Hlavný účel šrotovného (v Nemecku sa oficiálne nazýva Umweltprämie, čiže ekologická prémia) je podpora predaja nových vozidiel a tým aj podpora výrobcov automobilov, spojená s podporou zamestnanosti. Šrotovné viedlo aj k vyradeniu mnohých jazdiacich „vrakov" z ciest, čo mnohí odborníci považujú za príspevok k zvýšeniu bezpečnosti cestnej premávky. Nikto totiž nepochybuje o tom, že moderné automobily poskytujú v prípade havárie posádke oveľa väčšiu ochranu než staré vozidlá bez airbagov, deformovateľných zón karosérie, antiblokovacieho a stabilizačného systému a iných bezpečnostných prvkov. Kvantifikovať tento príspevok k bezpečnosti sa pokúsil šéf vývoja firmy Volkswagen Dr. Ulrich Hackenberg. Ten odhadol, že nahradením starých áut novými sa počet usmrtených na nemeckých cestách zníži ročne o 200 až 250. To predstavuje približne päť percent z celkového počtu obetí dopravných nehôd v Nemecku (vlani tam na cestách zahynulo
4 467 ľudí, čo je najmenej od roku 1950).
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.