Korzár logo Korzár
Nedeľa, 3. júl, 2022 | Meniny má Miloslav

Ideálne miery s pomocou Eriky Barkolovej

Po ideálnych mierach túžime všetky. No, samozrejme, len máloktorej z nás je toto šťastie dopriate. Moderátorka Joj-ky Erika Barkolová je však dôkazom toho, že ak sa do chudnutia a tvarovania postavy pustíte naplno, získate figúru, po akej túžite. Príťažli

vá blondínka nám prezradila recept, ako na to.

Tri mesiace mínus 10 kíl

Erika sa do chudnutia pustila vlani, keď dosiahla, ako vraví, vrchol svojej hmotnosti. Pri výške 170 centimetrov vážila 66 kíl a išlo jej to parádne na nervy. "Necítila som sa už dobre a nemohla som si kúpiť oblečenie, ktoré sa mi páčilo," prezrádza.
Radikálne teda zmenila svoj dovtedajší životný štýl, začala sa veľa hýbať, upravila si stravovanie a za tri mesiace zhodila 10 kíl! Tento úspech ju nesmierne potešil a rozhodla sa, že si už túto hmotnosť udrží. Okrem toho od januára tohto roku si začala telo spevňovať vo fitnescentre a dnes je z nej super kosť s ideálnymi mierami 90-60-90 a hmotnosťou 55 kíl. A po strašiakovi menom jo-jo efekt niet ani stopy. Je síce pravda, že objem hrudníka jej už pred pár rokmi upravili plastickí chirugovia, no zvyšok Erika získala tvrdou makačkou. "Som na seba hrdá, lebo som dokázala, že aj žena po tridsiatke a s dvoma deťmi môže na sebe popracovať a vyzerať dobre," teší sa moderátorka.

Chce to zmenu a reálne ciele

Skôr než sa pustíte do chudnutia, je dôležité, aby ste si stanovili reálne ciele - to znamená schudnúť maximálne kilo za týždeň, teda štyri kilogramy za mesiac. Stanovte si čas, koľko kíl denne chcete dať dole, nehladujte, ale naopak jedzte každé tri hodiny. Porcie si zmenšite na polovicu, cvičte, prechádzajte sa, behajte, bicyklujte... robte čokoľvek, hlavne sa hýbte minimálne 3-krát do týždňa!

Spoľahnite sa na trénera

Keď si spomedzi všetkých aktivít, ktoré máte na výber, zvolíte posilňovňu, nevrhajte sa na všetky tie stroje bezhlavo. Nájdite si trénera, ktorý vás so všetkým oboznámi, prípadne vám urobí plán, na čom a koľko cvičiť. "Moja skúsenosť je taká, že bez trénera by to bolo úplne zbytočné dvíhanie činiek. Skúsený tréner by vám mal radiť minimálne dovtedy, kým nebudete vedieť ako postupovať," odporúča Erika.

Nezabúdajte na regeneráciu

Neraz sa stáva, že sa do cvičenia pustíme s takou vervou, až sa to skončí riadnou svalovicou a hroznou únavou a na posilku už nechceme pozerať ani z ulice. "Rozumná intenzita cvičenia pre začiatočníčky je 3-krát do týždňa, to je ideál. Majte však na mysli, že ak začínate, svalová horúčka sa určite dostaví. Takže zo začiatku to určite nepreháňajte. Závažia si pridávajte veľmi pomaly a s rozumom. Nezabúdajte na relax a regeneráciu. Mne veľmi pomohla voda - plávanie, vírivka v kombinácii so saunou," radí moderátorka.

Problémové partie už nebudú problémom

Jedna z najčastejších chýb, ktoré robíme hádam všetky, je jednostrannosť - zvyčajne sa zameriame len na časť tela, s ktorou sme najviac nespokojné. Erika však upozorňuje: "To je veľká chyba, ktorú som spočiatku robila aj ja. Myslela som si, že hornú časť tela mám OK, tak som sa zamerala len na nohy a zadok. Ale to je veľký omyl. Telo treba precvičovať rovnomerne, nebojte sa posilňovať ruky, ramená či chrbát, je to dôležité a veľmi to pomáha pri celkovom zhadzovaní kilogramov."

Samozrejme, problémové partie vyžadujú zvýšenú pozornosť. Najčastejšie sme nespokojné s bruchom, zadkom a stehnami. A preto vám Erika ponúka návod, čo na ne zaberá.

- STEHNÁ - tie boli mojím najväčším problémom, mala som obvod 63 centimetrov a dnes mám neuveriteľných 50! Pomáha na ne ľahký beh v kombinácii s posilňovaním
- ZADOK - najúčinnejšie sú jednoduché cviky, ktoré môžete robiť aj doma, a to výpady a drepy.
- BRUCHO - vytvarujú brušáky, nie však klasické, ale polovičné zdvihy a veľa opakovaní

Poriadok na tanieri

Bez úpravy stravovania by bolo akékoľvek cvičenie asi zbytočné. Nehovoríme však o dočasnej radikálnej diéte. Zdravé stravovanie sa musí stať vaším novým životným štýlom. Nie je potrebné sledovať energetickú hodnotu, len z jedálnička vyradiť niektoré potraviny a jedlá.
Jesť menej, ale 5-6-krát denne, po obede vynechať sacharidy, zabudnúť na mastné jedlá i sladené nápoje.

Dovolené potraviny - celozrnné pečivo, ryža, chudé mäso (kuracie, morčacie, ryby), zelenina, ovocie, tofu syr
Zakázané potraviny - všetko vyprážané, mastné, sladkosti a koláčiky
Najvhodnejšie nápoje - čistá voda a nesladené čaje

Vzorový jedálniček na tri dni

1. deň

raňajky - ovsené vločky zľahka uvarené vo vode, hrozienka posypané škoricou
desiata - jablko
obed - ryža, zeleninový šalátik, kura na prírodno
olovrant - cottage cheese
večera - podobná ako obed, ale už bez sacharidov - teda ryže, zemiakov, chleba či cestovín

2. deň

raňajky - celozrnný chlebík s maslom, zelenina
desiata - müsli tyčinka
obed - losos na grile, zelenina
olovrant - 50 g horkej čokolády
večera - podobná ako obed, ale už bez sacharidov

3. deň

raňajky - nízkotučný jogurt, celozrnné cereálie
desiata - banán
obed - údené tofu s ryžou
olovrant - nízkotučný jogurt
večera - podobne ako na obed, ale už bez sacharidov

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  2. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  3. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  8. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 555
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 818
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 413
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 8 894
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 4 666
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 623
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 823
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 118

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Puťin´s dron
  2. Anna Miľanová: Moja tvorba dotváraním škvŕn... 2022
  3. Martin Plesch: Dobrovoľníkom nedobrovoľne
  4. Ján Slosiarik: Čo nové vedenie ministerstva školstva, to nová reforma
  5. Anna Miľanová: Matrioška a zmätok... 2022
  6. Ľubomír Maretta: Trauer
  7. Rastislav Puchala: Viktorova zakáľačka
  8. Vladimír Hrach: Uvidieť a precítiť
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 20 127
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 272
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 976
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 108
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 920
  6. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 206
  7. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 204
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 147
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

V Nitre je okolo dvesto zdieľaných kolobežiek Bolt.

Väčšina chodcov považuje za najväčší problém rýchlosť e-kolobežiek.


Peter Hlušek 30. jún
Lysyčansk je už týždne terčom ruského bombardovania.

Okupant obsadil všetky veľké mestá v Luhansku.


2 h
Peter Sagan dnes na Tour de France 2022 - 3. etapa LIVE cez online prenos.

Peter Sagan dnes ide 3. etapu na Tour de France 2022.


Sportnet 7 h
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Puťin´s dron
  2. Anna Miľanová: Moja tvorba dotváraním škvŕn... 2022
  3. Martin Plesch: Dobrovoľníkom nedobrovoľne
  4. Ján Slosiarik: Čo nové vedenie ministerstva školstva, to nová reforma
  5. Anna Miľanová: Matrioška a zmätok... 2022
  6. Ľubomír Maretta: Trauer
  7. Rastislav Puchala: Viktorova zakáľačka
  8. Vladimír Hrach: Uvidieť a precítiť
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 20 127
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 272
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 976
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 108
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 920
  6. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 206
  7. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 204
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 147
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu