ISTANBUL/KOŠICE. Keď pred piatimi rokmi držal nadvládu Michael Schumacher, tak sme sa utešovali tým, že zažívame výnimočnú dobu, ktorú nám budú neskoršie generácie závidieť. Boli sme súčasníkmi velikána a svedkami prepisovania histórie. Čím sa však máme utešovať teraz? Angličan Button zatiaľ žiadnu históriu neprepísal, no šesť víťazstiev zo siedmich štartov nám až priveľmi pripomína divácky nudnú éru Schumachera a Ferrari z roku 2002 a 2004. Podobnosť čisto náhodná? Aj vtedy stál za Schumiho úspechom Ross Brawn, ktorý dnes vedie vlastný tím. Zaujímavé je tiež to, že rovnako ako vtedy, aj dnes tým nosičom vody je "chudáčik" Barrichello. Opakuje sa teda história?
Strieborná blamáž
Na tureckom okruhu v ázijskej časti Istanbulu sa počas roka veľa pretekov nenajazdí. Trať je špinavá a autá potrebujú adaptačný čas. Možno aj to bolo dôvodom, prečo sa v piatok v sľubnom svetle predstavili obidva McLareny s Kovalainenom a Hamiltonom. Vytešení zamestnanci z Wokingu sa už radovali na dobrú kvalifikáciu a možno aj preteky, no o to väčšie bolo ich nasledujúce sklamanie. Kovalainen sa prebojoval do druhej kvalifikácie, no skončil na neutešenom 14. mieste a úradujúci šampión Hamilton zostal visieť už v prvej časti!!! "Chýba nám grip," konštatoval šokovaný Angličan. A v pretekoch to nebolo o nič lepšie. Trináste a štrnáste miesto je poriadnou blamážou. Strieborní však stále tvrdia - "čoskoro sa vrátime do hry". Len aby.
Barik "nesklamal"
Veľa spokojnosti nemohlo byť ani vo Ferrari, ktoré v Turecku vládlo ostatné roky. Postavenie v treťom a štvrtom rade na štarte ešte nádeje nebralo, ale autám v porovnaní s predošlými dvoma pretekami chýbala rýchlosť a červení sa museli uspokojiť so šiestym miestom Massu. "Asi tento rok už zabalíme," nechal sa počuť tímový šéf Domenicali inšpirovaný vlaňajším príkladom Hondy, ktorá vlani presunula dôraz na vývoj nového auta a dnes je o dva kroky pred ostatnými. Veď nebyť menšieho množstva paliva v aute Seba Vettela (polemana), tak by okrem suverénneho víťazstva a najrýchlejšieho kola Angličanovi patrilo aj pole position. Mladík dnes jazdí v absolútnej pohode a svoj turecký výkon považuje za vôbec najlepší v kariére. Brawn tak znova potvrdil, že o titule je už na polovicu rozhodnuté. Chybou krásy bolo iba odstúpenie Barrichella z pretekov, ktorý mal podobný problém so spojkou ako na štarte v Melbourne. Navyše sa problém postupne zhoršoval a tím ho nakoniec z pretekov odvolal, aby auto ešte viac nepoškodil. Je to, mimochodom, prvé odstúpenie monopostu Brawn z pretekov.
Z výsledkovej listiny
VC Turecka (58 kôl, 309,396 km): 1. Button (V. Brit.) Brawn GP 1:26:24,848 h, 2. Webber (Austr.) Red Bull +6,714, 3. Vettel (Nem.) Red Bull +7,461, 4. Trulli (Tal.) Toyota +27,843, 5. Rosberg (Nem.) Williams +31,539, 6. Massa (Braz.) Ferrari +39,996, 7. Kubica (Poľ.) BMW Sauber +46,247, 8. Glock (Nem.) Toyota +46,247. Priebežné poradie jazdcov (7/17): 1. Button 61 bodov, 2. Barrichello 35, 3. Vettel (Nem.) 29, 4. Webber 27,5, 5. Trulli 19,5, 6. Glock 13, 7. Rosberg 11,5, 8 Massa 11, 9. Alonso 11, 10. Räikkonen, Hamilton po 9, 12. Heidfeld 6, 13. i Kovalainen 4, 14. Buemi 3, 15. Bourdais, Kubica po 2. Pohár konštruktérov: 1. Brawn GP 96, 2. Red Bull 56,5, 3. Toyota 32,5, 4. Ferrari 20, 5. McLaren-Mercedes 13, 6. Williams 11,5, 7. Renault 11, 8. BMW-Sauber 8, 9. Toro Rosso 5.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.