Korzár logo Korzár

Škoda Octavia RS a Scout

Česká spoločnosť Škoda Auto predstavila nedávno novú tvár modelov Octavia RS a Scout. Po modernizácii automobilu Octavia koncom minulého roka sa úprav dočkali aj športovo ladená Octavia RS a Octavia Scout.

Škoda Octavia RS. Táto verzia je obľúbená najmä ako kombi.Škoda Octavia RS. Táto verzia je obľúbená najmä ako kombi. (Zdroj: Archív)

Škoda Octavia RS a Scout

Oba modely ponúknu zákazníkom okrem dizajnových zmien aj technologické novinky, medzi ktoré patrí snímač kvality vzduchu pre klimatizačnú sústavu Climatronic či nové prvky svetelnej techniky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nová maska chladiča

Omladená Octavia RS zaujme novo tvarovanou maskou chladiča s logom RS a výraznými svetlometmi. Tie môžu byť prvýkrát pri tejto verzii osadené xenónovými výbojkami s natáčacím modulom. V inovovanom prednom nárazníku so širším a výraznejším nasávacím otvorom sú umiestnené hmlové reflektory a denné svetlá na báze LED. Atraktívnejší tvar dostali aj združené kryty zadných svetiel. K dispozícii je nová metalická farba Anthracite a 18-palcové ráfiky Neptune.

SkryťVypnúť reklamu

Lepšie dynamické parametre

Športový podvozok znížený na 127 mm, znížená hmotnosť vozidla (o 20 kg ri benzínovej resp. 15 kg pri naftovej verzii) a nižšia hodnota koeficientu odporu vzduchu pozitívne ovplyvnili dynamické parametre. Zvýšila sa maximálna rýchlosť a zlepšili sa tiež hodnoty pružnosti a zrýchlenia. Pohonné jednotky modelu Octavia RS spĺňajú normu EU 5. Dvojlitrový prepĺňaný zážihový motor s priamym vstrekovaním benzínu má maximálny výkon 147 kW a jeho normovaná spotreba je len 7,5 l/100 km. Dvojlitrový turbodieselový motor má výkon 125 kW, pričom jeho priemerná spotreba je 5,7l/100 km.

Obľúbený ako kombi

Oba motory budú k dispozícii výlučne so šesťstupňovou manuálnou resp. dvojspojkovou prevodovkou DSG. Model Octavia RS si od roku 2000 našiel viac ako 60 000 majiteľov, pričom 70% z nich si vybralo verziu kombi. Dizajnová línia Scout si v ponuke modelov Škoda vybudovala pevné miesto a okrem modelu Octavia Scout je k dispozícii aj pre rady Roomster a Fabia. Omladená silueta vozidla dostala tvár, ktorá je špecifická pre celý nový modelový rad Octavia. Prepracovaná maska chladiča je lemovaná výraznými svetlometmi. Masívny predný nárazník s hmlovými svetlometmi s funkciou Corner (svietenie do zatáčok) zvýrazňuje terénny vzhľad vozidla. Robustné ochranné prvky karosérie harmonicky dopĺňa nová metalická farba Rosso Brunello.

SkryťVypnúť reklamu

Pohon všetkých kolies

Veľká svetlá výška podvozku (179 mm) a ochranné prvky zabezpečujú dobrú priechodnosť verzie Scout aj na nespevnených cestách či v ľahšom teréne. Pohon všetkých kolies je riešený štvrtou generáciou spojky Haldex, ktorá dokáže preniesť až 85% točivého momentu na jedno koleso. Pre Octaviu Scout je k dispozícii 1,8-litrový benzínový motor výkonu 118 kW a dvojlitrový turbodiesleový motor výkonu 103 kW (oba kombinované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou). Model Octavia Scout si doposiaľ vybralo viac ako 22 000 zákazníkov.

Najvýkonnejšie "éčko"

Nové mercedesy triedy E sú na trhu len krátku dobu a výrobca už predstavil novú špičkovú verziu tejto triedy. Ide o model E 63 AMG, ktorý vyvinula športová odnož spoločnosti Mercedes-Benz, teda firma Mercedes-AMG. Od bežného "éčka" sa nový športový model navonok odlišuje novým predným i zadným nárazníkom, upravenými prahmi a o 17 mm rozšírenými blatníkmi. Vozidlo jazdí na 18-palcových ráfikoch z ľahkých zliatin, na želanie sa montujú 19-palcové ráfiky. Novovyvinutý športový podvozok má vpredu oceľové, vzadu vzduchové pružiny. Vzduchové pružiny zabezpečujú konštantnú výšku karosérie nad vozovkou bez ohľadu na zaťaženie. Elektronicky riadený systém pruženia prispôsobuje tuhosť tlmenia charakteristikám vozovky. Vodič môže stlačením tlačidla zvoliť jeden z troch režimov podvozka (Comfort, Sport a Sport plus). Predná náprava má rozchod zväčšený o 56 mm. Na pohon vozidla slúži rovnaký motor, aký poháňa športový roadster SL 63 AMG. Ide o 6,3-litrový vidlicový osemvalec, ktorého maximálny výkon je 386 kW. Najvyšší krútiaci moment motora je 630 Nm. Zo spomenutého roadstera pochádza aj sedemstupňová prevodovka Speedshift. Táto prevodovka má štyri režimy činnosti. Napriek zvýšeniu výkonu motora o 8 kW v porovnaní s predchádzajúcim modelom sa konštruktérom podarilo znížiť spotrebu o 12 %, a to na 12,6 l/100 km. Do bezpečnostného výstroja vozidla patrí aj sedem nafukovacích vankúšov a inovatívny systém Attention Assist, ktorý sleduje vodičovu pozornosť a v prípade zistenia únavy ho varuje. V interiéri nájdeme elektricky prestaviteľné športové sedadlá AMG i športový volant. Exkluzívna športová limuzína E 63 AMG zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a jej maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Limuzína príde na trh v auguste tohto roka a mala by stáť okolo 100 000 eur. Zatiaľ nie je zrejmé, či sa toto vozidlo bude dodávať aj s karosériou kombi.

SkryťVypnúť reklamu

Najrýchlejší elektrický motocykel

Na svete pomaly pribúda firiem, ktoré vyrábajú elektromobily, teda autá, poháňané výlučne elektromotorom. Pomenej je už firiem, ktoré vyrábajú elektromotorom poháňané motocykle. Medzi tieto firmy patrí aj americká firma Mission Motors, ktorá nedávno predstavila svoj superšportový elektromotocykel, nazvaný Mission One (misia číslo jeden). Tento motocykel je poháňaný trojfázovým elektromotorom, ktorý je chladený vodou. Výrobca neuvádza výkon tohto motora, len jeho krútiaci moment. Ten je 135 Nm, pričom typickou charakteristikou elektromotorov je, že svoj menovitý krútiaci moment dosahujú už okamžite po rozbehu. Zdrojom elektrickej energie je lítiovo-iónový akumulátor. S plne nabitým akumulátorom prejde motocykel až 240 kilometrov. Nabitie akumulátora zo siete 240 V trvá ani nie dve hodiny. Motocykel je vystrojený brzdami Brembo, 17-palcovými kovanými ráfikmi a systémom regeneratívneho brzdenia (pribrzdení sa dobíja akumulátor). Podľa výrobcu dosiahne motocykel maximálnu rýchlosť až 240 km/h. Prvých 50 motocyklov Mission One v špeciálnej úprave, ktoré sa dostanú na trh v roku 2010, bude stáť temer 69 000 dolárov, neskôr by mala na trh prísť lacnejšia verzia.

Ducato pre pápeža

Terajší pápež Benedikt XVI. sa hneď po svojom nástupe do funkcie stal známym v automobilovom svete, a to tým, že v aukcii predal svoj Volkswagen Golf. V svojom takpovediac služobnom parku má terajší pápež viacero vozidiel renomovaných značiek. Ide napríklad o vozidlá Volvo XC90, BMW X5, Volkswagen Phaeton W12 a Mercedes-Benz triedy G. nedávno poskytla pápežovi ďalšie vozidlo firma Fiat. Ide o špeciálne vystrojený van Ducato Panorama, ktorý pápež využil na cestovanie po regióne Abruzzo, ktoré bolo nedávno postihnuté ničivým zemetrasením. Van bielej farby však nepatrí do pápežovho vozového parku, ale jeho prevádzkovateľom je talianska Civilná obrana. Vo vozidle je miesto pre sedem osôb. V zadnej časti vozidla je pohodlná gaučová súprava pre päť ľudí, potiahnutá bielou kožou. Do výstroja vozidla patrí aj kamera, snímajúca priestor za vozidlom, stúpadlá a bezpečnostný systém. Špeciálne pápežské Ducato bolo vyrobené v závode spoločnosti Sevel, ktorá je spoločným podnikom firmy Fiat a francúzskeho koncernu PSA V závode Sevel bolo od roku 1981 vyrobených 3,8 milióna úžitkových vozidiel značiek Fiat, Peugeot a Citroën.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 475
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 246
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 024
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 865
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 477
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 170
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 946
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 118
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (23. - 29.5.1925)
  2. Vladimír Bojničan: Čo mi chýbalo v článku od Michala Havrana: „Spoločnosť rozvrátená politikou“
  3. Branislav Hláčik: Superpozícia 4
  4. Marek Namešpetra: Mokrý svet
  5. Viktor Pamula: Markíza a Vlny
  6. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  7. Marián Kozák: Protikorupčný festival Pucung 2025 v Košiciach
  8. Adam Austera: Nečakaný ťah juhokórejského Samsungu: Nový ultratenký S25 Edge má vymazať predchádzajúci 30 % pokles ceny akcií
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 077
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 047
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 112
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 061
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 624
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 235
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 874
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 386
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (23. - 29.5.1925)
  2. Vladimír Bojničan: Čo mi chýbalo v článku od Michala Havrana: „Spoločnosť rozvrátená politikou“
  3. Branislav Hláčik: Superpozícia 4
  4. Marek Namešpetra: Mokrý svet
  5. Viktor Pamula: Markíza a Vlny
  6. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  7. Marián Kozák: Protikorupčný festival Pucung 2025 v Košiciach
  8. Adam Austera: Nečakaný ťah juhokórejského Samsungu: Nový ultratenký S25 Edge má vymazať predchádzajúci 30 % pokles ceny akcií
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 077
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 047
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 112
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 061
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 624
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 235
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 874
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 386
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu