Korzár logo Korzár
Piatok, 17. august, 2018 | Meniny má Milica
Nájdete nás na webe

Bojovníci za krízu

Už dávny názor autora, že prieskumy verejnej mienky treba zrušiť, lebo škody, ktoré napáchajú, výrazne prevyšujú informačnú hodnotu, dostal opäť významnú podporu. O hodnote "nových" zistení agentúry TNS najlepšie vypovedajú "headlines" dvoch správ, ktoré

sa nimi zaoberajú. Prvý: "Takmer polovica Slovákov nepocítila dôsledky krízy". Druhý: "Dopady krízy už pocítil každý druhý Slovák". Hahaha.

No. Námietku, že toto je práca editorov, cez ktorých správa prešla, relativizuje obsah. Ak do jednej skupiny tých, ktorí krízu "pocítili", začleníte prepustených zo zamestnania spoločne s takými, ktorí uvádzali napr. "zvyšovanie cien" (??? - nikdy nebola taká nízka inflácia), tak ide presne o prípad, na ktorý naši predkovia už dávno vymysleli podobenstvo o miešaní hrušiek s jablkami. Samotný stav "pocítenia krízy", na ktorý sa pýtali, je taká subjektívna záležitosť, že akékoľvek percentá vylezú z výskumu, údaj je bezcenný z princípu.

Niežeby toto leto bolo stvorené na žartovanie, ale za známku krízy by niekto mohol považovať aj správu Korzára, že medvede sa blížia ku Košiciam. (Z tatranských kontajnerov už niet čo vyberať.) Na tom nič nemenia ani prevratné objavy, že "najmenej sa kríza dotkla obyvateľov Bratislavského kraja", alebo naopak najviac tých, ktorých čistý mesačný príjem je pod tisíc eur. Absurdná predstava, že by z ankety vyšiel opačný výsledok, teda že kríza sa "najviac dotkla" občanov Bratislavy a najmenej domácností s príjmom pod tisíc eur, najlepšie ukazuje zber akých banalít sa tu tvári ako informovanie obyvateľstva.


Verejná diskusia je zahltená banálnymi kravinami"


Zhodnime sa na tom, že s každým výskumom, ktorý si robí nárok na zverejnenie, by malo byť uvedené meno objednávateľa. V civilizovanejších končinách je to povinná jazda, keďže informácia, koho zaujíma taký či onaký spoločenský jav je rovnako podstatná ako výstupné dáta. No. Nie je cieľom zapárať do všetkého, ale ak už krízou znepokojovať resp. upokojovať národ, tak by sa malo najmä skutočnosťami, ktoré sú významné. Sentiment obyvateľstva je dôležitý z hľadiska vývoja spotreby, tú však navigujú predovšetkým tvrdé štatistické čísla, nie nejaké pocity. Ak už teda pomlčíme o kampani "bojovníci proti kríze"... Hehehe. Ona je len, resp. aj, výslednicou práve toho, že na Slovensku sa o kríze nehovorí vážne. Napr. to, že priživovanie rastu zvyšovaním (aj) súkromného zadlžovania narazilo na plafón presne tak, ako kultúra vytvárania umelých dopytov masívnym marketingom. V základoch tejto krízy leží manipulácia trhu (aj) v prospech etablovaných výrobcov, ktorí odmietajú vidieť, že ich sortimentom je objednávka už presýtená, a nechcú uvoľniť miesto iným producentom, ktorí z dôvodu ich úverovania trpia nedostatkom kapitálu.

Nielen na Slovensku sa kríza prehlbuje nezmyslami typu šrotovného. Priťažujúcou okolnosťou navyše ale je, že verejná diskusia je zahltená banálnymi kravinami ako skúmanie pocitov, čo hnojí živnú pôdu pre manipulácie typu "bojovníkov", ktoré potom prekážajú nastoleniu prirodzenej rovnováhy na trhu. Čo čakať od hlúpej vlády, ak aj ľudia z biznisu, čo by mali tušiť, koľko odbilo, si pľujú do polievky?

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  2. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  3. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  5. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  6. Keď Slováci krotia morský vietor
  7. Ochrana pred tropickou horúčavou
  8. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  10. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 18 197
  2. Vizuálny smog je problém 10 813
  3. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 5 938
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 3 407
  5. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 109
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 928
  7. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 336
  8. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 261
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 1 925
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 1 817

Neprehliadnite tiež

Košický magistrát hovorí o 295-miliónovej pokute pre Remetovu Dúhu

Obe strany chcú získať zábezpeku z výstavby Kulturparku.

Eurovia opakuje, že dodrží termín opráv v Košiciach tratí

Tvrdia, že kanálové vpusty budú v požadovanej rovine.

Šarišský hrad bude mať 15-metrovú vyhliadkovú vežu

Od septembra by mala pribudnúť na Šarišskom hrade nová atrakcia.

Poznámka Mariána Špacaia

Z tretej ligy do priepasti

Kluby po vypadnutí majú ťažký osud.

Ľudí ohrozujú roje hmyzu. Hasiči: Nerobte zo seba hrdinov

Už zaznamenali dvojnásobný počet výjazdov oproti celému vlaňajšku.

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

DOMOV

Spor o Ústavný súd sa opakuje. Zmeny možno ani nebudú

Kiska zatiaľ vymenil štyroch sudcov z trinástich.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop