Korzár logo Korzár
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

„Éčko" už aj ako „téčko"

Dávno preč sú časy, keď sa na autá s karosériou kombi nekládli mimoriadne estetické požiadavky a podstatná bola najmä ich úžitková hodnota.

Mercedes-Benz E model T. Firma Mercedes tradične označuje svoje „kombíky" písmenom T.Mercedes-Benz E model T. Firma Mercedes tradične označuje svoje „kombíky" písmenom T. (Zdroj: archív)

Dnes sa dizajnéri už „pohrajú" s karosériou kombi tak, aby aj tieto vozidlá pôsobili esteticky, dynamicky a športovo, a to pri zachovaní ich vysokých úžitkových vlastností. Príkladom kombi, na ktorom už ani nepoznať, že je odvodené od limuzíny, je nový model firmy Mercedes-Benz.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Kombíky" sa označujú písmenom T

Ide o kombi verziu triedy E, ktorá dopĺňa rodinu „éčok", doteraz tvorenú limuzínou a kupé. Kombi modely firmy Mercedes-Benz sú tradične (nedokážem zistiť prečo) označované písmenom T. Karoséria nového kombi pôsobí atleticky a pritom funkčne a vyznačuje sa striedaním vypuklých a preliačených plôch. Vďaka čiernym lesklým lištám sú stĺpiky B a C (teda druhý a tretí stĺpik) opticky nevýrazné a celá plocha bočných okien pôsobí ako jeden celok.

SkryťVypnúť reklamu

Automatické otváranie zadných dverí

Vodorovne uložené zadné svetlá z diód LED sú dvojdielne a siahajú z bočnej steny na zadné výklopné dvere. Tie sa dajú otvoriť automaticky pomocou kľúča vozidla alebo stlačením kľučky dverí. Inovatívny systém Quickfold umožňuje sklopenie operadiel zadných sedadiel priamo z batožinového priestoru, pričom nie je potrebné prestavovať opierky hlavy ani sedáky zadných sedadiel. Sklopením operadiel vznikne veľká rovná úložná plocha.

Objem až 1 950 litrov

Batožinový priestor tak nadobudne objem až 1 950 litrov. Celková dĺžka nového téčka je 4 895 mm, jeho šírka je 1 854 mm a výška je 1 471 mm. Nové kombi je sériovo vystrojené mnohými novátorskými asistenčnými systémami. Ide napríklad o systém na rozpoznávanie únavy vodiča (Attention assist), systém na reguláciu odstupu od vpredu idúceho vozidla (Distronic plus) a brzdový systém, ktorý dokáže automaticky zabrzdiť vozidlo pri identifikácii bezprostredne hroziacej zrážky.

SkryťVypnúť reklamu

Aktívna predná kapota

Aktívna (vyskakujúca) predná kapota slúži na zmiernenie následkov nárazu do chodcov. Vozidlo je vystrojené deviatimi nafukovacími vankúšmi, vrátane kolenného airbagu pre vodiča. Pneumatické pruženie zadnej nápravy zabezpečuje konštantnú svetlú výšku pri akomkoľvek zaťažení vozidla. Pri začatí predaja budú pre T model triedy E k dispozícii tri vznetové a dva zážihové motory. V ponuke vznetových motorov sú dva 2,1-litrové štvorvalce, ktorých výkon je 125 kW resp. 150 kW a trojlitrový vidlicový šesťvalec výkonu 170 kW.

Najvýkonnejší je vidlicový osemvalec

Základný benzínový motor je 3,5-litrový vidlicový šesťvalec, ktorého maximálny výkon je 215 kW. Špičkový model E 500 je poháňaný 5,4-litrovým vidlicovým osemvalcom s maximálnym výkonom 285 kW. Obidva benzínové motory sú kombinované so sedemstupňovou automatickou prevodovkou. V prvom štvrťroku 2010 bude sortiment motorov rozšírený o dva vznetové motory (100 kW a 170 kW) a tri benzínové motory (135 kW, 150 kW a 200 kW). U predajcov sa nové kombi objaví v novembri tohto roka.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  2. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 676
  2. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 335
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 8 327
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 498
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 6 119
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 789
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 685
  8. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 2 950

Blogy SME

  1. Eva Fedurcová: Zmeníme systém, alebo systém zmení nás.
  2. Štefan Vidlár: Hybrid Volvo
  3. Jozo Peric: Pokles cien ropy sa blíži
  4. Peter Svoreň: Ako sa darí farmaceutickým spoločnostiam, po tom ako sa Covid upokojil
  5. Vladimír Krátky: RTVS je podivuhodná, periférna, rurálno, mysticko, roduverná, akože verejnoprávna inštitúcia .
  6. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (1. - 7.7.1922)
  8. Tomáš Jacko: Ako dostať Róma z osady na Harvard
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 241
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 9 277
  3. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 6 193
  4. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodného. 5 475
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 163
  6. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 3 960
  7. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 796
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 372
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Eva Fedurcová: Zmeníme systém, alebo systém zmení nás.
  2. Štefan Vidlár: Hybrid Volvo
  3. Jozo Peric: Pokles cien ropy sa blíži
  4. Peter Svoreň: Ako sa darí farmaceutickým spoločnostiam, po tom ako sa Covid upokojil
  5. Vladimír Krátky: RTVS je podivuhodná, periférna, rurálno, mysticko, roduverná, akože verejnoprávna inštitúcia .
  6. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (1. - 7.7.1922)
  8. Tomáš Jacko: Ako dostať Róma z osady na Harvard
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 241
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 9 277
  3. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 6 193
  4. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodného. 5 475
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 163
  6. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 3 960
  7. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 796
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 372
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu