Korzár logo Korzár
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

Kompaktný športovo-úžitkový automobil firmy BMW

Mníchovská automobilka BMW označuje svoje športovo-úžitkové modely (SUV) symbolom X a číslom, označujúcim typový rad. Doteraz mala táto automobilka v svojom sortimente tri "iksové" modely, a to X3, X5 a X6. Marketingoví odborníci firmy usúdili, že tento

BMW X1. Je to najmenší športovo-úžitkový bavorákBMW X1. Je to najmenší športovo-úžitkový bavorák (Zdroj: archív)

sortiment ešte možno smerom nadol rozšíriť. Výsledkom týchto úvah je nový model X1, patriaci do kategórie kompaktných SUV.

Premiéra vo Frankfurte

Nové malé "iksko" bude mať svoju fyzickú svetovú premiéru na septembrovom autosalóne vo Frankfurte, na svoje mediálne stránke ho však automobilka BMW predstavuje už teraz. Nový model X1 je na prvý pohľad (z ktorejkoľvek strany) typický bavorák a jeho dizajn sa vyznačuje štylistickými prvkami, prevzatými z doterajších modelov X. Po technickej stránke je vozidlo akousi zmesou konštrukčných prvkov z radov 1 a 3.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nápravy z radu 3

Z trojkového modelového radu sú prevzaté nápravy, z jednotkového radu pochádzajú motory. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 276 cm, jeho dĺžka je 4 454 mm, šírka je 1 798 mm a výška 1 545 mm. Batožinový priestor má objem 420 litrov. Sklopením zadných sedadiel možno objem tohto priestoru zväčšiť na 1 350 litrov. Operadlá zadných sedadiel sú delené v pomere 40/20/40 a ich sklon možno meniť.

Jeden šesťvalec

Pri uvádzaní na trh budú pre vozidlo k dispozícii štyri pohonné jednotky, z toho jeden šesťvalec a tri štvorvalce. Najslabší motor celého sortimentu je dvojlitrový turbodieselový motor s maximálnym výkonom 105 kW. Priemerná spotreba tohto motora je 5,2 l/100 km. Druhý dvojlitrový turbodieselový motor má najvyšší výkon 130 kW a jeho maximálny krútiaci moment je 350 Nm. Týmto motorom poháňaný model X1 má maximálnu rýchlosť 205 km/h. Aj tretí vznetový motor má zdvihový objem dva litre.

SkryťVypnúť reklamu

S dvomi turbodúchadlami

Tento dvomi turbodúchadlami prepĺňaný motor vyvíja výkon 150 kW. Najvýkonnejším motorom je radový benzínový šesťvalec, vystrojený systémom variabilného časovania i variabilného zdvihu ventilov. Maximálny výkon tohto trojlitrového motora je 190 kW, jeho najvyšší krútiaci moment je 310 Nm. Model X1 môže byť vystrojený pohonom všetkých kolies zDrive, ktorý za bežných podmienok delí krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 40 k 60. V prípade potreby však tento systém "pošle" celý krútiaci moment na tú nápravu, ktorej kolesá neprekĺzavajú.

Výroba v Lipsku

Vozidlo je sériovo vystrojené čelnými, bočnými a okennými nafukovacími vankúšmi. Do jeho bezpečnostného výstroja patria aj všetky najmodernejšie elektronické asistenčné systémy. Príplatkový výstroj zahrnuje aj veľké strešné okno, bixenónové reflektory, snímač dažďa a posilňovač riadenia Servotronic, ktorého posilňovací účinok závisí na rýchlosti jazdy. Nový model X1 sa vyrába v závode firmy BMW v Lipsku, a to na tej istej výrobnej linke, na ktorej sa montujú všetky verzie BMA radu 1.


Vzadu sú veľké dvere. Na pohon slúžia tri vznetové motory a jeden benzínový.
Foto: archív

SkryťVypnúť reklamu



Kokpit vozidla. Automatickú prevodovku možno ovládať páčkami na volante.
Foto: archív

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  2. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  4. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  8. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 693
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 10 432
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 340
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 597
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 5 579
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 792
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 727
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 2 955

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Barbar Vova
  2. Ján Raclavský: Atómovky, ktoré ohrozujú samosprávy
  3. Věra Tepličková: Pozri, kto ťa šikanuje...
  4. Vladimír Krátky: VOLVO do Košíc !
  5. Jozo Peric: Pokles cien ropy sa blíži
  6. Eva Fedurcová: Zmeníme systém, alebo systém zmení nás.
  7. Štefan Vidlár: Hybrid Volvo
  8. Peter Svoreň: Ako sa darí farmaceutickým spoločnostiam, po tom ako sa Covid upokojil
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 448
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 9 539
  3. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 7 071
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 6 814
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 174
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 801
  7. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 3 685
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 396
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Barbar Vova
  2. Ján Raclavský: Atómovky, ktoré ohrozujú samosprávy
  3. Věra Tepličková: Pozri, kto ťa šikanuje...
  4. Vladimír Krátky: VOLVO do Košíc !
  5. Jozo Peric: Pokles cien ropy sa blíži
  6. Eva Fedurcová: Zmeníme systém, alebo systém zmení nás.
  7. Štefan Vidlár: Hybrid Volvo
  8. Peter Svoreň: Ako sa darí farmaceutickým spoločnostiam, po tom ako sa Covid upokojil
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 448
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 9 539
  3. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 7 071
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 6 814
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 174
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 801
  7. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 3 685
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 396
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu