Dnes sa dizajnéri už „pohrajú" s karosériou kombi tak, aby aj tieto vozidlá pôsobili esteticky, dynamicky a športovo, a to pri zachovaní ich vysokých úžitkových vlastností. Príkladom kombi, na ktorom už ani nepoznať, že je odvodené od limuzíny, je nový model firmy Mercedes-Benz.
„Kombíky" sa označujú písmenom T
Ide o kombi verziu triedy E, ktorá dopĺňa rodinu „éčok", doteraz tvorenú limuzínou a kupé. Kombi modely firmy Mercedes-Benz sú tradične (nedokážem zistiť prečo) označované písmenom T. Karoséria nového kombi pôsobí atleticky a pritom funkčne a vyznačuje sa striedaním vypuklých a preliačených plôch. Vďaka čiernym lesklým lištám sú stĺpiky B a C (teda druhý a tretí stĺpik) opticky nevýrazné a celá plocha bočných okien pôsobí ako jeden celok.
Automatické otváranie zadných dverí
Vodorovne uložené zadné svetlá z diód LED sú dvojdielne a siahajú z bočnej steny na zadné výklopné dvere. Tie sa dajú otvoriť automaticky pomocou kľúča vozidla alebo stlačením kľučky dverí. Inovatívny systém Quickfold umožňuje sklopenie operadiel zadných sedadiel priamo z batožinového priestoru, pričom nie je potrebné prestavovať opierky hlavy ani sedáky zadných sedadiel. Sklopením operadiel vznikne veľká rovná úložná plocha.
Objem až 1 950 litrov
Batožinový priestor tak nadobudne objem až 1 950 litrov. Celková dĺžka nového téčka je 4 895 mm, jeho šírka je 1 854 mm a výška je 1 471 mm. Nové kombi je sériovo vystrojené mnohými novátorskými asistenčnými systémami. Ide napríklad o systém na rozpoznávanie únavy vodiča (Attention assist), systém na reguláciu odstupu od vpredu idúceho vozidla (Distronic plus) a brzdový systém, ktorý dokáže automaticky zabrzdiť vozidlo pri identifikácii bezprostredne hroziacej zrážky.
Aktívna predná kapota
Aktívna (vyskakujúca) predná kapota slúži na zmiernenie následkov nárazu do chodcov. Vozidlo je vystrojené deviatimi nafukovacími vankúšmi, vrátane kolenného airbagu pre vodiča. Pneumatické pruženie zadnej nápravy zabezpečuje konštantnú svetlú výšku pri akomkoľvek zaťažení vozidla. Pri začatí predaja budú pre T model triedy E k dispozícii tri vznetové a dva zážihové motory. V ponuke vznetových motorov sú dva 2,1-litrové štvorvalce, ktorých výkon je 125 kW resp. 150 kW a trojlitrový vidlicový šesťvalec výkonu 170 kW.
Najvýkonnejší je vidlicový osemvalec
Základný benzínový motor je 3,5-litrový vidlicový šesťvalec, ktorého maximálny výkon je 215 kW. Špičkový model E 500 je poháňaný 5,4-litrovým vidlicovým osemvalcom s maximálnym výkonom 285 kW. Obidva benzínové motory sú kombinované so sedemstupňovou automatickou prevodovkou. V prvom štvrťroku 2010 bude sortiment motorov rozšírený o dva vznetové motory (100 kW a 170 kW) a tri benzínové motory (135 kW, 150 kW a 200 kW). U predajcov sa nové kombi objaví v novembri tohto roka.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.