Korzár logo Korzár
Utorok, 11. máj, 2021 | Meniny má BlaženaKrížovkyKrížovky
AUTO-MOTO

Vyskúšali sme si kupé BMW 123d

Mníchovská automobilka BMW prišla v roku 2004 na trh so svojím dlho očakávaným najmenším modelovým radom 1, patriacim do kompaktnej triedy, v ktorej táto automobilka dlho absentovala. Bavorácke "jednotky" sa najprv vyrábali len ako limuzíny, a to najprv s

Kupé BMW 123d. Kupé má "sympatickejšiu" karosériu ako limuzína radu 1Kupé BMW 123d. Kupé má "sympatickejšiu" karosériu ako limuzína radu 1 (Zdroj: archív)

päťdverovou, neskôr aj s trojdverovou karosériou.

Po limuzíne kupé i kabriolet

V roku 2007 bol sortiment jednotkového radu rozšírený o kupé, o rok neskôr pribudol aj kabriolet. Treba povedať, že kupé radu 1 pôsobí na pohľad estetickejšie a možno povedať aj krajšie ako limuzína, ktorej karoséria pôsobí trochu kontroverzne. Zadná časť karosérie má výrazný stupienok, čím sa podarilo zväčšiť batožinový priestor na 370 litrov, čo je viac ako má limuzína. Široké dvere kupé majú okná bez rámov.

Dlhšie ako limuzína

Kupé je dlhé 436 cm, čo je o 12 cm viac ako je dĺžka limuzíny. Interiér vozidla má takpovediac dve časti: vpredu sú dve veľmi pohodlné sedadlá, zatiaľ čo vzadu sediaci cestujúci sa musia trochu uskromniť. Vozidlo má, pochopiteľne, vpredu uložený motor a pohon zadných kolies. Na pohon jednotkového kupé slúžia štyri motory. V modeli 125i pracuje trojlitrový benzínový šesťvalcový motor výkonu 160 kW. Ďalší trojlitrový šesťvalec, tentoraz výkonu 225 kW, poháňa model 135i.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu


Zadná časť má stupienok. Batožinový priestor je väčší ako u limuzíny.
Foto: archív


S dvomi turbodúchadlami

Vznetové motory zastupujú dve verzie štvorventilového štvorvalca. Verzia, prepĺňaná jedným turbodúchadlom, má maximálny výkon 130 kW. Skutočnou lahôdkou je výkonnejšia verzia tohto motora, poháňajúca model 123d. Tá je prepĺňaná dvomi za sebou radenými turbodúchadlami (výrobca označuje tento systém názvom Variabel Twin Turbo). Menšie turbodúchadlo reaguje už pri pomerne nízkych otáčkach, väčšie pri vysokých otáčkach.

Nemá "turbodieru"

Takýmto usporiadaním sa dosiahlo, že prakticky vymizla tzv. turbodiera, známa z bežných turbodieselových motorov (touto "dierou" sa rozumie krátka pauza medzi stlačením pedálu akcelerátora a nárastom výkonu motora). Motor má maximálny výkon 150 kW pri 4 400 ot/min (to sú na "nafťak" skutočne vysoké otáčky) a jeho najvyšší krútiaci moment je 400 Nm pri 2 000 ot/min. Ide o vôbec prvý vznetový motor, ktorý prekročil magickú výkonovú hranicu sto koní (73,55 kW) na liter zdvihového objemu.

Skryť Vypnúť reklamu

Maximálne 238 km/h

Model 123d zrýchli z 0 na 100 km/h za rovných sedem sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 238 km/h. Mali sme možnosť niekoľko dní jazdiť práve s týmto modelom, vystrojeným šesťstupňovou manuálnou prevodovkou (číselný symbol na displeji nám občas pripomenul, že je vhodnejšie zaradiť nižší či vyšší prevodový stupeň).

Kokpit vozidla. V strede je delený displej navigačného systému.
Foto: archív


Automatické vypínanie motora

Vozidlo bolo vystrojené aj funkciou Auto Start Stop, ktorá pri zastavení vozidla vypína motor a pri stlačení spojky ho opäť naštartuje. Aj tento systém prispieva k tomu, že spotreba v meste je len 6,5 l/100 km. Mimo mesta je priemerná spotreba len 4,4 l/100 km, celková priemerná spotreba je 5,2 l/100. Za volantom kupé 123d sme strávili príjemných 750 km (zväčša na diaľniciach), pričom sme dosiahli priemernú spotrebu okolo 5,8 l/100 km.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus®
  2. Zhodnotenie o desiatky percent. Toto sú najlepšie investície
  3. Tip na rodinné kombi 4x4 v plnej výbave do 30 000 eur
  4. Poistkou dlhej životnosti kúpeľne je hydroizolácia
  5. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  6. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér
  7. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy?
  8. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku
  9. S kvalitným poistením sú finančné následky vážnej choroby menšie
  10. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku
  1. Najbrutálnejšie preteky sveta? Extreme E je Formulou 1 v teréne
  2. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy?
  3. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér
  4. Posúvajú svet k lepšiemu: Sociálni inovátori
  5. Kupujete nový spotrebič? V PLANEO Elektro naň dostanete zľavu
  6. Tip na rodinné kombi 4x4 v plnej výbave do 30 000 eur
  7. Poistkou dlhej životnosti kúpeľne je hydroizolácia
  8. New financial contribution for meals vs. meal vouchers
  9. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus®
  10. Tepelnou izoláciou POLYFORM pohodlne ušetríte náklady
  1. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 16 108
  2. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 13 623
  3. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 11 092
  4. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 9 905
  5. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 9 831
  6. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd? 9 485
  7. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 8 006
  8. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál 7 959
  9. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 6 822
  10. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 6 244
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Riaditeľ NAKA Branislav Zurian počas rozhovoru pre Denník SME.

Svoje rozhodnutie nechcel bližšie komentovať.

2 h
Očkovanie v Prešove.

Pandémia si vyžiadala 12 077 obetí.

9 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop