Korzár logo Korzár

Európsky Automobil roka 2009

Nemecká firma Opel, ktorá sa v súčasnosti snaží odpútať sa od svojho materského koncernu General Motors, vynaložila mimoriadne úsilie na vývoj dôstojného nástupcu modelu Vectra. Výsledkom bolo úplne nové vozidlo s úplne novým názvom. Nový špičkový model f

Opel Insignia je Automobilom roka 2009Opel Insignia je Automobilom roka 2009 (Zdroj: Archív)

irmy Opel, nazvaný Insignia, bol verejnosti predstavený v júli minulého roka na automobilovej výstave v Londýne a na trh prišiel v novembri.

14 ocenení

O tom, že nová Insignia je trefa do čierneho, svedčí to, že toto vozidlo získalo už 14 ocenení, z ktorých za najvýznamnejšie možno považovať titul Automobil roka 2009. Tento titul je o to cennejší, že od roku 1998 je to prvé takéto ocenenie pre automobil strednej triedy. Prestížnym ocenením Red Dot Design Award (dizajnérska cena červený bod) bol ocenený za mimoriadne pôsobivý a vyvážený dizajn Insignie. Vozidlo má vynikajúce aerodynamické vlastnosti – jeho súčiniteľ odporu vzduchu je len 0,27, čo je najnižšia hodnota v jeho triede.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Päť hviezdičiek

No a nemožno nespomenúť to, že Insignia získala v bariérovom teste NCAP plných päť hviezdičiek. Insignia je postavená na podvozku s rázvorom až 2 737 mm, ktorý je základným predpokladom veľmi priestranného interiéru. Dĺžka vozidla je 4 830 mm, čo je viac ako je napríklad dĺžka modelov Ford Mondeo alebo VW Passat. Šírka vozidla je 1 858 mm a výška je 1 498 mm.

Limuzína ako kupé

Oblúkovitá strecha dáva vozidlu línie športového kupé, pričom aj pod dozadu zvažujúcou sa strechou majú dosť miesta aj pomerne vysokí cestujúci na zadných sedadlách. Za jediný mínus excelentného dizajnu možno považovať relatívne malé zadné okno. Na pohon Insignie bolo pôvodne k dispozícii sedem motorov, nedávno bol sortiment rozšírený o ďalšie dva motory.

SkryťVypnúť reklamu

Benzínové i vznetové motory

Ponuka benzínových motorov začína 1,6-litrovým štvorvalcom výkonu 85 kW a končí 2,8-litrovým vidlicovým šesťvalcom, ktorého maximálny výkon je 191 kW. Doterajší sortiment troch výkonových verzií (od 81 kW do 118 kW) dvojlitrového turbodieselového motora bol prednedávnom doplnený o nový dvojlitrový vznetový motor, ktorý je prepĺňaný dvomi turbodúchadlami a ktorého výkon je 140 kW. Mali sme možnosť vyskúšať si Insigniu, poháňanú dvojlitrovým turbodieselovým motorom výkonu 118 kW, kombinovaným so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Adaptívny podvozok

Vozidlo vo verzii Sport bolo vystrojené aj inovatívnym podvozkom FlexRide, ktorý umožňuje vodičovi zvoliť si jeden z troch režimov charakteristiky tlmenia tlmičov, posilňovacieho účinku riadenia a odozvy pedálu akcelerátora. Na novej Insignii sme ocenili najmä priestranný interiér, mimoriadne pohodlné predné sedadlá (s výsuvnou prednou časťou sedáka) a nastaviteľnou bedrovou opierkou a vynikajúce dynamické vlastnosti. Aj keď sme spotrebu priamo nemerali, údaje palubného počítača nasvedčovali tomu, že výrobcom udávaná priemerná spotreba 5,8 l/100 km sa pri "rozumnom" využívaní potenciálu vozidla dá dosiahnuť.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 461
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 242
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 079
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 846
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 468
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 164
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 937
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 134
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (23. - 29.5.1925)
  2. Vladimír Bojničan: Čo mi chýbalo v článku od Michala Havrana: „Spoločnosť rozvrátená politikou“
  3. Branislav Hláčik: Superpozícia 4
  4. Marek Namešpetra: Mokrý svet
  5. Viktor Pamula: Markíza a Vlny
  6. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  7. Marián Kozák: Protikorupčný festival Pucung 2025 v Košiciach
  8. Adam Austera: Nečakaný ťah juhokórejského Samsungu: Nový ultratenký S25 Edge má vymazať predchádzajúci 30 % pokles ceny akcií
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 076
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 046
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 106
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 060
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 622
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 235
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 874
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 411
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (23. - 29.5.1925)
  2. Vladimír Bojničan: Čo mi chýbalo v článku od Michala Havrana: „Spoločnosť rozvrátená politikou“
  3. Branislav Hláčik: Superpozícia 4
  4. Marek Namešpetra: Mokrý svet
  5. Viktor Pamula: Markíza a Vlny
  6. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  7. Marián Kozák: Protikorupčný festival Pucung 2025 v Košiciach
  8. Adam Austera: Nečakaný ťah juhokórejského Samsungu: Nový ultratenký S25 Edge má vymazať predchádzajúci 30 % pokles ceny akcií
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 076
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 046
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 106
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 060
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 622
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 235
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 874
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 411
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu