Korzár logo Korzár
Piatok, 14. máj, 2021 | Meniny má BonifácKrížovkyKrížovky

Vettel - Dračie srdce - sa doťahuje na Buttona

Ani extrémne teploty nezastavili Buttona na ceste za víťazstvom. Na chrbát mu však stále viac dýcha Nemec Vettel.



KOŠICE. Piatkové tréningy nenápadne naznačovali, že by sme sa už v Bahrajne mohli dočkať výmeny stráží. A keď doteraz dominantné monoposty Brawn dostali nakladačku aj v kvalifikácii, tak sa počet tých, ktorí si stavili na víťazstvo Buttona, poriadne zmenšil. Nedeľňajšie štvrté preteky MS F1 však všetko vysvetlili a uviedli do reálneho svetla.

Problémy Brawnov

Už v sobotu Angličan Button priznával, že ich auto je z pohľadu výkonnosti na jedno kolo slabšie, no v pretekoch sú stále patrične konzistentní. Navyše biele monoposty z Brackley mali v extrémnych horúčavách v sobotu problémy s prehrievaním motora a mechanici vždy po odjazdení jedného stintu museli motor poriadne schladiť. Do pretekov preto tím zväčšil otvory chladenia a veril, že aspoň v nedeľu sa trochu ochladí. Kvalifikáciu zatiaľ prekvapivo suverénne vyhrali obidva monoposty Toyoty a tím sa v nedeľu zastrájal na svoje premiérové víťazstvo.

Status quo bolo jasné

Mierne chladnejšie (ak sa vôbec dá hovoriť pri teplote 38°C o chladnejšom počasí, ale v sobotu bolo 47°C) počasie v nedeľu bolo k motorom a pilotom trochu žičlivejšie, hoci niektorý z nich poznamenal, že radšej ani neotváral priezor na prilbe, lebo ho hneď obaril horúci vzduch. Na všeobecné prekvapenie však preteky nedokončilo iba jediné auto (Nakajimov Williams). Zverejnené množstvá natankovaného paliva a hmotnosti vozidiel predpovedali, že toyoty boli ľahšie a pôjdu skôr do depa. Očakávali sme preto od nich najrýchlejšie kolo pretekov, no potom sa mala ukázať výhoda strategicky lepšej voľby Vettela a Buttona. No a vývoj pretekov to postupne aj naplnil. Vettel sa po druhej PIT STOP dostal pred Trulliho a potvrdil svoje miesto v šampionáte. Žiaľ, na Buttona ešte nestačil.

Body pre Ferrari

Button si teda zaslúžene doviezol už tretie tohtoročné víťazstvo a jednoznačne je považovaný za hlavného favorita na titul. Zlepšenú formu však potvrdil tím Red Bull Racing, keď Vettel už v kvalifikácii skončil tretí a v pretekoch nedostihol akurát Buttona. Potenciál tímu potvrdil aj Webber, ktorý po problémovom závere Q1 (zablokoval ho Sutil) síce zostal visieť v poslednom rade na štarte, no aj na okruhu, kde sa ťažko predbieha, sa posunul aspoň na jedenáste miesto. Zlepšenú formu naznačili giganti z tímov Ferrari aj McLaren, keď Hamilton po piatom mieste na štarte doviezol päť bodov za štvrté miesto v cieli a Räikkonen zase tímu Ferrari priviezol po výbornom výkone prvé tri body za šieste miesto. Do Bahrajnu prišiel dvíhať morálku tímu aj prezident Luca Montezemolo, ktorého však štart veľmi nepotešil. Už v prvých metroch pretekov obidva monoposty z Maranella vzájomne kolidovali a Massa musel meniť poškodený predný spoiler, čo ho hneď v úvode diskvalifikovalo z bojov o lepšie umiestnenie. Brazílčan so zastávkou navyše oproti ostatným prišiel so stratou jedného kola do cieľa na 15. mieste. Podujatím v Bahrajne sa skončila prvá štvrtina šampionátu a ten sa sťahuje do Európy, kde sa očakáva prerozdeľovanie pomeru síl.

ŠTATISTIKA

Výsledky 6. GP Bahrajnu 2009 (57 kôl - 308,238 km): 1. Button (V. Brit.) brawn 1:31:48,182 (201,456), 2. Vettel (Nem.) redbull + 7,187, 3. Trulli (Tal.) toyota + 9,170, 4. Hamilton (V. Brit.) mclaren + 22,096, 4. Barrichello (V. Brit.) brawn + 37,779, 6. Räikkonen (Fin.) ferrari + 42,057, 7. Glock (Nem.) toyota + 42,880, 8. Alonso (Šp.) renault + 52,775. (PP: Trulli – toyota 1:33,431 (208,530), NK: Trulli – toyota 1:34,556 (206,049) v 10. kole, Viedli: 1. - 10. k. Glock, 11. - 12. k. Trulli, 13. - 15. k. Button, 16. - 19. k Vettel, 20. - 21. k Räikkonen, 22. - 37.k. Button, 38. - 40. k. Vettel, 41. - 57. k. Button). Priebežné poradie (po 4/17): 1. Button 31 b., 2. Barrichello 19, 3. Vettel 18, 4. Trulli 14,5, 5. Glock 12, 6. Webber 9,5, 7. Hamilton 9, 8. Alonso 5, 9. Kovalainen a Heidfeld po 4, 11. Rosberg 3,5, 12. Räikkonen a Buemi po 3, 14. Bourdais 1. Pohár konštruktérov: 1. Brawn 50 bodov, 2. Red Bull 27,5, 3. Toyota 26,5, 4. McLaren 13, 5. Renault 5, 6. BMW a Toro Rosso po 4, 8. Williams 3,5, 9. Ferrari 3 body.

Výsledky 6. GP Bahrajnu 2009 (57 kôl - 308,238 km): 1. Button (V. Brit.) brawn 1:31:48,182 (201,456), 2. Vettel (Nem.) redbull + 7,187, 3. Trulli (Tal.) toyota + 9,170, 4. Hamilton (V. Brit.) mclaren + 22,096, 4. Barrichello (V. Brit.) brawn + 37,779, 6. Räikkonen (Fin.) ferrari + 42,057, 7. Glock (Nem.) toyota + 42,880, 8. Alonso (Šp.) renault + 52,775. (PP: Trulli – toyota 1:33,431 (208,530), NK: Trulli – toyota 1:34,556 (206,049) v 10. kole, Viedli: 1. - 10. k. Glock, 11. - 12. k. Trulli, 13. - 15. k. Button, 16. - 19. k Vettel, 20. - 21. k Räikkonen, 22. - 37.k. Button, 38. - 40. k. Vettel, 41. - 57. k. Button). Priebežné poradie (po 4/17): 1. Button 31 b., 2. Barrichello 19, 3. Vettel 18, 4. Trulli 14,5, 5. Glock 12, 6. Webber 9,5, 7. Hamilton 9, 8. Alonso 5, 9. Kovalainen a Heidfeld po 4, 11. Rosberg 3,5, 12. Räikkonen a Buemi po 3, 14. Bourdais 1. Pohár konštruktérov: 1. Brawn 50 bodov, 2. Red Bull 27,5, 3. Toyota 26,5, 4. McLaren 13, 5. Renault 5, 6. BMW a Toro Rosso po 4, 8. Williams 3,5, 9. Ferrari 3 body.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najbrutálnejšie preteky sveta? Extreme E je Formulou 1 v teréne
  2. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  3. Zhodnotenie o desiatky percent. Toto sú najlepšie príležitosti na investície
  4. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  5. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  6. Atos stavia v Bulharsku nový špičkový superpočítač EuroHPC
  7. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  8. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  9. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  10. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  1. Atos stavia v Bulharsku nový špičkový superpočítač EuroHPC
  2. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  3. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  4. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  5. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  6. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  7. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  8. Nadácia COOP Jednota rozdá obciam a mestám 156 000 eur
  9. Ďalšie mesto s rýchlou a kvalitnou donáškou!
  10. Prečo Slováci nemajú rezervy?
  1. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 15 423
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 12 234
  3. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 11 373
  4. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 9 197
  5. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 9 081
  6. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné 7 970
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 6 682
  8. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 6 582
  9. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus® 5 964
  10. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál 5 043
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Pohľad priamo z cesty, ktorou by mala viesť trať prestížnych pretekov so svetovými tímami v obci Jasov na východe Slovenska.

Miestni chcú fandiť: To bude šialenstvo.

7 h
Starosta Pereša si k výplate prilepší.

Proti bol jediný poslanec. Niektorým pridali aj spätne, reaguje Karabin.

7 h
Výstavba druhej etapy R4 odbremení sídlisko Sekčov od tranzitnej dopravy. Podľa plánov by mal byť celý severný obchvat dokončený v roku 2026.

Petičiari žiadajú výstavbu celej R4.

7 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Upratovačky sa stali rukojemníkom sporu medzi nemocnicou a upratovacou firmou.

Firma skončila v likvidácii.

11. máj

Desiatky mŕtvych, stovky zranených.

7 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop