Korzár logo Korzár

Nový Jaguar XJ

Premiéru bude mať na frankfurtskom autosalóne. Tradičná britská značka Jaguar už dávno nie je britská. Donedávna patrila táto značka americkému koncernu Ford, od nej ju (spolu so značkou Land Rover) vlani kúpil indický koncern Tata Motors.

Nový Jaguar XJ. Je to už ôsma generácia typu XJ, ktorý debutoval v roku 1969.Nový Jaguar XJ. Je to už ôsma generácia typu XJ, ktorý debutoval v roku 1969. (Zdroj: archív)

Ten obe spomenuté firmy zlúčil do jednej, nazvanej Jaguar Land Rover. Vývojové práce na nových modeloch pokračovali aj po zmene vlastníka ďalej a jedným z ich výsledkov je nový model Jaguar XJ.

Premiéra pre prominentov

Nový model bude mať živú premiéru pre verejnosť na septembrovom autosalóne vo Frankfurte, ale pár vyvolených si ho už mohlo zblízka prezrieť na galavečere, ktorý sa pred dvomi týždňami konal v módnej londýnskej galérii Saatchi Gallery. Dizajn modelu XJ už ôsmej generácie (prvá bola uvedená na trh v roku 1969) je dielom šéfdizajnéra Iana Calluma. Ten vtelil vozidlu dizajnérske prvky, ktoré debutovali na modeloch XK a XF.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Hliníková karoséria

Predná časť vozidla pripomína model XF, zadná časť má revolučnejšie tvary s inovatívnym tvarovaním zadných svetiel. Pretože zadný stĺpik karosérie je prekrytý sklom, strecha pôsobí mimoriadne ľahkým dojmom. Pretože karoséria je zhotovená z hliníka, vozidlo váži menej ako jeho predchodca. Rázvor podvozku je 3 032 mm, predĺžená verzia bude mať rázvor 3 157 mm. Celková dĺžka základnej verzie je 5 122 mm, predĺženej 5 247 mm. Šírka vrátane bočných zrkadiel je 2 110 mm, výška vozidla je 1 448 mm.

Pneumatické pruženie

Batožinový priestor má objem 520 litrov. Vozidlo je vystrojené pneumatickým pružiacim systémom a tlmičmi s variabilnou charakteristikou. Na pohon vozidla bude k dispozícii jeden vznetový motor a dva zážihové motory. Trojlitrový naftový vidlicový šesťvalec, používaný aj v modeli XF, má maximálny výkon 202 kW pri 4 000 ot./min. Model poháňaný týmto motorom zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,4 s a jeho priemerná spotreba je 7 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Päťlitrový osemvalec

Benzínové motory sú zastúpené dvomi verziami päťlitrového vidlicového osemvalca. Základná neprepĺňaná verzia tohto motora vyvíja maximálny výkon 283 kW pri 6 500 ot./min a jej najvyšší krútiaci moment je 515 Nm. Kompresorom prepĺňaná verzia tohto motora vyvíja maximálny výkon 375 kW pri 6 000 až 6 500 ot./min. Tento motor dokáže urýchliť nový Jaguar XJ na stovku za 4,9 sekundy. Priemerná spotreba prepĺňaného osemvalcového motora je 12,1 l/100 km. Všetky motory sú kombinované so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

Obmedzená maximálna rýchlosť

Maximálna rýchlosť všetkých verzií je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Interiér nového jaguara je veľmi luxusne zariadený a dekorovaný vzácnymi drevinami a kožou. Špičková verzia Supersports má aj strechu potiahnutú kožou. Za príplatok môže byť Jaguar XJ vystrojený aj špičkovým audiosystémom firmy Bowers & Wilkins, ktorý má výkon 1 200 W a disponuje 20 reproduktormi.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 481
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 247
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 5 979
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 871
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 479
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 174
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 948
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 113
  1. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (23. - 29.5.1925)
  3. Vladimír Bojničan: Čo mi chýbalo v článku od Michala Havrana: „Spoločnosť rozvrátená politikou“
  4. Branislav Hláčik: Superpozícia 4
  5. Marek Namešpetra: Mokrý svet
  6. Viktor Pamula: Markíza a Vlny
  7. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  8. Marián Kozák: Protikorupčný festival Pucung 2025 v Košiciach
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 077
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 047
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 114
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 063
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 628
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 235
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 875
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 333
  1. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  2. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  3. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  6. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  7. Tupou Ceruzou: Pandemická
  8. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (23. - 29.5.1925)
  3. Vladimír Bojničan: Čo mi chýbalo v článku od Michala Havrana: „Spoločnosť rozvrátená politikou“
  4. Branislav Hláčik: Superpozícia 4
  5. Marek Namešpetra: Mokrý svet
  6. Viktor Pamula: Markíza a Vlny
  7. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  8. Marián Kozák: Protikorupčný festival Pucung 2025 v Košiciach
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 077
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 047
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 114
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 063
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 628
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 235
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 875
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 333
  1. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  2. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  3. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  6. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  7. Tupou Ceruzou: Pandemická
  8. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu