Korzár logo Korzár
Piatok, 14. máj, 2021 | Meniny má BonifácKrížovkyKrížovky

Zvíťazí zdravý rozum?

Posledný májový piatok bol termínom na prihlásenie do MS F1 2010.



KOŠICE. Potom, ako prezident FIA Max Mosley navrhol rozpočtový strop vo výške asi 40 miliónov eur a kompenzoval to dvojitými pravidlami pre tímy so stropom a tímy bez stropu, tak sa medzi súčasnými tímami F1 zdvihla búrlivá vlna odporu. Tímy, ktoré sa len nedávno zjednotili v novozaloženej Asociácii tímov F1 (FOTA) pohrozili, že sa do nového ročníka za existencie dvojitých pravidiel neprihlásia!

F1 bez Ferrari?

Predstaviť si formulu jeden bez legendárneho tímu Ferrari asi nikto nedokáže. Vedenie z Maranella však vo svojom vyhlásení išlo až na hranu a po jeho boku sa postavili aj tímy Toyota, Renault a Red Bull. Cesta znižovania nákladov je v princípe správna. Zdravý rozum však napovedá, že systém môže fungovať, iba ak pre všetkých budú platiť jednotné pravidlá. Mosley si určite pri kreovaní svojho návrhu uvedomoval, že pre gigantov s mnohomiliónovými rozpočtami nebude jednoduché skresať náklady na navrhovanú sumu. Aj preto to chcel kompenzovať dvojitým metrom. Jeho riešenie sa však ukázalo ako kontraproduktívne. Tvrdohlavý prezident však nechcel ustúpiť a tímy varoval, že ak nestihnú termín podania prihlášok do 29. mája, tak sa so svojou účasťou v novom ročníku môžu rozlúčiť.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Zasa sa politikárči

Tímy s trucovaním a varovnými prstami rýchlo skončili a začalo sa horúčkovito vyjednávať. V Monaku sa počas predĺženého súťažného víkendu stretávali šéfovia tímov každý deň, aby nakoniec FIA ponúkli kompromisné riešenie. To vraví, že prechod na rozpočtový strop bude postupný a jednotný. Tímy navyše vyjadrili ochotu podporiť v tomto ohľade novo prihlásené tímy, no ich podmienkou je, že sa do polovice júna podpíše nová Zmluva Concorde, ktorá upravuje rozdeľovanie podielov zo ziskov, ktoré F1 prináša vo všetkých oblastiach komerčného využitia. Tá pôvodná bola podpísaná ešte v roku 1997 a po piatich rokoch ju znova predĺžili. Pri jej kreovaní v roku 2007 sa však Ecclestone a tímy nedohodli a doteraz sa beží na starý model, ktorý vyhovuje viacej Ecclestonovi. Tímy teda v posledný deň svoje prihlášky oficiálne podali, no s podmienkou, že ak sa nová zmluva nepodpíše, tak svoju účasť nepotvrdia.

Skryť Vypnúť reklamu

Bude to krok späť?

Zaujímavé bolo, že pár dní pred týmto rozhodnutím tímov sa jeden z nich utrhol a podal prihlášku skôr. Nebol to nikto iný, ako extrémny individualista Frank Williams, ktorého zato ostatné tímy okamžite vylúčili zo združenia FOTA (vraj dočasne). Frank totiž nesúhlasí s návrhom, podľa ktorého by bolo možné štartovať s kúpeným podvozkom. To by podľa neho degenerovalo špičkovú DNA dnešnej F1. Pravda je však taká, že kedysi to v F1 bežne takto fungovalo a štartové pole bolo pestré a divácky zaujímavé. Samozrejme, že súkromné tímy zriedkakedy mali šancu voči svojim "matkám" uspieť, no aj tak to športu pomohlo. Tento týždeň má teda FIA zverejniť, koľko tímov podalo oficiálne prihlášku do novej sezóny a ktoré budú akceptované. Ktovie, či sa nedočkáme prekvapenia.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  2. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  3. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  4. Najbrutálnejšie preteky sveta? Extreme E je Formulou 1 v teréne
  5. Zhodnotenie o desiatky percent. Toto sú najlepšie príležitosti na investície
  6. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  7. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  8. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  9. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  10. Prečo Slováci nemajú rezervy?
  1. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  2. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  3. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  4. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  5. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  6. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  7. Nadácia COOP Jednota rozdá obciam a mestám 156 000 eur
  8. Ďalšie mesto s rýchlou a kvalitnou donáškou!
  9. Prečo Slováci nemajú rezervy?
  10. Union má novinku – Očný balík v hodnote 100 eur pre každého
  1. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 15 415
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 12 228
  3. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 11 359
  4. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 9 274
  5. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 9 070
  6. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné 8 176
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 6 680
  8. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 6 573
  9. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus® 5 954
  10. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál 5 100
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Pohľad priamo z cesty, ktorou by mala viesť trať prestížnych pretekov so svetovými tímami v obci Jasov na východe Slovenska.

Miestni chcú fandiť: To bude šialenstvo.

5 h
Starosta Pereša si k výplate prilepší.

Proti bol jediný poslanec. Niektorým pridali aj spätne, reaguje Karabin.

5 h
Výstavba druhej etapy R4 odbremení sídlisko Sekčov od tranzitnej dopravy. Podľa plánov by mal byť celý severný obchvat dokončený v roku 2026.

Petičiari žiadajú výstavbu celej R4.

5 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Upratovačky sa stali rukojemníkom sporu medzi nemocnicou a upratovacou firmou.

Firma skončila v likvidácii.

11. máj

Desiatky mŕtvych, stovky zranených.

6 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop