Korzár logo Korzár

Popradský trhovec láka kupujúcich veršami

Trhový obchodník má nevídaný dar. Výstižné rýmy na ovocie a zeleninu vymyslí ihneď. Pri nakupovaní uňho o zábavu núdza rozhodne nie je. Dokonca našiel "zmierňovadlo" na finančnú krízu. Študenti marketingu totiž hovoria o fantastickom marketingovom ťahu.

Dovolenková riviéra. Trhovec Štefan Bohunčák má toto miesto veľmi rád - je to jeho dovolenková riviéra.Dovolenková riviéra. Trhovec Štefan Bohunčák má toto miesto veľmi rád - je to jeho dovolenková riviéra. (Zdroj: mel)



POPRAD. Štefan Bohunčák z Popradu učí telesnú výchovy a zemepis na základnej škole. Vo každej voľnej chvíľke sa venuje spolu s manželkou predaju ovocia a zeleniny. Už dvanásty rok podnikajú na trhu v jednom z popradských stánkov. Nie je to však hocijaký predavač. Do kolísky dostal neobyčajný dar. Pod každú "zeleninársku" prepravku píše výstižné, priam umelecké verše. "Zoberiem fixu a básničky mi idú na kartón samy od seba," uviedol predajca Š. Bohunčák.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Noci trávi s Hviezdoslavom

Poodhalil rúško tohto tajomstva. Priznal, že jeho jedinou inšpiráciou sú mu nočné konzultácie s Pavlom Országhom Hviezdoslavom. Vtipné, niekedy i politicky ladené rýmy mu robia radosť. "Keď vidím,ako sa na nich zákazníci bavia, je to dobrý pocit," povedal Bohunčák.

SkryťVypnúť reklamu

Liek na krízu?

Verše zvyšujú aj záujem zákazníkov. Predajcovu nevídanú nápaditosť nie raz vraj ocenili aj študenti manažmentu a marketingu. Označili to za skvelý marketingový ťah. A tu je výsledok. "Raz som mal hrušky. Pri nich figuroval nápis hruštičky Aničky. Prišla jedna zákazníčka a povedala mi: Ja nemám hrušky rada. No ale že som Anička, tak si ich kúpim. Alebo som mal kel. Pri ňom bol veršík: No do kelu, už ma melú, do fašírky na večeru. Pani dostala okamžite v tej chvíli nápad, čo uvarí na večeru. A boli to kelové fašírky. Sem-tam aj moja básnička napovie, čo a koľko treba kúpiť, či navariť," vysvetľoval obchodník.

Predavačove žartíky

Predávajúcemu nemožno uprieť pri kontakte so zákazníkom vtip a milé slovo. Podľa neho slúži napríklad mikroténové vrecko ako pamperska na melón. Alebo zákazníkovi počas našej návštevy odkázal, že kôstky z marhúľ mu zálohoval a očakáva ho na jar.

Jeden z najobľúbenejších veršíkov trhovca je: Feferónik nezbedník, vyštípe vám konečník. Milý je i politicky ladený slogan. Melónik sladký jak mamina cica, spýtajte sa Roba Fica. Alebo banániky z Ameriky.

SkryťVypnúť reklamu

Veršíky zmiznú 26. augusta

S veršíkmi na trhu frčí už tri roky. A zdá sa, že žnú úspech. V "zelenej búde", ako volajú domáci svoj stánok, začnú rýmy prvým prázdninovým dňom a končia 26. augusta. Vtedy sa musí pán Bohunčák začať venovať naplno opäť svojim školským povinnostiam. "Kartóny s veršami zlikvidujem. Potom píšeme už len kilo za 0,22 centov. Je to čisto prázdninová záležitosť. Keď sa začne škola, rýchlo doveziem tovar. Mimo vyučovania robím, čo sa dá," povedal zeleninár. Voľný deň nepozná. Chodník a priestor okolo zeleninového stánku prirovnal dokonca k svojej dovolenkovej riviére. Trávi tu čas od skorého letného rána až do večera.

Veľká drina

Podnikať na trhu je veru ťažký chlebík. Dokonca tvrdí, že stánok ho v dobrom zotročil. "Vstávam o tretej ráno. Treba utekať na nákup, doviezť, vyložiť a pripraviť tovar. Keď večer balíme, trvá to minimálne dve hodinky. Musíme to zložiť, rozsortírovať a zabaliť," opisoval Bohunčák. Pprezradil, že pre cudzieho by takúto prácu nerobil ani dve minúty. "Keď vidím, že to má zmysel, ľudia sú spokojní, vracajú sa, baví ma to," hovoril predajca. Jeho manželka priznala, že stánok im pomohol pri financovaní synov na vysokej škole.

SkryťVypnúť reklamu

Krízu cítiť

Napriek tomu, že sa v "zelenej búde" striedajú nakupujúci ako na "blšáku", majitelia dopad finančnej krízy pociťujú. "Ľudia nakupujú. No nie vo veľkom množstve ako kedysi. Viac-menej kupujú na kusy, nie na kilá," hovorí Bohunčák.

Manželia si spoločne zaspomínali, ako vyzerala éra pred výstavbou supermarketov. "Vtedy sme otáčali autá dva, tri, aj štyri razy za deň."

Názory nakupujúcich

* "Nakupujem tu už niekoľkýkrát. Veľmi rada sem chodím. Je milé a originálne, keď si človek môže prečítať nejakú básničku. Nenudí sa tak vo fronte. Pritom sa i zabaví. Dôležité je aj to, že tu majú peknú zeleninu a ovocie," povedala Popradčanka Katarína Gavláková. Tej sa páčia i kresby detí nad zeleninárskym stánkom.

* "Verše ma upútali. Vždy, keď idem okolo, veľmi dobre sa na tom bavím," uviedla Jana Babincová z Tatranskej Štrby.

* "Básne oceňujem. Zaujali ma. Pekne sa rýmujú. Perfektne to ladí. Je to urobené umelecky," hovorí Ján Raniak z Liptovského Mikuláša.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 556
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 300
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 5 253
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 994
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 533
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 193
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 043
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 1 955
  1. Ján Škerko: Ráno
  2. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda
  3. Dávid Polák: Izraelský experiment s extrémizmom
  4. Tomas Hlavaty: "Váš čas sa radikálne kráti". Fico už začal predvolebnú kampaň.
  5. Otilia Horrocks: Breaking News : Nemecko versus Slovensko a jeho suverénne ceny tovarov v roku 2025 !
  6. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (23. - 29.5.1925)
  8. Vladimír Bojničan: Čo mi chýbalo v článku od Michala Havrana: „Spoločnosť rozvrátená politikou“
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 120
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 071
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 164
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 134
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 678
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 207
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 888
  8. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 6 280
  1. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  2. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  3. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  6. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  7. Tupou Ceruzou: Pandemická
  8. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Škerko: Ráno
  2. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda
  3. Dávid Polák: Izraelský experiment s extrémizmom
  4. Tomas Hlavaty: "Váš čas sa radikálne kráti". Fico už začal predvolebnú kampaň.
  5. Otilia Horrocks: Breaking News : Nemecko versus Slovensko a jeho suverénne ceny tovarov v roku 2025 !
  6. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (23. - 29.5.1925)
  8. Vladimír Bojničan: Čo mi chýbalo v článku od Michala Havrana: „Spoločnosť rozvrátená politikou“
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 120
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 071
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 164
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 134
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 678
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 207
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 888
  8. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 6 280
  1. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  2. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  3. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  6. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  7. Tupou Ceruzou: Pandemická
  8. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu