Korzár logo Korzár

Bojovníci za krízu

Už dávny názor autora, že prieskumy verejnej mienky treba zrušiť, lebo škody, ktoré napáchajú, výrazne prevyšujú informačnú hodnotu, dostal opäť významnú podporu. O hodnote "nových" zistení agentúry TNS najlepšie vypovedajú "headlines" dvoch správ, ktoré

sa nimi zaoberajú. Prvý: "Takmer polovica Slovákov nepocítila dôsledky krízy". Druhý: "Dopady krízy už pocítil každý druhý Slovák". Hahaha.

No. Námietku, že toto je práca editorov, cez ktorých správa prešla, relativizuje obsah. Ak do jednej skupiny tých, ktorí krízu "pocítili", začleníte prepustených zo zamestnania spoločne s takými, ktorí uvádzali napr. "zvyšovanie cien" (??? - nikdy nebola taká nízka inflácia), tak ide presne o prípad, na ktorý naši predkovia už dávno vymysleli podobenstvo o miešaní hrušiek s jablkami. Samotný stav "pocítenia krízy", na ktorý sa pýtali, je taká subjektívna záležitosť, že akékoľvek percentá vylezú z výskumu, údaj je bezcenný z princípu.

Niežeby toto leto bolo stvorené na žartovanie, ale za známku krízy by niekto mohol považovať aj správu Korzára, že medvede sa blížia ku Košiciam. (Z tatranských kontajnerov už niet čo vyberať.) Na tom nič nemenia ani prevratné objavy, že "najmenej sa kríza dotkla obyvateľov Bratislavského kraja", alebo naopak najviac tých, ktorých čistý mesačný príjem je pod tisíc eur. Absurdná predstava, že by z ankety vyšiel opačný výsledok, teda že kríza sa "najviac dotkla" občanov Bratislavy a najmenej domácností s príjmom pod tisíc eur, najlepšie ukazuje zber akých banalít sa tu tvári ako informovanie obyvateľstva.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Verejná diskusia je zahltená banálnymi kravinami"


Zhodnime sa na tom, že s každým výskumom, ktorý si robí nárok na zverejnenie, by malo byť uvedené meno objednávateľa. V civilizovanejších končinách je to povinná jazda, keďže informácia, koho zaujíma taký či onaký spoločenský jav je rovnako podstatná ako výstupné dáta. No. Nie je cieľom zapárať do všetkého, ale ak už krízou znepokojovať resp. upokojovať národ, tak by sa malo najmä skutočnosťami, ktoré sú významné. Sentiment obyvateľstva je dôležitý z hľadiska vývoja spotreby, tú však navigujú predovšetkým tvrdé štatistické čísla, nie nejaké pocity. Ak už teda pomlčíme o kampani "bojovníci proti kríze"... Hehehe. Ona je len, resp. aj, výslednicou práve toho, že na Slovensku sa o kríze nehovorí vážne. Napr. to, že priživovanie rastu zvyšovaním (aj) súkromného zadlžovania narazilo na plafón presne tak, ako kultúra vytvárania umelých dopytov masívnym marketingom. V základoch tejto krízy leží manipulácia trhu (aj) v prospech etablovaných výrobcov, ktorí odmietajú vidieť, že ich sortimentom je objednávka už presýtená, a nechcú uvoľniť miesto iným producentom, ktorí z dôvodu ich úverovania trpia nedostatkom kapitálu.

Nielen na Slovensku sa kríza prehlbuje nezmyslami typu šrotovného. Priťažujúcou okolnosťou navyše ale je, že verejná diskusia je zahltená banálnymi kravinami ako skúmanie pocitov, čo hnojí živnú pôdu pre manipulácie typu "bojovníkov", ktoré potom prekážajú nastoleniu prirodzenej rovnováhy na trhu. Čo čakať od hlúpej vlády, ak aj ľudia z biznisu, čo by mali tušiť, koľko odbilo, si pľujú do polievky?

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 454
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 238
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 112
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 836
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 465
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 161
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 925
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 148
  1. Vladimír Bojničan: Čo mi chýbalo v článku od Michala Havrana: „Spoločnosť rozvrátená politikou“
  2. Branislav Hláčik: Superpozícia 4
  3. Marek Namešpetra: Mokrý svet
  4. Viktor Pamula: Markíza a Vlny
  5. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  6. Marián Kozák: Protikorupčný festival Pucung 2025 v Košiciach
  7. Adam Austera: Nečakaný ťah juhokórejského Samsungu: Nový ultratenký S25 Edge má vymazať predchádzajúci 30 % pokles ceny akcií
  8. Tomas Hlavaty: Cirkev v službách, nepokoj a jednota.
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 071
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 043
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 103
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 058
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 614
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 235
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 870
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 420
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Vladimír Bojničan: Čo mi chýbalo v článku od Michala Havrana: „Spoločnosť rozvrátená politikou“
  2. Branislav Hláčik: Superpozícia 4
  3. Marek Namešpetra: Mokrý svet
  4. Viktor Pamula: Markíza a Vlny
  5. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  6. Marián Kozák: Protikorupčný festival Pucung 2025 v Košiciach
  7. Adam Austera: Nečakaný ťah juhokórejského Samsungu: Nový ultratenký S25 Edge má vymazať predchádzajúci 30 % pokles ceny akcií
  8. Tomas Hlavaty: Cirkev v službách, nepokoj a jednota.
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 071
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 043
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 103
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 058
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 614
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 235
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 870
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 420
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu