Korzár logo Korzár

Škoda Octavia RS a Scout

Česká spoločnosť Škoda Auto predstavila nedávno novú tvár modelov Octavia RS a Scout. Po modernizácii automobilu Octavia koncom minulého roka sa úprav dočkali aj športovo ladená Octavia RS a Octavia Scout.

Škoda Octavia RS. Táto verzia je obľúbená najmä ako kombi.Škoda Octavia RS. Táto verzia je obľúbená najmä ako kombi. (Zdroj: Archív)

Škoda Octavia RS a Scout

Oba modely ponúknu zákazníkom okrem dizajnových zmien aj technologické novinky, medzi ktoré patrí snímač kvality vzduchu pre klimatizačnú sústavu Climatronic či nové prvky svetelnej techniky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nová maska chladiča

Omladená Octavia RS zaujme novo tvarovanou maskou chladiča s logom RS a výraznými svetlometmi. Tie môžu byť prvýkrát pri tejto verzii osadené xenónovými výbojkami s natáčacím modulom. V inovovanom prednom nárazníku so širším a výraznejším nasávacím otvorom sú umiestnené hmlové reflektory a denné svetlá na báze LED. Atraktívnejší tvar dostali aj združené kryty zadných svetiel. K dispozícii je nová metalická farba Anthracite a 18-palcové ráfiky Neptune.

SkryťVypnúť reklamu

Lepšie dynamické parametre

Športový podvozok znížený na 127 mm, znížená hmotnosť vozidla (o 20 kg ri benzínovej resp. 15 kg pri naftovej verzii) a nižšia hodnota koeficientu odporu vzduchu pozitívne ovplyvnili dynamické parametre. Zvýšila sa maximálna rýchlosť a zlepšili sa tiež hodnoty pružnosti a zrýchlenia. Pohonné jednotky modelu Octavia RS spĺňajú normu EU 5. Dvojlitrový prepĺňaný zážihový motor s priamym vstrekovaním benzínu má maximálny výkon 147 kW a jeho normovaná spotreba je len 7,5 l/100 km. Dvojlitrový turbodieselový motor má výkon 125 kW, pričom jeho priemerná spotreba je 5,7l/100 km.

Obľúbený ako kombi

Oba motory budú k dispozícii výlučne so šesťstupňovou manuálnou resp. dvojspojkovou prevodovkou DSG. Model Octavia RS si od roku 2000 našiel viac ako 60 000 majiteľov, pričom 70% z nich si vybralo verziu kombi. Dizajnová línia Scout si v ponuke modelov Škoda vybudovala pevné miesto a okrem modelu Octavia Scout je k dispozícii aj pre rady Roomster a Fabia. Omladená silueta vozidla dostala tvár, ktorá je špecifická pre celý nový modelový rad Octavia. Prepracovaná maska chladiča je lemovaná výraznými svetlometmi. Masívny predný nárazník s hmlovými svetlometmi s funkciou Corner (svietenie do zatáčok) zvýrazňuje terénny vzhľad vozidla. Robustné ochranné prvky karosérie harmonicky dopĺňa nová metalická farba Rosso Brunello.

SkryťVypnúť reklamu

Pohon všetkých kolies

Veľká svetlá výška podvozku (179 mm) a ochranné prvky zabezpečujú dobrú priechodnosť verzie Scout aj na nespevnených cestách či v ľahšom teréne. Pohon všetkých kolies je riešený štvrtou generáciou spojky Haldex, ktorá dokáže preniesť až 85% točivého momentu na jedno koleso. Pre Octaviu Scout je k dispozícii 1,8-litrový benzínový motor výkonu 118 kW a dvojlitrový turbodiesleový motor výkonu 103 kW (oba kombinované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou). Model Octavia Scout si doposiaľ vybralo viac ako 22 000 zákazníkov.

Najvýkonnejšie "éčko"

Nové mercedesy triedy E sú na trhu len krátku dobu a výrobca už predstavil novú špičkovú verziu tejto triedy. Ide o model E 63 AMG, ktorý vyvinula športová odnož spoločnosti Mercedes-Benz, teda firma Mercedes-AMG. Od bežného "éčka" sa nový športový model navonok odlišuje novým predným i zadným nárazníkom, upravenými prahmi a o 17 mm rozšírenými blatníkmi. Vozidlo jazdí na 18-palcových ráfikoch z ľahkých zliatin, na želanie sa montujú 19-palcové ráfiky. Novovyvinutý športový podvozok má vpredu oceľové, vzadu vzduchové pružiny. Vzduchové pružiny zabezpečujú konštantnú výšku karosérie nad vozovkou bez ohľadu na zaťaženie. Elektronicky riadený systém pruženia prispôsobuje tuhosť tlmenia charakteristikám vozovky. Vodič môže stlačením tlačidla zvoliť jeden z troch režimov podvozka (Comfort, Sport a Sport plus). Predná náprava má rozchod zväčšený o 56 mm. Na pohon vozidla slúži rovnaký motor, aký poháňa športový roadster SL 63 AMG. Ide o 6,3-litrový vidlicový osemvalec, ktorého maximálny výkon je 386 kW. Najvyšší krútiaci moment motora je 630 Nm. Zo spomenutého roadstera pochádza aj sedemstupňová prevodovka Speedshift. Táto prevodovka má štyri režimy činnosti. Napriek zvýšeniu výkonu motora o 8 kW v porovnaní s predchádzajúcim modelom sa konštruktérom podarilo znížiť spotrebu o 12 %, a to na 12,6 l/100 km. Do bezpečnostného výstroja vozidla patrí aj sedem nafukovacích vankúšov a inovatívny systém Attention Assist, ktorý sleduje vodičovu pozornosť a v prípade zistenia únavy ho varuje. V interiéri nájdeme elektricky prestaviteľné športové sedadlá AMG i športový volant. Exkluzívna športová limuzína E 63 AMG zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a jej maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Limuzína príde na trh v auguste tohto roka a mala by stáť okolo 100 000 eur. Zatiaľ nie je zrejmé, či sa toto vozidlo bude dodávať aj s karosériou kombi.

SkryťVypnúť reklamu

Najrýchlejší elektrický motocykel

Na svete pomaly pribúda firiem, ktoré vyrábajú elektromobily, teda autá, poháňané výlučne elektromotorom. Pomenej je už firiem, ktoré vyrábajú elektromotorom poháňané motocykle. Medzi tieto firmy patrí aj americká firma Mission Motors, ktorá nedávno predstavila svoj superšportový elektromotocykel, nazvaný Mission One (misia číslo jeden). Tento motocykel je poháňaný trojfázovým elektromotorom, ktorý je chladený vodou. Výrobca neuvádza výkon tohto motora, len jeho krútiaci moment. Ten je 135 Nm, pričom typickou charakteristikou elektromotorov je, že svoj menovitý krútiaci moment dosahujú už okamžite po rozbehu. Zdrojom elektrickej energie je lítiovo-iónový akumulátor. S plne nabitým akumulátorom prejde motocykel až 240 kilometrov. Nabitie akumulátora zo siete 240 V trvá ani nie dve hodiny. Motocykel je vystrojený brzdami Brembo, 17-palcovými kovanými ráfikmi a systémom regeneratívneho brzdenia (pribrzdení sa dobíja akumulátor). Podľa výrobcu dosiahne motocykel maximálnu rýchlosť až 240 km/h. Prvých 50 motocyklov Mission One v špeciálnej úprave, ktoré sa dostanú na trh v roku 2010, bude stáť temer 69 000 dolárov, neskôr by mala na trh prísť lacnejšia verzia.

Ducato pre pápeža

Terajší pápež Benedikt XVI. sa hneď po svojom nástupe do funkcie stal známym v automobilovom svete, a to tým, že v aukcii predal svoj Volkswagen Golf. V svojom takpovediac služobnom parku má terajší pápež viacero vozidiel renomovaných značiek. Ide napríklad o vozidlá Volvo XC90, BMW X5, Volkswagen Phaeton W12 a Mercedes-Benz triedy G. nedávno poskytla pápežovi ďalšie vozidlo firma Fiat. Ide o špeciálne vystrojený van Ducato Panorama, ktorý pápež využil na cestovanie po regióne Abruzzo, ktoré bolo nedávno postihnuté ničivým zemetrasením. Van bielej farby však nepatrí do pápežovho vozového parku, ale jeho prevádzkovateľom je talianska Civilná obrana. Vo vozidle je miesto pre sedem osôb. V zadnej časti vozidla je pohodlná gaučová súprava pre päť ľudí, potiahnutá bielou kožou. Do výstroja vozidla patrí aj kamera, snímajúca priestor za vozidlom, stúpadlá a bezpečnostný systém. Špeciálne pápežské Ducato bolo vyrobené v závode spoločnosti Sevel, ktorá je spoločným podnikom firmy Fiat a francúzskeho koncernu PSA V závode Sevel bolo od roku 1981 vyrobených 3,8 milióna úžitkových vozidiel značiek Fiat, Peugeot a Citroën.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 127
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 145
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 235
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 526
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 134
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 262
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 124
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 779
  1. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  2. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  3. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  4. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  5. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  6. Štefan Šturdzík: 350
  7. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  8. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 370
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 733
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 547
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 457
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 671
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 676
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 620
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  2. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  3. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  4. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  5. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  6. Štefan Šturdzík: 350
  7. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  8. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 370
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 733
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 547
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 457
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 671
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 676
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 620
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu