Korzár logo Korzár
Sobota, 15. máj, 2021 | Meniny má ŽofiaKrížovkyKrížovky
NA ICH POHON SLÚŽI 4,4-LITROVÝ OSEMVALEC

"Emkové" verzie X5 a X6

Mníchovská automobilka BMW ponúka motoristom, ktorým sa mália dynamické vlastnosti bežných bavorákov, športovo ladené modely s doplnkovým označením M. Tieto modely sú produktom dcérskej spoločnosti BMW M GmbH. Doteraz mali motoristi k dispozícii "emkové"

BMW X6 M. Vzadu sú dve dvojité koncovky výfukuBMW X6 M. Vzadu sú dve dvojité koncovky výfuku (Zdroj: archív)

verzie radu 3, 5 a 6. Nedávno predstavila firma BMW modely M už aj radu X5 a X6. Nové modely X5 M a X6 M sú prvými "iksovými" bavorákmi, ktoré sa už dodávajú aj v športovej verzii M.

Rovnaká predná časť

Predná časť nových modelov M je identická a vyznačuje sa veľkými otvormi na prívod chladiaceho vzduchu. Obidva modely majú vzadu dve dvojité koncovky výfuku. V porovnaní so základnými modelmi X5 a X6 bol na verziách M týchto modelov znížený podiel čiernych plastových povrchov na spodnej časti karosérie. Obidva nové modely jazdia na 20-palcových ráfikoch z ľahkých zliatin, ktoré však majú odlišný dizajn. Na pohon týchto modelov slúži rovnaký motor. Ide o 4,4-litrový vidlicový osemvalec so štyrmi ventilmi na valec, ktorý je prepĺňaný dvomi turbodúchadlami.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Unikátne uloženie turbodúchadiel

Unikátne na tomto motore je to, že obidve turbodúchadlá sú spolu s katalyzátormi uložené vo "véčku" medzi obomi radmi valcov. Motor má najvyšší výkon 408 kW pri 6 000 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 680 Nm, a to v rozsahu od 1 500 do 5 650 ot/min. Motor poháňa všetky kolesá prostredníctvom šesťstupňovej automatickej prevodovky (prvá šesťstupňová automatika v modeloch M). Systém xDrive elektronicky rozdeľuje krútiaci moment variabilne, podľa okamžitej adhézie, medzi kolesá prednej a zadnej nápravy. K vysokej stabilite vozidla aj v kritických situáciách prispieva systém DPC, ktorý variabilne rozdeľuje krútiaci moment medzi ľavé a pravé zadné koleso.

Pneumatické pruženie

Oba nové modely sú vystrojené pneumatickým pružiacim systémom na zadnej náprave, ktorý udržuje konštantnú výšku vozidla nad vozovkou. Podvozok je v porovnaní s modelmi X5 a X6 položený o 10 mm nižšie a je vystrojený tuhšími pružinami. Špeciálne pre nové modely bol vyvinutý posilňovač riadenia Servotronic, ktorého posilňovací účinok závisí od rýchlosti jazdy. Vodič môže stlačením tlačidla zmeniť charakteristiku režimu motora a prevodovky, pričom má k dispozícii športový a hospodárny režim (v tomto režime je radenie na vyšší stupeň posunuté do nižších otáčok, čím sa znižuje spotreba paliva).

Skryť Vypnúť reklamu

Automatické brzdenie

Do sériového výstroja oboch vozidiel patrí aj tempomat s funkciou automatického brzdenia, dvojzónová klimatizačná sústava a HiFi audiosystém s 12 reproduktormi a zosilňovačom výkonu 230 W. Vozidlá X5 M a X6 M majú rovnaké dynamické vlastnosti: zrýchlenie z 0 na 100 km/h im trvá 4,7 sekundy, rýchlosť 200 km/h dosiahnu za 16,9 s a ich maximálna rýchlosť je 250 km/h. celková priemerná normovaná spotreba je 13,9 l/100 km.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Videli ste, čo sa stane s vašim SUV po 100.000 kilometroch?
  2. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  3. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  4. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  5. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  6. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  7. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  8. Prečo Slováci nemajú rezervy?
  9. Chcete, aby mali školáci Čerstvé hlavičky? Hlasujte
  10. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania
  1. Ľudia vymieňajú autá za elektrobicykle. Záujem v Trenčíne rastie
  2. Opäť štartuje projekt Futbal v meste
  3. Videli ste, čo sa stane s vašim SUV po 100.000 kilometroch?
  4. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  5. Atos stavia v Bulharsku nový špičkový superpočítač EuroHPC
  6. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  7. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  8. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  9. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  10. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  1. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 15 763
  2. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 11 806
  3. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 9 719
  4. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 9 522
  5. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 8 520
  6. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 6 972
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 6 817
  8. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus® 6 198
  9. Hľadáte firmu na predaj? Poradíme vám, ako ju nájsť 5 630
  10. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 5 555
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop