atankovaniu paliva na košickom letisku. Ako sme sa od pilota tohto lietadla dozvedeli, lietadlo priletelo do Košíc z cyperskej Larnaky, ale jeho trasa sa začala v Pakistane. Tam lietadlo slúžilo spoločnosti, ktorá sa zaoberá hľadaním zdrojov zemného plynu a ropy. Ďalšia plánovaná trasa lietadla viedla z Košíc cez Dánsko do islandského Keflaviku a odtiaľ do Kanady. Technickou zaujímavosťou lietadla boli prídavné palivové nádrže vo forme gumených vakov uložených na podlahe v trupe lietadla. S plnými všetkými nádržami je lietadlo podľa pilota schopné byť vo vzduchu až dvanásť hodín. Všestranne využiteľné lietadlo s charakteristikou STOL (krátky štart a pristátie) vyvinula kanadská firma de Havilland Canada. Prvý vzlet lietadla sa uskutočnil 20. mája 1965. Lietadlo má pevný podvozok, ktorý môže byť nahradený plavákmi alebo lyžami. Twin Otter (dvojitá vydra) sa vyrábal v mnohých civilných i vojenských verziách. Najúspešnejšia verzia 300 má rozpätie krídiel 19,8 m, dĺžku 15,77 m a výšku 5,9 m. Maximálna vzletová hmotnosť je 5 670 kg. Na pohon lietadla slúži dvojica turbovrtuľových motorov Pratt & Whitney PT6A-27 s výkonom od 460 kW do 507 kW. V kabíne civilnej verzie môže byť až 20 sedadiel. Cestovná rýchlosť lietadla je 265 km/h. V súčasnosti vyrába firma Viking Air modernizovanú verziu lietadla DHC-6 (séria 400).
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.