KOŠICE. Ohlasovaná posledná veľká cena na preslávenom okruhu Silverstone prilákala rekordnú návštevu, pred ktorou sa každý chcel ukázať. Už na piatkové tréningy prišlo trikrát viac ľudí ako v Turecku na preteky a žúrovalo sa priamo vedľa trate od štvrtka až do nedele. Legendy spomínali na slávne časy a súčasníci sa chceli ukázať najlepším výkonom. Domorodci sa, samozrejme, prišli pozrieť na svojich miláčikov - Hamiltona a Buttona.
Vettel Angličanom?
Očakávané víťazstvo Jensona Buttona sa však nekonalo. Chladnejšie počasie monopostom Brawn nesedí a to, čo sa v horúcom počasí a na okruhoch, ktoré pneumatiky nešetria, javí ako výhoda, sa v Silverstone prejavilo opačne. Brawnom sa pomaly zahrievali pneumatiky a nemali dostatočnú priľnavosť. Výsledkom bolo Buttonove iba šieste miesto na štarte a česť tímu sa chystal zachraňovať Barrichello. Oveľa horšie ako Button však v sobotu dopadol šampión Hamilton, ktorý si zapísal najhorší výsledok na rošte - devätnáste, predposledné miesto! O nič lepšie sa však domácim miláčikom nedarilo ani v nedeľu. Button sa aj naďalej trápil s priľnavosťou a do cieľa došiel na rovnakom mieste ako vyštartoval. Hamilton si v cieli síce o tri miesta polepšil, no pomohli mu dvaja piloti pred ním, ktorí odstúpili. Napriek neúspechu britských pretekárov sa však domáci fanúšikovia radovali z vydareného podujatia a z vyhlásenia vytešeného víťaza, ktorý povedal, že kvôli nadšeniu miestnych pre autošport by sa pokojne stal aj Angličanom.
Stratený Grand Chelem
A Vettel si ozaj víťazstvo zaslúžil. Jeho tím Red Bull priviezol do Anglicka už tretiu modifikáciu dvojitého difúzora a auto nemalo konkurenciu. Po úspechoch monopostov Williams a McLaren sa konečne genialita Adriana Newey začína prejavovať aj v okrídlenom tíme a jeho piloti si na legendárnom okruhu uchmatli všetko, čo sa uchmatnúť dalo. Jediným malým šrámom na krídle je zbytočne stratené vedenie Vettela pred druhou PIT STOP. Ak by totiž zašiel do depa skôr Webber, tak by Vettel odjazdil preteky systémom štart-cieľ, a pretože získal víťazstvo, pole i najrýchlejšie kolo, tak by mu patril aj v dnešnej dobe zriedkavý a o to viac cenený Grand Chelem. Ten získal poslednýkrát M. Schumacher na Hungaroringu 2004.
Brawn či Red Bull?
Po úžasnom vstupe do sezóny sa ešte pred dvoma týždňami zdalo, že Button a Brawn GP asi nenájdu súpera a majú titul prakticky istý. Silverstone však ukázal, že všetko ešte môže byť inak. Nuž a pretože rovnaké podmienky, aké sme mali v Anglicku, sa dajú očakávať aj o dva týždne v Nemecku, tak šance Red Bullu a Vettela nie sú márne. To isté by mohlo platiť aj pre belgické Spa a japonské Fuji a zrazu by Hungaroring, Monza a Interlagos nemuseli Brawnovcom stačiť. Nechajme sa však prekvapiť a nedajme sa rušiť politikou v zákulisí a môžeme si ešte vychutnať dramatický záver sezóny.
Z výsledkovej listiny
60. GP Anglicka 2009 (60 kôl - 308,355 km): 1. Vettel (Nem.) Red Bull 1:22:49,328 h, 2. Webber (Austr.) Red Bull +15,188 s, 3. Barrichello (Braz.) Brawn GP +41,175, 4. Massa (Braz.) Ferrari +45,043, 5. Rosberg (Nem.) Williams +45,915, 6. Button (V. Brit.) Brawn GP +46,285, 7. Trulli (Tal.) Toyota +1:08,307 min, 8. Kimi Räikkonen (Fín.) Ferrari +1:09,633, (PP: Vettel - brawn 1:19,509 (232,773), NK: Vettel - brawn 1:20,735 (229,238) v 16. kole, Viedli: 1. - 44. k. Vettel, 45. - 46. k Webber, 47. - 60. k. Vettel.). Priebežné poradie MS (8/17): 1. Button 64 bodov, 2. Barrichello 41, 3. Vettel 39, 4. Webber 35,5, 5. Trulli 21,5, 6. Massa 16, 7. Rosberg 15,5, 8. Glock 13, 9.Alonso 11, 10. Räikkonen 10, 11. Hamilton 9, 12. Heidfeld 6, 13. Kovalainen 4, 14. Buemi 3, 15. Bourdais a Kubica 2.Pohár konštruktérov: 1. Brawn 105 bodov, 2. Red Bull 74,5, 3. Toyota 34,5, 4. Ferrari 26, 5. Williams 15,5, 6. McLaren 13, 7. Renault 11, 8. BMW 8, 9. Toro Rosso 5.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.