Korzár logo Korzár
Štvrtok, 24. január, 2019 | Meniny má Timotej
Nájdete nás na webe

Bojovníci za krízu

Už dávny názor autora, že prieskumy verejnej mienky treba zrušiť, lebo škody, ktoré napáchajú, výrazne prevyšujú informačnú hodnotu, dostal opäť významnú podporu. O hodnote "nových" zistení agentúry TNS najlepšie vypovedajú "headlines" dvoch správ, ktoré

sa nimi zaoberajú. Prvý: "Takmer polovica Slovákov nepocítila dôsledky krízy". Druhý: "Dopady krízy už pocítil každý druhý Slovák". Hahaha.

No. Námietku, že toto je práca editorov, cez ktorých správa prešla, relativizuje obsah. Ak do jednej skupiny tých, ktorí krízu "pocítili", začleníte prepustených zo zamestnania spoločne s takými, ktorí uvádzali napr. "zvyšovanie cien" (??? - nikdy nebola taká nízka inflácia), tak ide presne o prípad, na ktorý naši predkovia už dávno vymysleli podobenstvo o miešaní hrušiek s jablkami. Samotný stav "pocítenia krízy", na ktorý sa pýtali, je taká subjektívna záležitosť, že akékoľvek percentá vylezú z výskumu, údaj je bezcenný z princípu.

Niežeby toto leto bolo stvorené na žartovanie, ale za známku krízy by niekto mohol považovať aj správu Korzára, že medvede sa blížia ku Košiciam. (Z tatranských kontajnerov už niet čo vyberať.) Na tom nič nemenia ani prevratné objavy, že "najmenej sa kríza dotkla obyvateľov Bratislavského kraja", alebo naopak najviac tých, ktorých čistý mesačný príjem je pod tisíc eur. Absurdná predstava, že by z ankety vyšiel opačný výsledok, teda že kríza sa "najviac dotkla" občanov Bratislavy a najmenej domácností s príjmom pod tisíc eur, najlepšie ukazuje zber akých banalít sa tu tvári ako informovanie obyvateľstva.


Verejná diskusia je zahltená banálnymi kravinami"


Zhodnime sa na tom, že s každým výskumom, ktorý si robí nárok na zverejnenie, by malo byť uvedené meno objednávateľa. V civilizovanejších končinách je to povinná jazda, keďže informácia, koho zaujíma taký či onaký spoločenský jav je rovnako podstatná ako výstupné dáta. No. Nie je cieľom zapárať do všetkého, ale ak už krízou znepokojovať resp. upokojovať národ, tak by sa malo najmä skutočnosťami, ktoré sú významné. Sentiment obyvateľstva je dôležitý z hľadiska vývoja spotreby, tú však navigujú predovšetkým tvrdé štatistické čísla, nie nejaké pocity. Ak už teda pomlčíme o kampani "bojovníci proti kríze"... Hehehe. Ona je len, resp. aj, výslednicou práve toho, že na Slovensku sa o kríze nehovorí vážne. Napr. to, že priživovanie rastu zvyšovaním (aj) súkromného zadlžovania narazilo na plafón presne tak, ako kultúra vytvárania umelých dopytov masívnym marketingom. V základoch tejto krízy leží manipulácia trhu (aj) v prospech etablovaných výrobcov, ktorí odmietajú vidieť, že ich sortimentom je objednávka už presýtená, a nechcú uvoľniť miesto iným producentom, ktorí z dôvodu ich úverovania trpia nedostatkom kapitálu.

Nielen na Slovensku sa kríza prehlbuje nezmyslami typu šrotovného. Priťažujúcou okolnosťou navyše ale je, že verejná diskusia je zahltená banálnymi kravinami ako skúmanie pocitov, čo hnojí živnú pôdu pre manipulácie typu "bojovníkov", ktoré potom prekážajú nastoleniu prirodzenej rovnováhy na trhu. Čo čakať od hlúpej vlády, ak aj ľudia z biznisu, čo by mali tušiť, koľko odbilo, si pľujú do polievky?

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  4. Poďte kontrolovať novinárov denníka SME
  5. Nádcha za volant nepatrí. Môže pôsobiť ako alkohol
  6. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  7. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  8. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  9. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  10. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  1. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Poďte kontrolovať novinárov denníka SME
  4. Prognózy pre slovensky realitný trh v roku 2019
  5. Ako ušetriť s virtuálnym sídlom ?
  6. Rozhodnite o tom, aký projekt podporí Tesco vo vašom okolí!
  7. Nádcha za volant nepatrí. Môže pôsobiť ako alkohol
  8. Ľadový expres dopraví ľudí za lyžovačkou bez prestupov
  9. Relaxačná zóna v záhrade
  10. TRUCK režim zdarma pro autokameru s navigaciou MiVue Drive 60 LM
  1. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí 18 747
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 17 739
  3. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 15 235
  4. Jedli ste už ružovú čokoládu? 7 393
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 6 981
  6. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 4 948
  7. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 4 652
  8. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV 3 145
  9. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 2 847
  10. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 2 767

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop