Trojkovým radom priniesla automobilka BMW aj do kategórie strednej triedy také typické charakteristiky svojich vozidiel, akými sú dynamika, agilné správanie sa a športový vzhľad. V súčasnosti sa vyrába už piata generácia trojkového radu.
Nedávny "facelift"
V septembri minulého roka boli limuzína i kombi trojkového radu podrobené tzv. faceliftu, teda akémusi "občerstveniu" vonkajšieho vzhľadu. Modifikovaný bol aj interiér vozidla, pričom bol prepracovaný ovládací systém i-Drive, ktorý teraz umožňuje jednoduchšie ovládanie jednotlivých funkcií vozidla. Verzia kombi, ktorú sme mali možnosť vyskúšať si, je tradične označovaná Touring.
Až desať motorov
Pre trojkový Touring je k dispozícii desať pohonných jednotiek, päť benzínových s päť naftových. Ide o štvorvalcové a šesťvalcové motory, všetky so štyrmi ventilmi na valec. Zážihové motory pokrývajú výkonové rozpätie od 105 kW do 225 kW, vznetové od 105 kW do 210 kW. Mali sme možnosť vyskúšať si model 318d Touring. Ide o model s najslabším, ale zároveň aj najhospodárnejším motorom celého sortimentu pohonných jednotiek trojkového radu. Je to menej výkonná verzia dvojlitrového turbodieselového motora, ktorej maximálny výkon je 105 kW pri 4 000 ot/min (výkonnejšia verzia má 130 kW).
Patrí k najlepším na svete
Tento motor, vystrojený časticovým filtrom a spĺňajúcim emisnú normu EU5, patrí k najlepším vznetovým motorom na svete. Najvyšší krútiaci moment motora je 300 Nm, a to v rozsahu od 1 750 do 2 500 ot/min. Motor je sériovo kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou (tá má excelentne odstupňované prevody), na želanie sa dodáva šesťstupňová automatická prevodovka. Asi ani netreba spomínať, že motor poháňa zadné kolesá (niektoré motory však možno kombinovať s pohonom všetkých kolies xDrive). Touring 318d zrýchli z 0 na 100 km/h zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,6 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 210 km/h.
Nízke hodnoty spotreby
Znie až neuveriteľne, že normovaná spotreba tohto vozidla pri jazde mimo mesta je len 4,2 l/100 km. Priemerná spotreba v meste je 5,8 l/100 km, kombinovaná priemerná spotreba je 4,8 l/100 km. My sme s týmto kombíkom prešli 1 640 kilometrov, pričom sme sa cestou zo Ženevy cez tunely pod Mt.Blancom a pod priesmykom Grosser St.Bernhard späť do Švajčiarska vyštverali do výšky okolo 1 950 metrov. Táto jazda cez Alpy sa zrejme podpísala pod to, že sme dosiahli celkovú priemernú spotrebu "až" 5,8 l/100 km (čo je stále temer o liter menej ako spotrebuje moja fabia).
Všestranne využiteľné kombi
Trojkový Touring, ktorého batožinový priestor má objem 460 litrov (po sklopení zadných sedadiel 1 160 litrov), je skutočne všestranne využiteľným rodinným autom. Vodič a spolujazdec sedia na veľmi pohodlných sedadlách, vzadu by sa však traja cestujúci už cítili trochu stiesnene. Je zrejme zbytočné pripomínať, že trojkové kombi má v každej situácii suverénne jazdné vlastnosti. K tomu, že sa vodič ani po dlhej jazde s týmto vozidlom necíti unavený, veľmi prispieva mimoriadne nízka hlučnosť v interiéri a ergonomicky riešený kokpit.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.