Korzár logo Korzár

Elektrická limuzína Tesla S

Po športovom roadsteri predstavila nedávno americká firma Tesla svoje druhé vozidlo s elektrickým pohonom. Tentoraz ide o štvordverovú limuzínu s jednoduchým označením Tesla S. Táto limuzína, ktorá vďaka profilu strechy zboku pripomína kupé, je postavená

Limuzína Tesla S. Elektromotory poháňajú zadné kolesá vozidla.Limuzína Tesla S. Elektromotory poháňajú zadné kolesá vozidla. (Zdroj: Archív)

na podvozku s rázvorom 296 cm. Výsledkom tohto veľkého rázvoru je veľký vnútorný priestor, v ktorom sú dva rady sedadiel (pre päť cestujúcich) a ešte dve dozadu otočené sedadlá pre deti. Celková dĺžka vozidla je 498 cm. Sklopením detských sedačiek do podlahy vznikne veľký batožinový priestor. Zadné veko je otvárané elektricky. Ďalší batožinový priestor je pod prednou kapotou. Prakticky celá strecha je presklená, pričom stredná časť strechy sa dá otvoriť. Hlavné časti podvozku a karosérie sú zhotovené z hliníka. Na pohon vozidla slúžia kvapalinou chladené elektromotory na zadnej náprave. Výkon týchto elektromotorov však výrobca zatiaľ nezverejnil. Zdrojom elektrickej energie sú lítiovo-iónové akumulátory, umiestnené pod podlahou. K dispozícii sú tri rôzne typy akumulátorov. V závislosti na použitom type je dojazd vozidla od 260 km do 480 km. Podľa výrobcu by životnosť akumulátorov mala byť najmenej päť rokov. Nabíjanie vybitého akumulátora zo štandardnej zásuvky na 220 V trvá približne štyri hodiny. Systémom rýchleho dobíjania umožní dobiť akumulátor za 45 minút. Dobíjať akumulátor možno aj zo zásuviek na 110 V a 440 V. Pri terajších cenách elektrickej energie v USA stojí dobíjanie na plnú kapacitu približne štyri doláre. Dominantným prvkom prístrojového panelu je multifunkčný 17-palcový hlavný displej. Limuzína Tesla S je svižný automobil, ktorý na rýchlosť 96 km/h zrýchli za 5,6 sekundy. Maximálna rýchlosť vozidla je vyše 190 km/h. Veľkou nevýhodou tohto vozidla je však jeho cena. Aj po daňovom bonuse vo výške 7 500 dolárov bude základný model limuzíny S stáť 49 900 dolárov. So sériovou výrobou tejto bezpochyby zaujímavej limuzíny by sa malo začať koncom roka 2011. Výrobca plánuje uviesť na trh aj verziu s pohonom všetkých kolies.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 337
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 5 257
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 500
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 265
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 704
  6. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 544
  7. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 2 485
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 1 675
  1. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma!
  2. Jozef Huljak: Partneri alebo rivali? EÚ a Čínu čaká dôležitý samit.
  3. Vladimír Krátky: Fico sa stal prvýkrát predsedom vlády 4. júla 2006
  4. Vladimír Bojničan: “Ponížené a ukrivdené” Slovensko? Ale kdeže! Ponižujeme sa a blížime si opakovane sami sebe – a ešte sa s tým aj hrdíme.
  5. Štefan Šturdzík: Sociálna demokracia - koncept , ktorý Smer vôbec nepochopil.
  6. Dušan Koniar: Fico nám koleduje o preplesk ako Hugo Chávez Venezuele
  7. Eitan Levon: Izrael a Európa: Spoločné hodnoty a hrozby
  8. Andrea Podešvová: Je nevera vždy zrada, alebo niekedy len volanie o pomoc?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 25 902
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 920
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 011
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 6 295
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 192
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 720
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 4 554
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 375
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma!
  2. Jozef Huljak: Partneri alebo rivali? EÚ a Čínu čaká dôležitý samit.
  3. Vladimír Krátky: Fico sa stal prvýkrát predsedom vlády 4. júla 2006
  4. Vladimír Bojničan: “Ponížené a ukrivdené” Slovensko? Ale kdeže! Ponižujeme sa a blížime si opakovane sami sebe – a ešte sa s tým aj hrdíme.
  5. Štefan Šturdzík: Sociálna demokracia - koncept , ktorý Smer vôbec nepochopil.
  6. Dušan Koniar: Fico nám koleduje o preplesk ako Hugo Chávez Venezuele
  7. Eitan Levon: Izrael a Európa: Spoločné hodnoty a hrozby
  8. Andrea Podešvová: Je nevera vždy zrada, alebo niekedy len volanie o pomoc?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 25 902
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 920
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 011
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 6 295
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 192
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 720
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 4 554
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 375
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu