Korzár logo Korzár
Sobota, 20. október, 2018 | Meniny má Vendelín
Nájdete nás na webe

Bojovníci za krízu

Už dávny názor autora, že prieskumy verejnej mienky treba zrušiť, lebo škody, ktoré napáchajú, výrazne prevyšujú informačnú hodnotu, dostal opäť významnú podporu. O hodnote "nových" zistení agentúry TNS najlepšie vypovedajú "headlines" dvoch správ, ktoré

sa nimi zaoberajú. Prvý: "Takmer polovica Slovákov nepocítila dôsledky krízy". Druhý: "Dopady krízy už pocítil každý druhý Slovák". Hahaha.

No. Námietku, že toto je práca editorov, cez ktorých správa prešla, relativizuje obsah. Ak do jednej skupiny tých, ktorí krízu "pocítili", začleníte prepustených zo zamestnania spoločne s takými, ktorí uvádzali napr. "zvyšovanie cien" (??? - nikdy nebola taká nízka inflácia), tak ide presne o prípad, na ktorý naši predkovia už dávno vymysleli podobenstvo o miešaní hrušiek s jablkami. Samotný stav "pocítenia krízy", na ktorý sa pýtali, je taká subjektívna záležitosť, že akékoľvek percentá vylezú z výskumu, údaj je bezcenný z princípu.

Niežeby toto leto bolo stvorené na žartovanie, ale za známku krízy by niekto mohol považovať aj správu Korzára, že medvede sa blížia ku Košiciam. (Z tatranských kontajnerov už niet čo vyberať.) Na tom nič nemenia ani prevratné objavy, že "najmenej sa kríza dotkla obyvateľov Bratislavského kraja", alebo naopak najviac tých, ktorých čistý mesačný príjem je pod tisíc eur. Absurdná predstava, že by z ankety vyšiel opačný výsledok, teda že kríza sa "najviac dotkla" občanov Bratislavy a najmenej domácností s príjmom pod tisíc eur, najlepšie ukazuje zber akých banalít sa tu tvári ako informovanie obyvateľstva.


Verejná diskusia je zahltená banálnymi kravinami"


Zhodnime sa na tom, že s každým výskumom, ktorý si robí nárok na zverejnenie, by malo byť uvedené meno objednávateľa. V civilizovanejších končinách je to povinná jazda, keďže informácia, koho zaujíma taký či onaký spoločenský jav je rovnako podstatná ako výstupné dáta. No. Nie je cieľom zapárať do všetkého, ale ak už krízou znepokojovať resp. upokojovať národ, tak by sa malo najmä skutočnosťami, ktoré sú významné. Sentiment obyvateľstva je dôležitý z hľadiska vývoja spotreby, tú však navigujú predovšetkým tvrdé štatistické čísla, nie nejaké pocity. Ak už teda pomlčíme o kampani "bojovníci proti kríze"... Hehehe. Ona je len, resp. aj, výslednicou práve toho, že na Slovensku sa o kríze nehovorí vážne. Napr. to, že priživovanie rastu zvyšovaním (aj) súkromného zadlžovania narazilo na plafón presne tak, ako kultúra vytvárania umelých dopytov masívnym marketingom. V základoch tejto krízy leží manipulácia trhu (aj) v prospech etablovaných výrobcov, ktorí odmietajú vidieť, že ich sortimentom je objednávka už presýtená, a nechcú uvoľniť miesto iným producentom, ktorí z dôvodu ich úverovania trpia nedostatkom kapitálu.

Nielen na Slovensku sa kríza prehlbuje nezmyslami typu šrotovného. Priťažujúcou okolnosťou navyše ale je, že verejná diskusia je zahltená banálnymi kravinami ako skúmanie pocitov, čo hnojí živnú pôdu pre manipulácie typu "bojovníkov", ktoré potom prekážajú nastoleniu prirodzenej rovnováhy na trhu. Čo čakať od hlúpej vlády, ak aj ľudia z biznisu, čo by mali tušiť, koľko odbilo, si pľujú do polievky?

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  9. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  10. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  1. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  6. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  7. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  8. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  9. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 16 502
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 969
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 469
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 718
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 592
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 353
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 126
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 5 829
  9. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 5 118
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 937

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop