KOŠICE. Podľa vyhlásenia FIA podalo prihlášky do nového ročníka, keď by mali začať platiť nové pravidlá zasahujúce aj do oblasti rozpočtovania tímu, dvadsaťpäť uchádzačov. Okrem súčasných tímov F1, z ktorých osem sa prihlásilo iba s podmienkou, že sa do zajtra podpíše nová Zmluva Concorde, je vraj v hre aj niekoľko známych mien z histórie tohto športu.
Chystá sa návrat Lotusu
Len nedávno sme sa dozvedeli, že v hre sú mená MARCH, LOLA či dokonca BRABHAM, kde práva na značku odkúpil Nemec Franz Hilmer. Od jeho konania sa však dištancuje rodina Brabhamovcov, ktorí protestujú a sú odhodlaní brániť meno a povesť Brabhamu aj právnou cestou. Trochu jednoduchšia situácia je v prípade ďalšieho známeho mena. Najnovšie vyšlo na svetlo sveta meno štvrtého najúspešnejšieho tímu histórie F1, tímu LOTUS! Pôvodná prihláška je na meno malého anglického tímu Litespeed, ktorý jazdí iba britskú F3. Šéfmi sú bývalí inžinieri tímu Lotus, a tak oslovili držiteľa práv na značku Lotus, Davida Hunta (brat Jamesa Hunta), aby prepožičal tímu slávne meno. Hunt súhlasil a návrat tímu Lotus získava reálne kontúry. Verdikt však padne až zajtra.
Na koho to padne?
No a zatiaľ čo registrujeme veľa nových zaujímavých mien tímov (Prodrive, Campos, March, Lola, Superfund a pod.), ktoré prilákali relatívne uvoľnenejšie nové pravidlá, tak na strane druhej osem tímov sa stále nedohodlo na zmene z podmienečnej prihlášky na stabilnú. Prezident Mosley však pohrozil, že kto tak neurobí, tak bude mať smolu a nedostane možnosť vyštartovať do nového ročníka. Hoci by to bol aj tím Ferrari. Osem tímov združených v Asociácii tímov F1 (FOTA), keď tímy Williams a Force India prihlášku podali a boli vylúčení z FOTA, si však tvrdohlavo stojí na svojom, a ak sa nič nezmení, tak skutočne táto vysoká politika môže zasiahnuť aj situácie, keď im Mosley štart nepovolí. FOTA preto horúčkovito rokovali a prišli s novým návrhom, ku ktorému sa však musí vyjadriť FIA. Tímy žiadajú jednotné pravidlá pre všetkých a postupný prechod na rozpočtový strop. Ťažko si však predstaviť, že sa stihne podpísať Zmluva Concorde, a môžeme teda očakávať búrlivé reakcie tímov, ktoré hrozia stiahnutím prihlášok a vytvorením vlastnej série. "Radšej odídem, ako jazdiť pod hlavičkou F1 s neskúsenými a slabými tímami," pohrozil aj Alonso. Nuž, čaká nás zrejme zaujímavý zvyšok víkendu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.