Korzár logo Korzár
Pondelok, 10. máj, 2021 | Meniny má ViktóriaKrížovkyKrížovky

Ideálne miery s pomocou Eriky Barkolovej

Po ideálnych mierach túžime všetky. No, samozrejme, len máloktorej z nás je toto šťastie dopriate. Moderátorka Joj-ky Erika Barkolová je však dôkazom toho, že ak sa do chudnutia a tvarovania postavy pustíte naplno, získate figúru, po akej túžite. Príťažli

vá blondínka nám prezradila recept, ako na to.

Tri mesiace mínus 10 kíl

Erika sa do chudnutia pustila vlani, keď dosiahla, ako vraví, vrchol svojej hmotnosti. Pri výške 170 centimetrov vážila 66 kíl a išlo jej to parádne na nervy. "Necítila som sa už dobre a nemohla som si kúpiť oblečenie, ktoré sa mi páčilo," prezrádza.
Radikálne teda zmenila svoj dovtedajší životný štýl, začala sa veľa hýbať, upravila si stravovanie a za tri mesiace zhodila 10 kíl! Tento úspech ju nesmierne potešil a rozhodla sa, že si už túto hmotnosť udrží. Okrem toho od januára tohto roku si začala telo spevňovať vo fitnescentre a dnes je z nej super kosť s ideálnymi mierami 90-60-90 a hmotnosťou 55 kíl. A po strašiakovi menom jo-jo efekt niet ani stopy. Je síce pravda, že objem hrudníka jej už pred pár rokmi upravili plastickí chirugovia, no zvyšok Erika získala tvrdou makačkou. "Som na seba hrdá, lebo som dokázala, že aj žena po tridsiatke a s dvoma deťmi môže na sebe popracovať a vyzerať dobre," teší sa moderátorka.

Chce to zmenu a reálne ciele

Skôr než sa pustíte do chudnutia, je dôležité, aby ste si stanovili reálne ciele - to znamená schudnúť maximálne kilo za týždeň, teda štyri kilogramy za mesiac. Stanovte si čas, koľko kíl denne chcete dať dole, nehladujte, ale naopak jedzte každé tri hodiny. Porcie si zmenšite na polovicu, cvičte, prechádzajte sa, behajte, bicyklujte... robte čokoľvek, hlavne sa hýbte minimálne 3-krát do týždňa!

Spoľahnite sa na trénera

Keď si spomedzi všetkých aktivít, ktoré máte na výber, zvolíte posilňovňu, nevrhajte sa na všetky tie stroje bezhlavo. Nájdite si trénera, ktorý vás so všetkým oboznámi, prípadne vám urobí plán, na čom a koľko cvičiť. "Moja skúsenosť je taká, že bez trénera by to bolo úplne zbytočné dvíhanie činiek. Skúsený tréner by vám mal radiť minimálne dovtedy, kým nebudete vedieť ako postupovať," odporúča Erika.

Nezabúdajte na regeneráciu

Neraz sa stáva, že sa do cvičenia pustíme s takou vervou, až sa to skončí riadnou svalovicou a hroznou únavou a na posilku už nechceme pozerať ani z ulice. "Rozumná intenzita cvičenia pre začiatočníčky je 3-krát do týždňa, to je ideál. Majte však na mysli, že ak začínate, svalová horúčka sa určite dostaví. Takže zo začiatku to určite nepreháňajte. Závažia si pridávajte veľmi pomaly a s rozumom. Nezabúdajte na relax a regeneráciu. Mne veľmi pomohla voda - plávanie, vírivka v kombinácii so saunou," radí moderátorka.

Problémové partie už nebudú problémom

Jedna z najčastejších chýb, ktoré robíme hádam všetky, je jednostrannosť - zvyčajne sa zameriame len na časť tela, s ktorou sme najviac nespokojné. Erika však upozorňuje: "To je veľká chyba, ktorú som spočiatku robila aj ja. Myslela som si, že hornú časť tela mám OK, tak som sa zamerala len na nohy a zadok. Ale to je veľký omyl. Telo treba precvičovať rovnomerne, nebojte sa posilňovať ruky, ramená či chrbát, je to dôležité a veľmi to pomáha pri celkovom zhadzovaní kilogramov."

Samozrejme, problémové partie vyžadujú zvýšenú pozornosť. Najčastejšie sme nespokojné s bruchom, zadkom a stehnami. A preto vám Erika ponúka návod, čo na ne zaberá.

- STEHNÁ - tie boli mojím najväčším problémom, mala som obvod 63 centimetrov a dnes mám neuveriteľných 50! Pomáha na ne ľahký beh v kombinácii s posilňovaním
- ZADOK - najúčinnejšie sú jednoduché cviky, ktoré môžete robiť aj doma, a to výpady a drepy.
- BRUCHO - vytvarujú brušáky, nie však klasické, ale polovičné zdvihy a veľa opakovaní

Poriadok na tanieri

Bez úpravy stravovania by bolo akékoľvek cvičenie asi zbytočné. Nehovoríme však o dočasnej radikálnej diéte. Zdravé stravovanie sa musí stať vaším novým životným štýlom. Nie je potrebné sledovať energetickú hodnotu, len z jedálnička vyradiť niektoré potraviny a jedlá.
Jesť menej, ale 5-6-krát denne, po obede vynechať sacharidy, zabudnúť na mastné jedlá i sladené nápoje.

Dovolené potraviny - celozrnné pečivo, ryža, chudé mäso (kuracie, morčacie, ryby), zelenina, ovocie, tofu syr
Zakázané potraviny - všetko vyprážané, mastné, sladkosti a koláčiky
Najvhodnejšie nápoje - čistá voda a nesladené čaje

Vzorový jedálniček na tri dni

1. deň

raňajky - ovsené vločky zľahka uvarené vo vode, hrozienka posypané škoricou
desiata - jablko
obed - ryža, zeleninový šalátik, kura na prírodno
olovrant - cottage cheese
večera - podobná ako obed, ale už bez sacharidov - teda ryže, zemiakov, chleba či cestovín

2. deň

raňajky - celozrnný chlebík s maslom, zelenina
desiata - müsli tyčinka
obed - losos na grile, zelenina
olovrant - 50 g horkej čokolády
večera - podobná ako obed, ale už bez sacharidov

3. deň

raňajky - nízkotučný jogurt, celozrnné cereálie
desiata - banán
obed - údené tofu s ryžou
olovrant - nízkotučný jogurt
večera - podobne ako na obed, ale už bez sacharidov

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  2. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  3. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus®
  4. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku
  5. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku
  6. Tepelnou izoláciou POLYFORM pohodlne ušetríte náklady
  7. S kvalitným poistením sú finančné následky vážnej choroby menšie
  8. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  9. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  10. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  1. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus®
  2. Tepelnou izoláciou POLYFORM pohodlne ušetríte náklady
  3. S kvalitným poistením sú finančné následky vážnej choroby menšie
  4. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku
  5. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku
  6. Blíži sa Deň matiek. Pripravme im raňajky ako pre kráľovnú
  7. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  8. Jarná očista organizmu – ako sa do nej pustiť naplno?
  9. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  10. Kancelársky trh ožíva, potvrdzuje to aj najväčší developer
  1. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 19 851
  2. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 16 500
  3. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 15 853
  4. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 9 756
  5. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 9 585
  6. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 8 658
  7. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd? 8 657
  8. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál 7 125
  9. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 6 153
  10. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 6 147
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Monika Jankovská.

Vyšetrovateľ už vedie päť konaní.

4. máj
Peter Schutz

Nevyčistila si stôl. Kdekto teraz kladie otázky s poctivým i nepoctivým zámerom

9 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop