Korzár logo Korzár

Kompaktný van Peugeot 5008

Len nedávno uviedla francúzska firma Peugeot na trh model 3008 a už oznámila premiéru ďalšieho nového modelu. Ide o model 5008, ktorý výrobca označuje termínom monospace, čo sme zvykli prekladať ako jednopriestorové vozidlo.

Kompaktný van Peugeot 5008

Ide o vozidlá, ktoré nie sú opticky rozdelené na priestor pre motor, cestujúcich a batožinu. Dnes už tieto vozidlá bežne označujeme termínom van.

Premiéra vo Frankfurte

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Model 5008, ktorý bude mať svetovú premiéru na septembrovom autosalóne v nemeckom Frankfurte, patrí do kategórie kompaktných vanov. Vozidlo je technicky odvodené od modelu 308 a je vlastne sesterským modelom vozidla Citroën C4 Picasso. Nový peugeot má dĺžku 453 cm a výšku 163 cm a dodáva sa v päťmiestnej i v sedemmiestnej verzii.

SkryťVypnúť reklamu

Posuvné sedadlá

V druhom rade sú tri samostatné, rovnako veľké sedadlá, ktoré možno pozdĺžne posúvať o 13 cm. Tieto sedadlá možno samostatne sklápať do podlahy. V treťom rade sú dve sedadlá, ktoré tiež možno sklopiť do podlahy. Pri sklopených sedadlách tretieho radu má batožinový priestor objem od 579 do 678 litrov (podľa polohy sedadiel druhého radu). Sklopením sedadiel druhého radu sa objem tohto priestoru zväčší až na 1 754 litrov. Po sklopení operadla spolujazdca dopredu možno vo vozidle prepravovať predmety dĺžky až 276 cm.

Presvetlený interiér

V interiéri je množstvo ďalších odkladacích priestorov, vrátane klimatizovanej skrinky v strednej konzole, ktorá má objem 10,5 litra. Vďaka veľkému prednému oknu a presklenej panoramatickej streche je interiér vozidla presvetlený. Všetky okná majú – spolu so sklenenou strechou – dokopy plochu 5,72 štvorcového metra. Vozidlo má vynikajúce aerodynamické vlastnosti (súčiniteľ odporu vzduchu je len 0,29).

SkryťVypnúť reklamu

Šesť airbagov

Do sériového výstroja vozidla patrí stabilizačný systém ESP, automatická parkovacia brzda, šesť nafukovacích vankúšov a snímače tlaku v pneumatikách. Na želanie môže byť vozidlo vystrojené multimediálnym systémom pre cestujúcich v druhom rade, ktorého sedempalcové farebné displeje sú umiestnené v opierkach hlavy predných sedadiel.

Päť motorov

Pri uvádzaní na trh budú pre vozidlo k dispozícii dva benzínové a tri vznetové motory. Základný 1,6-litrový benzínový motor má výkon 88 kW a jeho priemerná spotreba je 7,3 l/100 km. Turbodúchadlom prepĺňaná výkonnejšia verzia tohto motora vyvíja výkon 115 kW a jej spotreba je 7,1 l/100 km. Vznetový 1,6-litrový motor s časticovým filtrom má výkon 82 kW a možno ho kombinovať s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou alebo automatizovanou šesťstupňovou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu

Spomienka na "päťkové" modely

Dvojlitrový vznetový motor sa montuje v dvoch výkonových verziách, pričom slabšia má výkon 110 kW, výkonnejšia 120 kW. Všestranne využiteľný kompaktný van Peugeot 5008 sa na európskom trhu objaví už na jeseň. Mimochodom, číslica 5 v označení tohto modelu má pripomínať "päťkové" modely (504 a 505), ktoré Peugeot v minulosti vyrábal.

Predsa príde aj k nám!

V svojej stratégii vývozu automobilov do rôznych krajín zohľadňujú automobilky špecifiká tej ktorej krajiny, čo sa prejaví tým, že nie v každej krajine predávajú automobilky svoj úplný sortiment vozidiel. Napríklad automobilka Toyota neuvažovala pôvodne o vývoze svojho najmenšieho modelu iQ do Česka a na Slovensko.

Nedávno však padlo rozhodnutie, že toto malé mestské vozidlo sa predsa len bude do oboch spomenutých krajín dovážať. Pri tejto príležitosti možno stručne spomenúť základné údaje o tomto bezpochyby unikátnom vozidielku. Model iQ mal v svojej sériovej podobe svetovú premiéru na vlaňajšom autosalóne v Paríži. Cieľom konštruktérov pri vývoji modelu iQ bolo postaviť vozidlo do mesta, ktoré by pojalo štyroch cestujúcich, pričom jeho dĺžka by nepresiahla tri metre. Výsledkom je vozidlo, ktorého dĺžka je 2 985 mm, šírka je 1 680 mm a výška 1 500 mm. V

tomto miniaute skutočne môžu cestovať štyri osoby, a to tri dospelé a jedno dieťa. Pri konštrukcii vozidla sa použil rad inovatívnych riešení, čím sa podarilo dosiahnuť relatívne veľký vnútorný priestor. Medzi tieto riešenia patrí napríklad umiestnenie diferenciálu pred motor, použitie ultratenkých sedadiel či zmenšenie jednotky vykurovania a klimatizácie. Konštruktéri mimoriadne dbali o bezpečnosť cestujúcich, takže vozidlo získalo v prísnych bariérových testoch Euro NCAP maximálny počet (päť) hviezdičiek. Na pohon najmenšieho modelu v sortimente firmy Toyota sú k dispozícii tri motory. Najmenší jednolitrový trojvalec vyvíja maximálny výkon 50 kW. Priemerná normovaná spotreba tohto motora je 4,3 l/100 km. Druhým benzínovým motorom je 1,3-litrový štvorvalec s maximálnym výkonom 73 kW. No a do tretice je k dispozícii 1,4-litrový turbodieselový motor, ktorého maximálny výkon je 66 kW a priemerná spotreba je 4 l/100 km.

Do sériovej výbavy vozidla patrí antiblokovací a stabilizačný systém, elektrický posilňovač riadenia, klimatizačný systém, rádio s prehrávačom CD a centrálny zamykací systém.

Knieža si vyskúšalo elektromobil

Malá francúzska firma Venturi Automobiles sa od roku 2001 intenzívne venuje vývoju vozidiel s elektrickým pohonom. Na jeseň minulého roka, na autosalóne v Paríži, predstavila táto firma svoj najnovší elektromobil, nazvaný Volage. Nedávno sa uskutočnila prvá verejná demonštrácia tohto vozidla takpovediac priamo v bežnej cestnej premávke, a to po tej istej trati v Monte Carlo, na ktorej sa jazdí Veľká cena Monaka formuly F1. Pri tejto predvádzacej jazde sedel za volantom elektromobilu Volage sám monacký vládca, knieža Albert II. Vozidlo Volage bolo vyvinuté v spolupráci s pneumatikárskou firmou Michelin a vyznačuje sa unikátnym riešením pohonu i pruženia. V každom kolese vozidla sú zabudované dva elektromotory, pričom jeden slúži na pohon a druhý je súčasťou aktívneho systému pruženia, ktorý sa v reálnom čase prispôsobuje charakteristike vozovky a štýlu jazdy. Každý zo štyroch hnacích elektromotorov má maximálny výkon 55 kW. Zdrojom elektrickej energie je polymérovo-lítiový akumulátor s kapacitou 45 kWh. Dvojmiestny roadster Volage zrýchli z 0 na 100 km/h za menej než päť sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 150km/h. Pri konštantnej rýchlosti 90 km/h je dojazd vozidla okolo 320 kilometrov.

Kechnecká prevodovka uspela v dvadsaťštyrihodinovke

V dňoch 21. až 24. máj sa na známom nemeckom okruhu Nürburgring konal už 37. ročník 24-hodinových pretekov ADAC Zurich. Na týchto pretekoch, ktoré dokonale preveria pripravenosť áut i pilotov, sa zúčastnilo 170 štvorčlenných posádok. O náročnosti týchto pretekov svedčí to, že hodnotených bolo len 118 posádok. Absolútnym víťazom týchto pretekov sa stalo vozidlo Porsche 911 GT3 RSR, za volantom ktorého sa striedali piloti T. Bernhard, M. Lieb, R. Dumas a M. Tiemann. Víťazné auto absolvovalo 155 kôl priemernou rýchlosťou vyše 163 km/h. Na 32. mieste celkovej klasifikácie sa umiestnil tím TIC Racing s vozidlom Mitsubishi Lancer Evo X. Za volantom tohto vozidla sa striedali K. Quadder, U. Nittel, T. Matsui a T. Hagenmeyer. V svojej triede sa tento tím umiestnil dokonca na skvelom štvrtom mieste. Tento výsledok je cenný najmä preto, že Lancer Evo X je určený skôr na súťaže než na vytrvalostné preteky. No, spomíname to ale hlavne preto, lebo úspešný Lancer je vystrojený dvojspojkovou prevodovkou Power Shift, ktorá sa vyrába v závode firmy Getrag-Ford v Kechneci. Prevodovka, namontovaná v pretekárskom Lanceri, sa od prevodoviek, montovaných do bežných sériových modelov, líšila len nepatrnými úpravami (najmä iným prevodovým pomerom 6. stupňa).

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 552
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 298
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 5 304
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 978
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 529
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 191
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 032
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 1 969
  1. Ján Škerko: Ráno
  2. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda
  3. Dávid Polák: Izraelský experiment s extrémizmom
  4. Tomas Hlavaty: "Váš čas sa radikálne kráti". Fico už začal predvolebnú kampaň.
  5. Otilia Horrocks: Breaking News : Nemecko versus Slovensko a jeho suverénne ceny tovarov v roku 2025 !
  6. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (23. - 29.5.1925)
  8. Vladimír Bojničan: Čo mi chýbalo v článku od Michala Havrana: „Spoločnosť rozvrátená politikou“
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 107
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 066
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 157
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 119
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 669
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 238
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 887
  8. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 6 245
  1. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  2. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  3. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  6. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  7. Tupou Ceruzou: Pandemická
  8. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Škerko: Ráno
  2. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda
  3. Dávid Polák: Izraelský experiment s extrémizmom
  4. Tomas Hlavaty: "Váš čas sa radikálne kráti". Fico už začal predvolebnú kampaň.
  5. Otilia Horrocks: Breaking News : Nemecko versus Slovensko a jeho suverénne ceny tovarov v roku 2025 !
  6. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (23. - 29.5.1925)
  8. Vladimír Bojničan: Čo mi chýbalo v článku od Michala Havrana: „Spoločnosť rozvrátená politikou“
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 107
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 066
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 157
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 119
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 669
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 238
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 887
  8. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 6 245
  1. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  2. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  3. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  6. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  7. Tupou Ceruzou: Pandemická
  8. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu