Korzár logo Korzár
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Inovované múzeum BMW

Predpokladám, že väčšina majiteľov vozidiel BMW vie, že v Mníchove existuje veľmi známe firemné múzeum tejto značky. Toto múzeum bolo otvorené už v roku 1973 (spolu s novou budovou sídla BMW), pričom toto dielo viedenského architekta Karla Schwanzera vzbu

Legendárne BMW 507. Vozidlo sa vyrábalo v rokoch 1956 až 1959 a poháňal ho hliníkový osemvalecLegendárne BMW 507. Vozidlo sa vyrábalo v rokoch 1956 až 1959 a poháňal ho hliníkový osemvalec (Zdroj: archív)


dilo pozornosť aj svojím architektonickým riešením. Múzeum nemá okná a zvonku vyzerá ako veľká misa, tvorená tenkou betónovou škrupinou.

Najväčšie firemné logo

Na tejto škrupine spočíva plochá strecha priemeru 40 metrov, na ktorej je namaľované najväčšie logo firmy BMW na svete ( toto logo dobre vidno z lietadiel). V novembri sa začala rozsiahla rekonštrukcia vnútorných priestorov múzea a inovované múzeum bolo otvorené v júni minulého roka. V múzeu je 125 exponátov z celej vyše 90-ročnej histórie značky BMW. Možno niektorí majitelia bavorákov ani nevedia, že dejiny firmy sa začali v roku 1917 výrobou leteckých motorov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Logo symbolizuje vrtuľu

To dodnes pripomína logo firmy, symbolicky znázorňujúce roztočenú vrtuľu. V roku 1923 predstavila firma BMW svoj prvý motocykel, typ R 32. V roku 1928 kúpila firma automobilovú továreň v Eisenachu, čím sa položil základ výrobe automobilov zo znakom BMW. Z množstva exponátov v múzeu spomeňme aspoň tie najzaujímavejšie. Je to napríklad športový automobil BMW 328, ktorý v predvojnovom období v dvojlitrovej triede dominoval na európskej pretekárskej scéne.

Povojnová Isetta

Pozornosť púta aj unikátny miniautomobil Isetta, do ktorého sa nastupovalo po odklopení čelných dverí a ktorý prispel k motorizácii povojnového Nemecka. Obdivovaný je aj legendárny automobil typu 507, ktorého karosériu navrhol gróf Goertz a ktorý je považovaný za jeden z najkrajších športových automobilov histórie. Dodnes sa zachovali prakticky všetky exempláre tohto vozidla, vyrábaného v rokoch 1956 -1959 a poháňaného hliníkovým vidlicovým osemvalcom.

SkryťVypnúť reklamu

Prvý štvorventilový motor

V modeli 3.0 CSL použila firma BMW po prvý raz v automobilovom športe štvorventilový motor a otestovala protiblokovací systém (ABS) pred jeho montážou do sériových vozidiel. Samostatnú expozíciu majú modely s doplnkovým označením M. ide o modely, vyvinuté dcérskou spoločnosťou BMW Motorosport GmbH (dnes len M GmbH), založenou v roku 1972. Táto spoločnosť uviedla v roku 1978 na trh superšportový automobil M1, ktorého pred zadnou nápravou uložený šesťvalec vyvíjal výkon 204 kW. Unikátnym exponátom je aj rekordný motocykel BMW WR 500, poháňaný dvojvalcom výkonu 80 kW pri 8 000 ot/min.

Rekordné vozidlá

S týmto motocyklom vytvoril Ernst Jakob Henne v roku 1937 hodnotu 279,503 km/h svetový rýchlostný rekord pre motocykle, ktorý bol prekonaný až v roku 1951. Podobným unikátom je „vodíkový" prototyp H2R, ktorého šesťlitrový dvanásťvalec výkonu 173 kW spaľuje vodík. Toto vozidlo vytvorilo v roku 2004 na francúzskom okruhu Miramas deväť medzinárodných rýchlostných rekordov.

SkryťVypnúť reklamu


Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  2. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  3. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  4. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  7. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Stredoškoláci z Trnavy vyražajú na Shell Eco-marathon
  2. Ďalší ekologický krok BILLA
  3. Vysoké Tatry: Úrazovosť v horách narastá
  4. Orange poskytne návštevníkom Pohody najlepšiu sieť
  5. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  6. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  7. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  8. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 234
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 10 533
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 370
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 7 834
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 963
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 770
  7. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 507
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 163

Blogy SME

  1. Soňa Bulbeck: Ale aj tak sú všetci iba amatéri v šklbaní...
  2. Štefan Vidlár: Vova boy, dokonaj boj
  3. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne?
  4. Juraj Halička: Zamerané na sivý zákal
  5. Štefan Vidlár: Pštrosy v písku
  6. Andrij Pylypenko: Trvalo zatvorené
  7. Kristína Jakubičková: Kráľovná zdravých raňajok
  8. Ján Raclavský: Slepí kresťanskí bojovníci
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 349
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 7 014
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 5 331
  4. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 4 852
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 029
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 666
  7. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 3 656
  8. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 225
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Švajčiarsky útočník Adler da Silva posilní Zemplín Michalovce.


Sportnet 2 h

Viaceré strany vytvorili v meste koalíciu.


a 1 ďalší 4 h
Staromestské centrum pomoci sa zatvára.

Buraš: Primátor nemal záujem, volal som starostovi.


a 1 ďalší 4 h

Polícia okolnosti nehody vyšetruje.


SITA 5 h
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Soňa Bulbeck: Ale aj tak sú všetci iba amatéri v šklbaní...
  2. Štefan Vidlár: Vova boy, dokonaj boj
  3. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne?
  4. Juraj Halička: Zamerané na sivý zákal
  5. Štefan Vidlár: Pštrosy v písku
  6. Andrij Pylypenko: Trvalo zatvorené
  7. Kristína Jakubičková: Kráľovná zdravých raňajok
  8. Ján Raclavský: Slepí kresťanskí bojovníci
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 349
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 7 014
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 5 331
  4. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 4 852
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 029
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 666
  7. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 3 656
  8. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 225
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu