Korzár logo Korzár
Sobota, 2. júl, 2022 | Meniny má Berta

Vyskúšali sme si kupé BMW 123d

Mníchovská automobilka BMW prišla v roku 2004 na trh so svojím dlho očakávaným najmenším modelovým radom 1, patriacim do kompaktnej triedy, v ktorej táto automobilka dlho absentovala. Bavorácke "jednotky" sa najprv vyrábali len ako limuzíny, a to najprv s

Kupé BMW 123d. Kupé má "sympatickejšiu" karosériu ako limuzína radu 1Kupé BMW 123d. Kupé má "sympatickejšiu" karosériu ako limuzína radu 1 (Zdroj: archív)

päťdverovou, neskôr aj s trojdverovou karosériou.

Po limuzíne kupé i kabriolet

V roku 2007 bol sortiment jednotkového radu rozšírený o kupé, o rok neskôr pribudol aj kabriolet. Treba povedať, že kupé radu 1 pôsobí na pohľad estetickejšie a možno povedať aj krajšie ako limuzína, ktorej karoséria pôsobí trochu kontroverzne. Zadná časť karosérie má výrazný stupienok, čím sa podarilo zväčšiť batožinový priestor na 370 litrov, čo je viac ako má limuzína. Široké dvere kupé majú okná bez rámov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dlhšie ako limuzína

Kupé je dlhé 436 cm, čo je o 12 cm viac ako je dĺžka limuzíny. Interiér vozidla má takpovediac dve časti: vpredu sú dve veľmi pohodlné sedadlá, zatiaľ čo vzadu sediaci cestujúci sa musia trochu uskromniť. Vozidlo má, pochopiteľne, vpredu uložený motor a pohon zadných kolies. Na pohon jednotkového kupé slúžia štyri motory. V modeli 125i pracuje trojlitrový benzínový šesťvalcový motor výkonu 160 kW. Ďalší trojlitrový šesťvalec, tentoraz výkonu 225 kW, poháňa model 135i.

SkryťVypnúť reklamu


Zadná časť má stupienok. Batožinový priestor je väčší ako u limuzíny.
Foto: archív


S dvomi turbodúchadlami

Vznetové motory zastupujú dve verzie štvorventilového štvorvalca. Verzia, prepĺňaná jedným turbodúchadlom, má maximálny výkon 130 kW. Skutočnou lahôdkou je výkonnejšia verzia tohto motora, poháňajúca model 123d. Tá je prepĺňaná dvomi za sebou radenými turbodúchadlami (výrobca označuje tento systém názvom Variabel Twin Turbo). Menšie turbodúchadlo reaguje už pri pomerne nízkych otáčkach, väčšie pri vysokých otáčkach.

Nemá "turbodieru"

Takýmto usporiadaním sa dosiahlo, že prakticky vymizla tzv. turbodiera, známa z bežných turbodieselových motorov (touto "dierou" sa rozumie krátka pauza medzi stlačením pedálu akcelerátora a nárastom výkonu motora). Motor má maximálny výkon 150 kW pri 4 400 ot/min (to sú na "nafťak" skutočne vysoké otáčky) a jeho najvyšší krútiaci moment je 400 Nm pri 2 000 ot/min. Ide o vôbec prvý vznetový motor, ktorý prekročil magickú výkonovú hranicu sto koní (73,55 kW) na liter zdvihového objemu.

SkryťVypnúť reklamu

Maximálne 238 km/h

Model 123d zrýchli z 0 na 100 km/h za rovných sedem sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 238 km/h. Mali sme možnosť niekoľko dní jazdiť práve s týmto modelom, vystrojeným šesťstupňovou manuálnou prevodovkou (číselný symbol na displeji nám občas pripomenul, že je vhodnejšie zaradiť nižší či vyšší prevodový stupeň).

Kokpit vozidla. V strede je delený displej navigačného systému.
Foto: archív


Automatické vypínanie motora

Vozidlo bolo vystrojené aj funkciou Auto Start Stop, ktorá pri zastavení vozidla vypína motor a pri stlačení spojky ho opäť naštartuje. Aj tento systém prispieva k tomu, že spotreba v meste je len 6,5 l/100 km. Mimo mesta je priemerná spotreba len 4,4 l/100 km, celková priemerná spotreba je 5,2 l/100. Za volantom kupé 123d sme strávili príjemných 750 km (zväčša na diaľniciach), pričom sme dosiahli priemernú spotrebu okolo 5,8 l/100 km.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  8. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 14 729
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 753
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 369
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 969
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 4 128
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 890
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 797
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 393

Blogy SME

  1. Michala Guľasová: Martina Jakubová - Líštička
  2. Robert Štepaník: diel 70 - MDAD 2022 - Medzinárodný deň (alternatívnych) detí 2022
  3. Ľubomír Maretta: Zmena
  4. Eva Gallova: 1. júl určili za deň vtipov
  5. Kristína Jakubičková: Hej, frajer! Áno, ty, ktorý toto čítaš!
  6. Miriam Studeničová: Je zle! Bude horšie! Nezúfajte! Dôverujte!
  7. Ján Škerko: Chcel byť ako Peter, bude ako Lenin
  8. Štefan Vidlár: Barbar Vova
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 11 459
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 760
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 10 347
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 7 782
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 205
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 831
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 418
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 157
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  3. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Michala Guľasová: Martina Jakubová - Líštička
  2. Robert Štepaník: diel 70 - MDAD 2022 - Medzinárodný deň (alternatívnych) detí 2022
  3. Ľubomír Maretta: Zmena
  4. Eva Gallova: 1. júl určili za deň vtipov
  5. Kristína Jakubičková: Hej, frajer! Áno, ty, ktorý toto čítaš!
  6. Miriam Studeničová: Je zle! Bude horšie! Nezúfajte! Dôverujte!
  7. Ján Škerko: Chcel byť ako Peter, bude ako Lenin
  8. Štefan Vidlár: Barbar Vova
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 11 459
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 760
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 10 347
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 7 782
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 205
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 831
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 418
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 157
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  3. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu