Korzár logo Korzár
Sobota, 2. júl, 2022 | Meniny má Berta

Volkswagen modernizuje Multivan

Nemecký koncern Volkswagen predstaví na domácom frankfurtskom autosalóne celý rad noviniek. Pôjde napríklad o Golf R, dvojdverové Polo či Golf Variant.

Inovovaný Volkswagen Multivan. Podstatne bola zmenená predná časť vozidlaInovovaný Volkswagen Multivan. Podstatne bola zmenená predná časť vozidla (Zdroj: archív)

Minivan má novú prednú čas i nové motory

Ďalšou novinkou bude podstatne prepracovaný Multivan, ktorého terajšia verzia sa vyrába približne šesť rokov. Multivan (interné označenie T5) je veľmi úspešným minivanom, ktorý sa vyrába v rôznych verziách. Modernizovaná verzia multivanu bude v porovnaní s doterajšou úspornejšia, pohodlnejšia i bezpečnejšia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nová predná časť

Opticky sa nový Mulltivan bude od existujúceho modelu odlišovať najmä úplne novou prednou časťou s horizontálnymi líniami. Novou prednou časťou sa Multivan dizajnérsky priblížil ostatným modelom firmy Volkswagen. V prednom nárazníku sú hmlové svetlá nového tvaru, ktoré slúžia aj ako doplnkové statické svetlo v zákrutách. Nové sú aj zadné svetlá minivanu.

SkryťVypnúť reklamu

Nové turbodieselové motory

Hlavnou technickou novinkou vozidla je sortiment nových turbodieselových motorov. Tieto nové motory sú úsporné, tiché a vyznačujú sa vstrekovacím systémom common rail (doterajšie motory mali systém čerpadlo-dýza). Štvoricu nových motorov tvoria vlastne štyri výkonové verzie dvojlitrového motora. Motory majú výkon 62 kW, 75 kW, 103 kW a 132 kW.

Dve turbodúchadlá

Tri motory sú prepĺňané turbodúchadlom s variabilnou geometriou turbíny, najvýkonnejšia verzia je prepĺňaná dvomi turbodúchadlami. Motory sa vyznačujú vysokým krútiacim momentom už pri nízkych otáčkach. Najslabší motor (62 kW) dosahuje maximálny moment 220 Nm už pri 1 250 ot/min, najvýkonnejší motor má od 1 500 ot/min krútiaci moment až 400 Nm.

Dvojspojková prevodovka

Na želanie môžu byť tieto motory kombinované so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Z doterajšieho modelu bol prevzatý benzínový motor výkonu 85 kW, ktorý už splňuje normu Euro 5. Priemerná spotreba motorov (v spojení s manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies) sa pohybuje od 7,2 do 7,5 l/100 km, čo je až o 0,9 l/100 km menej ako u doterajších motorov.

SkryťVypnúť reklamu

Aj s pohonom 4x4

Nový Multivan môže byť vystrojený elektronicky riadeným systémom pohonu všetkých kolies 4Motion. Do sériového výstroja vozidla patrí aj zdokonalený stabilizačný systém, pomôcka na rozjazd do kopca a indikácia núdzového brzdenia (rozblikanie všetkých smerových svetiel). Zmeny sa dotkli aj interiéru vozidla. Na prístrojovom paneli sú nové prístroje s bielym podsvietením.

Na trhu v októbri

Nové sú aj ovládacie prvky poloautomatickej alebo automatickej klimatizačnej sústavy i trojramenné volanty. Aktualizovaný bol aj sortiment rádioprijímačov a navigačných systémov. Špičkový navigačný systém RNS 510 má dotykovú obrazovku. Rozšírený bol aj sortiment sériovej výbavy. Už základná verzia Multivan Startline je vystrojená aj bočnými a hlavovými airbagmi. Nový VW Multivan príde na trh v polovici októbra.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  8. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  1. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  2. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  4. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  7. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  8. Výlety na mieru pre celú rodinu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 227
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 784
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 390
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 8 414
  5. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 215
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 804
  7. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 3 354
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 268

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Cieľom novej reformy je, aby sme uvideli, čo sme zatiaľ nevideli
  2. Štefan Vidlár: Nádzej zvíťezí
  3. Martin Fletcher: Video: Pomůžete vybrat potřebnou částku na automobil pro těžce nemocnou Zuzanku?
  4. Marian Letko: Ostrovy cestovným ruchom nepoľúbené (1.časť)
  5. Milan Removčík: Belianske Tatry.
  6. Ľubomír Maretta: Edo
  7. Elena Antalová: Ak chceme zostať príčetní, každá zaujímavosť poteší
  8. Ján Komrska: Quandary Peak, Kolorádo
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 15 589
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 11 219
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 849
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 8 486
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 859
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 331
  7. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 167
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 850
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Cieľom novej reformy je, aby sme uvideli, čo sme zatiaľ nevideli
  2. Štefan Vidlár: Nádzej zvíťezí
  3. Martin Fletcher: Video: Pomůžete vybrat potřebnou částku na automobil pro těžce nemocnou Zuzanku?
  4. Marian Letko: Ostrovy cestovným ruchom nepoľúbené (1.časť)
  5. Milan Removčík: Belianske Tatry.
  6. Ľubomír Maretta: Edo
  7. Elena Antalová: Ak chceme zostať príčetní, každá zaujímavosť poteší
  8. Ján Komrska: Quandary Peak, Kolorádo
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 15 589
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 11 219
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 849
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 8 486
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 859
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 331
  7. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 167
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 850
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu