Korzár logo Korzár
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Vyskúšali sme BMW 318d Touring

Trojkový rad je najúspešnejším radom mníchovskej automobilky BMW. Rad vozidiel, označovaných trojčíslicovou kombináciou s prvou číslicou 3 bol po prvý raz uvedený na trh v roku 1975.

BMW 318d Touring. Trojkový rad bol nedávno inovovanýBMW 318d Touring. Trojkový rad bol nedávno inovovaný

Trojkovým radom priniesla automobilka BMW aj do kategórie strednej triedy také typické charakteristiky svojich vozidiel, akými sú dynamika, agilné správanie sa a športový vzhľad. V súčasnosti sa vyrába už piata generácia trojkového radu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nedávny "facelift"

V septembri minulého roka boli limuzína i kombi trojkového radu podrobené tzv. faceliftu, teda akémusi "občerstveniu" vonkajšieho vzhľadu. Modifikovaný bol aj interiér vozidla, pričom bol prepracovaný ovládací systém i-Drive, ktorý teraz umožňuje jednoduchšie ovládanie jednotlivých funkcií vozidla. Verzia kombi, ktorú sme mali možnosť vyskúšať si, je tradične označovaná Touring.

SkryťVypnúť reklamu

Až desať motorov

Pre trojkový Touring je k dispozícii desať pohonných jednotiek, päť benzínových s päť naftových. Ide o štvorvalcové a šesťvalcové motory, všetky so štyrmi ventilmi na valec. Zážihové motory pokrývajú výkonové rozpätie od 105 kW do 225 kW, vznetové od 105 kW do 210 kW. Mali sme možnosť vyskúšať si model 318d Touring. Ide o model s najslabším, ale zároveň aj najhospodárnejším motorom celého sortimentu pohonných jednotiek trojkového radu. Je to menej výkonná verzia dvojlitrového turbodieselového motora, ktorej maximálny výkon je 105 kW pri 4 000 ot/min (výkonnejšia verzia má 130 kW).

Patrí k najlepším na svete

Tento motor, vystrojený časticovým filtrom a spĺňajúcim emisnú normu EU5, patrí k najlepším vznetovým motorom na svete. Najvyšší krútiaci moment motora je 300 Nm, a to v rozsahu od 1 750 do 2 500 ot/min. Motor je sériovo kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou (tá má excelentne odstupňované prevody), na želanie sa dodáva šesťstupňová automatická prevodovka. Asi ani netreba spomínať, že motor poháňa zadné kolesá (niektoré motory však možno kombinovať s pohonom všetkých kolies xDrive). Touring 318d zrýchli z 0 na 100 km/h zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,6 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 210 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Nízke hodnoty spotreby

Znie až neuveriteľne, že normovaná spotreba tohto vozidla pri jazde mimo mesta je len 4,2 l/100 km. Priemerná spotreba v meste je 5,8 l/100 km, kombinovaná priemerná spotreba je 4,8 l/100 km. My sme s týmto kombíkom prešli 1 640 kilometrov, pričom sme sa cestou zo Ženevy cez tunely pod Mt.Blancom a pod priesmykom Grosser St.Bernhard späť do Švajčiarska vyštverali do výšky okolo 1 950 metrov. Táto jazda cez Alpy sa zrejme podpísala pod to, že sme dosiahli celkovú priemernú spotrebu "až" 5,8 l/100 km (čo je stále temer o liter menej ako spotrebuje moja fabia).

Všestranne využiteľné kombi

Trojkový Touring, ktorého batožinový priestor má objem 460 litrov (po sklopení zadných sedadiel 1 160 litrov), je skutočne všestranne využiteľným rodinným autom. Vodič a spolujazdec sedia na veľmi pohodlných sedadlách, vzadu by sa však traja cestujúci už cítili trochu stiesnene. Je zrejme zbytočné pripomínať, že trojkové kombi má v každej situácii suverénne jazdné vlastnosti. K tomu, že sa vodič ani po dlhej jazde s týmto vozidlom necíti unavený, veľmi prispieva mimoriadne nízka hlučnosť v interiéri a ergonomicky riešený kokpit.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  2. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  5. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  6. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  7. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  8. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  1. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  2. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  3. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  4. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  7. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  8. Modernizácia VÚSCH rozšíri a skvalitní zdravotnú starostlivosť
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 219
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 365
  3. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 8 230
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 5 980
  5. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 4 066
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 960
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 766
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 159

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Pštrosy v písku
  2. Andrij Pylypenko: Trvalo zatvorené
  3. Ján Raclavský: Slepí kresťanskí bojovníci
  4. Tomáš Jacko: Mala by sa prezidentka stretávať s extrémistami?
  5. Kristína Jakubičková: Kráľovná zdravých raňajok
  6. Irena Šimuneková: Trenčiansky luh a okolie
  7. Vladimír Krátky: Šialenstvo raketové vs. šialenstvá iné ?
  8. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 813
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 6 099
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 5 746
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 4 575
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 005
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 638
  7. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 3 503
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 130
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Pštrosy v písku
  2. Andrij Pylypenko: Trvalo zatvorené
  3. Ján Raclavský: Slepí kresťanskí bojovníci
  4. Tomáš Jacko: Mala by sa prezidentka stretávať s extrémistami?
  5. Kristína Jakubičková: Kráľovná zdravých raňajok
  6. Irena Šimuneková: Trenčiansky luh a okolie
  7. Vladimír Krátky: Šialenstvo raketové vs. šialenstvá iné ?
  8. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 813
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 6 099
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 5 746
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 4 575
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 005
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 638
  7. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 3 503
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 130
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu