Korzár logo Korzár

Saab 9-5 v svetovej premiére

Švédska automobilka Saab oznámila, že na jesennom autosalóne vo Frankfurte bude mať svetovú premiéru úplne nový model 9-5. V porovnaní s modelom 9-5 terajšej generácie bude mať nový model väčšie vonkajšie rozmery, pričom rázvor podvozku by mal byť (podľa

Nový Saab 9-5. Podtext: Premiéru bude mať vo FrankfurteNový Saab 9-5. Podtext: Premiéru bude mať vo Frankfurte (Zdroj: archív)

zatiaľ neoficiálnych informácií) predĺžený o 14 cm.

Predok a Aero X Concept

Predná časť vozidla bola v podstate prevzatá z koncepčného vozidla Aero X Concept. Dominuje jej nadol pretiahnutá maska chladiča a charakteristické reflektory, ktorých tvar označuje výrobca ako "ice block", čiže blok ľadu. Strecha vozidla smerom dozadu klesá. Svetelný pás pod zadným vekom spája zadné svetlá. Na pohon novej limuzíny bude slúžiť päť prepĺňaných motorov, ktorých výkonové spektrum siaha od 118 kW do 221 kW.

Najvýkonnejší je vidlicový šesťvalec

Najvýkonnejším motorom je 2,8-litrový vidlicový šesťvalec, ktorého najvyšší krútiaci moment je 400 Nm. Tento motor sa dodáva výhradne v kombinácii so šesťstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies. Týmto motorom poháňaný model 9-5 zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 250 km/h. Normovaná spotreba šesťvalcového motora je 11,4 l/100 km. Podstatne úspornejší je dvojlitrový vznetový motor výkonu 118 kW, ktorého najvyšší krútiaci moment je 350 Nm.

Údaje sa premietajú na okno

Priemerná normovaná spotreba tohto motora je len 5,3 l/100 km. Saab 9-5, poháňaný týmto úsporným motorom, zrýchli na stovku za 10,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 215 km/h. Do výstroja novej prémiovej švédskej limuzíny patrí aj priehľadový displej (HUD), ktorý na čelnom skle zobrazuje najdôležitejšie údaje, ďalej adaptívne svetlomety a podvozok s adaptívnymi tlmičmi, ktorých tuhosť sa prispôsobuje povahe vozovky a charakteru jazdy.

Trojzónová klimatizačná sústava

Vozidlo je vystrojené trojzónovou klimatizačnou sústavou, adaptívnym tempomatom a bezkľúčovým autorizačným systémom. Motor sa do činnosti uvádza tlačidlom, ktoré je umiestnené na konzole medzi prednými sedadlami. Na želanie môže byť vozidlo vystrojené špičkovou audiosústavou firmy Harman Kardon a navigačným systémom s osempalcovou dotykovou obrazovkou. Cestujúci na zadných sedadlách môžu sledovať program z prehrávača DVD na výklopných displejoch, umiestnených na zadnej strane predných operadiel.

GM firmu Saab predáva

Na strednej konzole sú prípojky USB, AUX a 12V pre prenosné elektronické zariadenia. Pravdepodobne viete, že firma Saab je dnes súčasťou koncernu General Motors (GM). Dlho to tak ale už nebude, pretože tento koncern sa rozhodol predať svoju stratovú švédsku dcérsku spoločnosť. Kupcom firmy Saab je malý švédsky výrobca superšportových automobilov Koeinigsegg. Firma Koenigsegg má len 45 zamestnancov, ktorí vlani vyrobili 18 športových vozidiel, z ktorých žiaden nestál menej ako 700 000 eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nový Opel Astra

Oficiálnym predstavením modelu Astra novej generácie na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom (17. až 27. septembra 2009) sa v ponuke automobilky Opel objaví nový atraktívny kompaktný automobil s mimoriadne širokým sortimentom veľmi hospodárnych motorov. Nová Astra, ktorá je už desiatou generáciou kompaktného modelu značky Opel, sa na trh dostane už pred koncom tohto roka. Motoristi si budú vybrať spomedzi ôsmich motorov s výkonom od 70 kW do 132 kW. Hoci vonkajšie rozmery v porovnaní s doterajšou astrou narástli, podarilo sa konštruktérom výrazne znížiť priemernú spotrebu. Priemerná spotreba štyroch vznetových agregátov s výkonom 70 kW až 118 kW je len 4,6 l/100 km. Podľa marketingových prieskumov si Astru so vznetovým motorom kúpi temer polovica záujemcov o toto vozidlo. Priemerná spotreba radu zážihových agregátov je len 6,1 l/100 km. V duchu stratégie automobilky Opel, ktorá preferuje znižovanie objemu motorov, bude známy zážihový motor s objemom 1,8 l nahradený novým prepĺňaným 1,4-litrovým motorom s rovnakým výkonom (103 kW). Spotreba nového, menšieho motora je však o temer 18 % nižšia ako spotreba doterajšieho neprepĺňaného 1,8-litrového motora. Všetky motory splňujú emisnú normu Euro 5, všetky vznetové motory sú vystrojené časticovým filtrom. Väčšina motorov je sériovo kombinovaná so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou (zvyšok s päťstupňovou prevodovkou), na želanie môžu byť niektoré motory kombinované so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Základný 1,4-litrový zážihový motor s výkonom 74 kW spotrebuje priemerne len 5,5 l/100 km a jeho emisie CO2 sú len 129 g/km. To z novej Astry 1,4 robí najhospodárnejší kompaktný model na automobilovom trhu. Na jar roka 2010 sa v ponuke modelového radu Astra objaví i verzia ecoFLEX s 1,3-litrovým turbodieselovým motorom, ktorého priemerná spotreba je len 4,2 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Škoda predstaví Superb Combi

Škoda Auto predstaví na blížiacom sa autosalóne vo Frankfurte nový model Superb Combi. Automobil je logickým pokračovaním modelového radu Superb a ponúka ideálnu kombináciu všestrannosti a elegancie. Kombi verzia vlajkovej lode spoločnosti nadväzuje na limuzínu, ktorej súčasná generácia si približne rok po uvedení na trh našla viac než 42 000 majiteľov.

Model Superb Combi rozširuje tradíciu ponuky kombi verzií, ktorá je typická pre automobily Škoda, aj do segmentu vyššej triedy. Svojím nadčasovým dizajnom a dostatočne priestorným interiérom pre každú príležitosť predstavuje Superb Combi ideálny automobil pre vodičov, ktorí vyžadujú komfortné vozidlo spoľahlivé za každých okolností. Nový model ponúkne zákazníkom to, na čo sú pri automobiloch Škoda zvyknutí: priestorný, všestranný interiér, vysokú úžitkovú hodnotu a nadčasový dizajn. O kombi verzii modelu Superb sa zatiaľ vie len toľko, že jej dĺžka bude rovnaká ako u limuzíny (484 cm) a objem batožinového priestoru bude (po sklopení zadných sedadiel) až 1 900 litrov. Na pohon modelu Superb sú k dispozícii motory výkonu od 77 kW do 191 kW.

SkryťVypnúť reklamu

Fordy s "kechneckými" prevodovkami

Firma Ford oznámila, že jej modely Focus a C-Max môžu byť za príplatok vystrojené dvojspojkovou prevodovkou PowerShift. Táto prevodovka, ktorá spája výhody účinnosť konvenčnej manuálnej prevodovky s ovládacím komfortom automatickej prevodovky, sa montuje v kombinácii s dvomi verziami dvojlitrového turbodieselového motora (výkon 81 kW resp. 100 kW). Focus TDCi, vystrojený prevodovkou PowerShift, má priemernú normovanú spotrebu 5,8 l/100 km, model C-Max spotrebuje o desatinku litra viac. Šesťstupňová prevodovka PowerShift má dva režimy činnosti, a to manuálny a automatický. Prevodovka PowerShift sa vyznačuje kompaktnými rozmermi a umožňuje preraďovanie prakticky bez prerušenia toku krútiaceho momentu k poháňaným kolesám. Inovatívna prevodovka PowerShift bola vyvinutá spoločnosťou Getrag Ford Transimission, ktorá je spoločným podnikom firiem Ford a Getrag (najväčší nezávislý výrobca prevodoviek na svete). Dvojspojkové prevodovky spomenutej firmy sa montujú aj do vozidiel Mitsubishi a Volvo. Prevodovku PowerShift sme nazvali kechneckou preto, lebo sa vyrába v závode spoločnosti Getrag Ford v Kechneci pri Košiciach.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 495
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 257
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 5 850
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 887
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 484
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 178
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 961
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 086
  1. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (23. - 29.5.1925)
  3. Vladimír Bojničan: Čo mi chýbalo v článku od Michala Havrana: „Spoločnosť rozvrátená politikou“
  4. Branislav Hláčik: Superpozícia 4
  5. Marek Namešpetra: Mokrý svet
  6. Viktor Pamula: Markíza a Vlny
  7. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  8. Marián Kozák: Protikorupčný festival Pucung 2025 v Košiciach
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 078
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 051
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 120
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 072
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 637
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 235
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 878
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 254
  1. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  2. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  3. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  6. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  7. Tupou Ceruzou: Pandemická
  8. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (23. - 29.5.1925)
  3. Vladimír Bojničan: Čo mi chýbalo v článku od Michala Havrana: „Spoločnosť rozvrátená politikou“
  4. Branislav Hláčik: Superpozícia 4
  5. Marek Namešpetra: Mokrý svet
  6. Viktor Pamula: Markíza a Vlny
  7. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  8. Marián Kozák: Protikorupčný festival Pucung 2025 v Košiciach
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 078
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 051
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 120
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 072
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 637
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 235
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 878
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 254
  1. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  2. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  3. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  6. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  7. Tupou Ceruzou: Pandemická
  8. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu