Korzár logo Korzár
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Buďte fit

Túžite po dokonalej postave, ale nedarí sa vám k nej priblížiť ani na niekoľko metrov? Máte pocit, že môžete robiť čokoľvek, ale aj tak priberiete kilo hneď, ako sa pozriete na chlieb či rožky?

Presne pre vás je určený diétny program od úspešnej fitnesky a kulturistky Cory Eversovej. Minulý týždeň sme vám ponúkli možnosti, ako si menežovať stravu. Dnes sa dozviete niečo o tom, ako vytvarovať postavu. Veď ako tvrdí samotná Cory, chudnutie musí isť ruka v ruke nielen s jedením, ale aj s pohybom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cvičte silnú trojku

Cory Eversonová tvrdí, že ak sa raz upíšete cvičebnému programu, nemala by v ňom chýbať silná trojka. Každé z cvičení by ste mali absolvovať tri razy týždenne.

Strečing - zlepšuje ohybnosť, držanie a uvedomenie si vlastného tela, vedie správnym smerom k aktívnemu životnému štýlu bez zranenia. Strečing dopĺňa svalovú silu a umožňuje väčší fyzický rast. Zlepšuje tiež koordináciu a pohyblivosť. Použite ľahký strečing pred tréningom a dôkladný strečing si doprajte po tréningu, keď sú svaly rozohriate a pružné. Absolvujte ho po aerobiku aj po posilňovaní.

Aerobik - je najlepším bojovníkom proti tuku zo všetkých aktivít. Buduje silu a vytrvalosť zvyšovaním srdcovocievnej kapacity alebo dychu. Aeróbnym cvičením je každá aktivita, pri ktorej dosiahnete svoju cieľovú tepovú frekvenciu a vydržíte tak najmenej dvadsať minút. Aerobikom zapájate veľké svaly bokov a stehien, spaľujete najviac kalórií. Najlepšie aeróbne cvičenie je to, ktoré obľubujete. Bicyklovanie, chôdza, beh, pešia turistika, korčuľovanie. To všetko sú aktivity, ktoré neuveriteľne spaľujú tuk.

Tréning so záťažou - posilňuje a spevňuje svaly a buduje viac tvarované a symetrické telo, takže skončíte so značne vylepšenou postavou. Ako hovorí Cory Eversonová: "Ak ste sa narodili s veľkým zadkom a ohromnými stehnami, ale máte tenké paže, tento druh telesnej aktivity vám môže zadok zmenšiť a zároveň vybudovať paže. Tento druh tréningu môžete absolvovať napríklad v posilňovni, kde vám tréner ešte pred začatím cvičenia poradí, akými cvikmi bojovať proti vašim problémovým partiám.

SkryťVypnúť reklamu

Ako sa zamilovať do cvičenia

Vytvorte si návyk - ak ste už raz s cvičením začali, neprestávajte! Ak prestanete trénovať, môžete stratiť viac ako polovicu svalovej zdatnosti približne za tri mesiace. Strata aeróbnej kapacity môže trvať ešte kratšie - jeden až dva mesiace.

Skúste to za súmraku - Cvičenie skoro večer pomáha pripraviť sa na spánok. Necvičte príliš neskoro, môže vás to nabiť prebytočnou energiou a tak nezaspíte.

Aerobik 3-krát týždenne - Všetky aeróbne cvičenia vám zvýšia pulz a prinútia vás potiť sa. Rýchlosť spaľovania tuku sa zvyšuje po 20 minútach, keď vyskočí na 70 percent. Najlepšie by teda bolo cvičenia 45 až 60 minút tri razy do týždňa.

Ochladzujte sa - Pri potení strácate vodu. Aby ste neboli dehydrovaná, pite vždy, keď ste smädná a vodou sa natankujte aj pred športovaním. Môžete piť vodu, ale aj bublinkové nápoje. Tie neškodia, len po nich skôr získate pocit plnosti a prestanete piť skôr, ako je to v skutočnosti potrebné. Na rýchle nahradenie tekutiny vám výborne poslúžia športové nápoje.

Odhoďte rutinu - Nič vás neprestane baviť skôr ako každodenné stereotypné cvičenie. Preto si každý deň odskúšajte niečo iné, jeden deň bicykel, druhý deň beh, tretí napríklad džoging alebo kolieskové korčule.

Počúvajte hudbu - Hudba má pri cvičení blahodarný účinok. Núti vás zvyšovať tempo a pritom znižuje vnímavosť bolesti a únavy. Hudba taktiež núti vytvárať pravidelné rytmické pohyby, takže môžete lepšie regulovať vaše dýchanie a ustáliť dobré tempo. Takže slúchadlá do uší a hor sa do cvičenia.

Dlhý záťah je lepší ako rýchle spaľovanie - Viac kalórií spálite cvičením v pomalom alebo miernom tempe za hodinu. Ako šprintom alebo pretekmi za 20 minút. Namiesto behu alebo bicyklovania do kopca, pri ktorom sa vyčerpáte skôr ako za pol hodiny, skúste dlhšiu jazdu a nielenže spálite viac kalórií, ale budete sa cítiť aj sviežejšie a uvoľnenejšie.


Po schodoch, po schodoch.. - Ak pracujete alebo bývate na horných poschodiach, neexistuje lepšia možnosť, ako si každý deň zabezpečiť správne cvičenie. Jednoducho sa vykašlite na výťah a pomaly si to vyšliapte, kam potrebujete. Je to jeden z krokov k vašej ideálnej hmotnosti.

Nájdite si sparingpartnera - Ideálnym stavom by bolo, aby ste na cvičenie boli dve. Ak si k telesnému pohybu zavoláte kamarátku, budete sa vzájomne povzbudzovať a ťahať dopredu. Ak by vás nebodaj prešla chuť, ona bude tá, čo vás pri cvičení podrží a naopak.

Nikdy sa nevzdávajte - Nebuďte znechutená, ak ste za týždeň nezhodili ani kilo. Niekedy to môže trvať aj mesiac, kým sa dostavia prvé viditeľné výsledky.

SkryťVypnúť reklamu

Domáci tréning podľa Cory

Tento tréning je určený pre tie, čo nebývajú blízko telocvične a vystačia si s domácim prostredím. Tréning je jednoduchým a lacným spôsobom, ako spáliť nadbytočný tuk. Potrebujete na to len činky, lavičku, tyč a dobrú hudbu. Tieto tri dni by ste mali absolvovať vždy počas jedného týždňa.

Prvý deň

- 30 minút chôdze alebo 20 minút túry po kopcoch alebo 25 minút džogingu alebo 30 minút bicyklovania
- 15 - 20 minút tréningu so záťažou (celé telo)
- 10 minút strečingu

Druhý deň

- 45 - 60 minút túry do kopcov alebo 30-40 minút chôdze alebo 20 minút vystupovania po schodoch
- 15 - 20 minút tréningu so záťažou na hornú časť tela
- 10 minút strečingu

Tretí deň

- 30 minút bicyklovania
alebo 20 minút túry do kopcov alebo 45 minút chôdze alebo 30 minút džogingu
- 15 až 20 minút tréningu so záťažou na hornú časť tela
- 10 minút strečingu

Spracovala kag podľa knihy od Cory Eversonovej - Buďte fit

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  2. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  7. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Stredoškoláci z Trnavy vyražajú na Shell Eco-marathon
  2. Ďalší ekologický krok BILLA
  3. Vysoké Tatry: Úrazovosť v horách narastá
  4. Orange poskytne návštevníkom Pohody najlepšiu sieť
  5. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  6. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  7. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  8. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 236
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 10 818
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 370
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 8 083
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 963
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 770
  7. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 433
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 163

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Vova boy, dokonaj boj
  2. Soňa Bulbeck: Ale aj tak sú všetci iba amatéri v šklbaní...
  3. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne?
  4. Juraj Halička: Zamerané na sivý zákal
  5. Štefan Vidlár: Pštrosy v písku
  6. Andrij Pylypenko: Trvalo zatvorené
  7. Tomáš Jacko: Mala by sa prezidentka stretávať s extrémistami?
  8. Kristína Jakubičková: Kráľovná zdravých raňajok
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 269
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 7 059
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 5 425
  4. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 4 692
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 032
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 669
  7. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 3 521
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 130
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Švajčiarsky útočník Adler da Silva posilní Zemplín Michalovce.


Sportnet 3 h

Viaceré strany vytvorili v meste koalíciu.


a 1 ďalší 5 h
Staromestské centrum pomoci sa zatvára.

Buraš: Primátor nemal záujem, volal som starostovi.


a 1 ďalší 5 h

Polícia okolnosti nehody vyšetruje.


SITA 5 h
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Vova boy, dokonaj boj
  2. Soňa Bulbeck: Ale aj tak sú všetci iba amatéri v šklbaní...
  3. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne?
  4. Juraj Halička: Zamerané na sivý zákal
  5. Štefan Vidlár: Pštrosy v písku
  6. Andrij Pylypenko: Trvalo zatvorené
  7. Tomáš Jacko: Mala by sa prezidentka stretávať s extrémistami?
  8. Kristína Jakubičková: Kráľovná zdravých raňajok
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 269
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 7 059
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 5 425
  4. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 4 692
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 032
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 669
  7. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 3 521
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 130
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu