoré sa pomerne ťažko nastupuje.

Upozorňuje na zápchy

Vozidlo bolo vystrojené dynamickým navigačným systémom s deleným displejom, pričom na pravej strane displeja sa zobrazovali detaily prejazdu cez diaľničné križovatky, vrátane obrazu informačných tabúľ, ktoré potom vodič videl pred sebou na ceste. Navigačný systém upozorňoval aj na to, že sa blížime k upchanému miestu diaľnice, čo umožnilo zvoliť si obchádzkovú trasu. S kupé 320d xDrive sme najazdili 1 760 km, temer všetko na suchých a kvalitných nemeckých diaľniciach, takže výhody systému xDrive sme si, žiaľ, v podstate ani nemohli „vychutnať".

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  2. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  4. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  8. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 686
  2. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 338
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 9 221
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 521
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 5 913
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 791
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 698
  8. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 2 863

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: VOLVO do Košíc !
  2. Eva Fedurcová: Zmeníme systém, alebo systém zmení nás.
  3. Jozo Peric: Pokles cien ropy sa blíži
  4. Štefan Vidlár: Hybrid Volvo
  5. Peter Svoreň: Ako sa darí farmaceutickým spoločnostiam, po tom ako sa Covid upokojil
  6. Vladimír Krátky: RTVS je podivuhodná, periférna, rurálno, mysticko, roduverná, akože verejnoprávna inštitúcia .
  7. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek
  8. Tomáš Jacko: Ako dostať Róma z osady na Harvard
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 325
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 9 351
  3. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 6 476
  4. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodného. 5 980
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 165
  6. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 3 833
  7. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 798
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 149
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: VOLVO do Košíc !
  2. Eva Fedurcová: Zmeníme systém, alebo systém zmení nás.
  3. Jozo Peric: Pokles cien ropy sa blíži
  4. Štefan Vidlár: Hybrid Volvo
  5. Peter Svoreň: Ako sa darí farmaceutickým spoločnostiam, po tom ako sa Covid upokojil
  6. Vladimír Krátky: RTVS je podivuhodná, periférna, rurálno, mysticko, roduverná, akože verejnoprávna inštitúcia .
  7. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek
  8. Tomáš Jacko: Ako dostať Róma z osady na Harvard
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 325
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 9 351
  3. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 6 476
  4. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodného. 5 980
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 165
  6. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 3 833
  7. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 798
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 149
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu