Korzár logo Korzár
Nedeľa, 3. júl, 2022 | Meniny má Miloslav

Diéta pre kancelárske krysy

Mať sedavé zamestnanie znamená pre naše telo obrovskú záťaž. To, čo manuálne pracujúci ľudia považujú za vynikajúcu výhodu, je pre vás nešťastím. Byť kancelárskou krysou sa totiž vypomstí na vašom tele. Zmietnite preto zo stola všetky jedálničky fast food

(Zdroj: čtk)

ov, zahoďte tajné šuplíkové zásoby do odpadkového koša a staňte sa kancelárskym králikom, ktorý si bude pochutnávať najmä na čerstvom ovocí a zelenine.

Lepia sa na vás kilá a vy neviete, čo s tým? Presedíte celý deň v kancelárii, kde zo dňa na deň stále viac kysnete na stoličke? Trpíte kvôli práci nedostatkom pohybu? Jedinú námahu, ktorú vydáte počas pracovného dňa, je premiestniť sa spoza stola na obed? Ak ste si na niektorú z otázok odpovedali áno, práve pre vás je táto diéta ako stvorená.

Veľa ľudí sa zvyčajne vyhovára na prácu v kancelárii. Vnímajú ju ako prekážku na ich ceste za chudnutím. V spoločnosti sa stále častejšie udomácňuje trend, že zdravé stravovanie je možné len v domácich podmienkach. Myslieť si, že o ôsmej večer je ten správny čas na pojedanie zásob z vlastnej špajze, je scestné.

Jedálny harmonogram, ktorý sa dozviete v nasledujúcich riadkoch, je ideálny počas pracovného času. Voľno si od neho dáte večer a počas víkendu. Táto úľava však neznamená, že sa hneď po práci niekde zastavíte na pečené šišky a kávu so šľahačkou. Za svoje úsilie potom nebudete odmenená v podobe voľnejšej sukne a super pocitu z uspokojenia.

1. Naštartujte sa

Asi 70 percent úradníkov zje "niečo malé" do dvadsiatich minút od príchodu do práce. Polovica z nich si však o dve hodiny už ani nevie vybaviť, čo to vlastne bolo. S najväčšou pravdepodobnosťou to bola šiška, buchta, rožok alebo tatranka.

Už keď si zobliekate kabát, premýšľate, ako si urobíte kávu. Hneď ako máte kávu, zapínate si počítač a začínate bezmyšlienkovite jesť s pohľadom upretým na monitor. V podstate ide o niečo, čo má oklamať vašu psychiku - niečo, čo vás má nahodiť na začiatok pracovného dňa. Môžu ňou však byť aj riadne raňajky, na ktoré ste doma zabudli.

Pravidlá
  • ak vás od raňajok nedelí ani hodina, môžete si zahryznúť do čerstvej zeleniny alebo kávy s trochou mlieka, bez cukru alebo s náhradným sladidlom
  • ak ste raňajkovali pred dvomi hodinami, môžete si dať müsli tyčinku alebo malý celozrnný rožok
  • ak ste neraňajkovali vôbec, pokojne si dajte celozrnný rožok, nízkotučný syr a ľubovoľné množstvo zeleniny
  • jedzte sústredene, prežúvajte pomaly a riadne, počítač ešte päť minút počká
TIPY pre štartovacie jedlá

Vždy si vyberte jedno z nich a počas týždňa ich prestriedajte

  • jeden banán, jedno jablko a ovsené vločky s bielym jogurtom
  • hruška a celozrnná tyčinka bez čokolády alebo jogurtovej polevy a latté káva alebo pohár mlieka
  • nízkotučný ovocný jogurt a celozrnný rožok
  • väčšie jablko, dva plátky eidamu a dva plátky krehkého chleba
  • kivi, cereálna zmes zaliata nízkotučným mliekom alebo bielym nízkotučným jogurtom

2. Dopoludňajšia "mňamka" (10.00)

Jej vábeniu podľahne asi každý. Do obeda ďaleko a vy ste si už časť práce odrobili. Je tu čas zhlboka sa nadýchnuť a odreagovať sa. Prichádzajú prvé abstinenčné príznaky.

POZOR na kávu z automatu! Jej kalorickú hodnotu nemôžete nijako ovplyvniť a verte, že je riadne vysoká. V túto hodinu však máte podľa špeciálnej kancelárskej diéty nárok jesť len čerstvé ovocie a zeleninu.

TIPY na "mňamku"
  • 2 papriky alebo šalátová uhorka, alebo 3 paradajky či dve mrkvy
  • 1 broskyňa alebo 2 mandarínky alebo 1 pomaranč
  • asi 3 cm široký plátok žltého melónu
  • väčšie jablko alebo hruška
  • 15 jahôd
  • asi 100 g hroznového vína

3. Obed (12.00 - 13.00)

Konečne! Dlhá pauza a príležitosť sa najesť a odpočinúť si. Ale tiež najväčšia šanca, ako celú diétu pokaziť. Samozrejme, veľmi záleží na tom, či obedujete vo firemnej reštaurácii, v blízkych osvedčených podnikoch, alebo na doske pracovného stola.

TIPY na obed
  • V jedálni si vyberte diétne jedlo (dusené, varené, len nie vyprážané), pýtajte si polovičnú porciu príloh, porciu zeleniny pokojne zdvojnásobte.
  • Uprednostnite rybacie, morčacie alebo kuracie mäso.
  • Najvhodnejšou prílohou sú varené zemiaky alebo cestoviny, poprípade ryža. Knedľa je povolená len v krajných prípadoch. Ak k tomu dôjde, stačí jedna na tanieri.
  • Žiadny dezert! Šalát alebo ovocie!
  • Na jedlo si nechajte vždy dostatok času. Aspoň dvadsať minút. Nejedzte počas chôdze ani postojačky.

4. Chuť na zákusok (15.00)

Popoludnie býva v práci dlhé. Čo tak dať si druhú alebo tretiu kávičku a k tomu malý dezert? Rýchlo na to zabudnite! Zákusok pokojne áno, ale musí byť malý. Najlepší je ľahký jogurt alebo nízkotučný tvaroh.

TIPY na zahnanie chutí
  • jogurtové mlieko (2 dl)
  • kefír (2 dl)
  • jogurt bez cukru alebo s náhradným sladidlom
  • nízkotučný tvaroh ochutený umelým sladidlom

5. Podvečerný útok (17.00)

Dostavil sa hlad, a to práve v okamihu, keď ste sa chystali vypnúť počítač. Určite neodkladajte jedlo na doma. To už hrozí, že zjete aj plechovku od arašidov. Na predstavu, že chladničku pozdravíte skôr ako manžela a prevetráte ju dôkladnejšie ako vášho psa, rýchlo zabudnite. Energiu doplňte ešte v práci.

TIPY na skorú večeru
  • Zeleninový šalát s vajíčkom a kúskami kuracieho mäsa alebo tuniaka, šálka teplého kakaa
  • Doma sa snažte už nevečerať alebo jesť len zeleninu s jogurtom alebo nízkotučným syrom

6. Free víkend

Počas víkendu sa vás netýkajú žiadne špeciálne pravidlá. Stačí, ak znížite porcie na polovicu a vyhnete sa vyprážaným, maslovým a sladkým jedlám. Počas trvania kancelárskej diéty sa nemusíte obmedzovať v konzumácii čerstvej zeleniny, ovocie jedzte len doobedu alebo najneskôr ako dezert k obedu.

Nejedzte žiadne oriešky, sušené ovocie a hrozienka. Pamätajte si, že čím viac budete počas svojej diéty piť alkohol, tým pomalšie schudnete. Nie nadarmo sa alkohol považuje za zdroj prázdnych kalórií. Pozor na stopercentné džúsy. Nie sú síce presladené, ale obsahujú vysoké percento prírodných cukrov.

TIPY na víkend
  • Raňajky - vyberte si niečo z kategórie štartovacích jedál, pridajte syr alebo iný nízkotučný mliečny výrobok
  • Desiata - cereálne tyčinky, ovocie
  • Obed - ryby a kuracie mäso na všetky spôsoby okrem vyprážania, cestovinový šalát so zeleninou, zaliaty olivovým olejom, pohár bieleho vína
  • Olovrant - kúsok bábovky alebo pečenej buchty
  • Večera - zeleninový šalát

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  4. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  8. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  1. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  2. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  3. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  8. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 527
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 812
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 410
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 8 844
  5. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 577
  6. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 4 555
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 823
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 130

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Puťin´s dron
  2. Anna Miľanová: Moja tvorba dotváraním škvŕn... 2022
  3. Martin Plesch: Dobrovoľníkom nedobrovoľne
  4. Ján Slosiarik: Čo nové vedenie ministerstva školstva, to nová reforma
  5. Anna Miľanová: Matrioška a zmätok... 2022
  6. Ľubomír Maretta: Trauer
  7. Rastislav Puchala: Viktorova zakáľačka
  8. Vladimír Hrach: Uvidieť a precítiť
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 19 864
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 221
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 969
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 074
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 912
  6. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 203
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 153
  8. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 133
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná foto

Väčšina chodcov považuje za najväčší problém rýchlosť e-kolobežiek.


Peter Hlušek 30. jún
Lysyčansk je už týždne terčom ruského bombardovania.

Okupant obsadil všetky veľké mestá v Luhansku.


39m
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Ukrajinskí vojaci.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 7 h

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Puťin´s dron
  2. Anna Miľanová: Moja tvorba dotváraním škvŕn... 2022
  3. Martin Plesch: Dobrovoľníkom nedobrovoľne
  4. Ján Slosiarik: Čo nové vedenie ministerstva školstva, to nová reforma
  5. Anna Miľanová: Matrioška a zmätok... 2022
  6. Ľubomír Maretta: Trauer
  7. Rastislav Puchala: Viktorova zakáľačka
  8. Vladimír Hrach: Uvidieť a precítiť
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 19 864
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 221
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 969
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 074
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 912
  6. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 203
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 153
  8. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 133
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu