triedy, nazvaná Neospace. Toto vozidlo bolo navrhnuté v európskom vývojovom centre firmy Mazda a línie jeho karosérie sú v súlade s firemným dizajnérskym mottom "kontrast v harmónii". Štvormiestny Neospace je dlhý 390 cm a jeho zadné sedadlá možno sklopiť do podlahy, čím vznikne úplne rovný ložný priestor dĺžky 140 cm a šírky 120 cm. Sklopením mohutného zadného nárazníka nadol vznikne akási nakladacia rampa, uľahčujúca nakladanie ťažších predmetov. Medzi zaujímavé konštrukčné riešenia patrí netradičné upevnenie sedadiel na strednom tuneli, čím sa zväčšil priestor pre nohy cestujúcich na zadných sedadlách. Prístrojový panel si môže vodič nastaviť do optimálnej polohy.
Neospace je poháňaný moderným 1,5-litrovým štvorvalcovým zážihovým motorom s priamym vstrekovaním benzínu. Vozidlo je vystrojené prevodovkou s kontinuálnou zmenou prevodového pomeru. Predné kolesá sú vedené vzperami McPherson, vzadu je kľuková náprava so skrutnými tyčami. Pneumatiky Michelin Pax umožňujú prejsť aj po úplnej strate vzduchu až 200 km (resp. do najbližšieho pneuservisu), takže nie je potrebné voziť vo vozidle rezervné koleso. Akustický signál informuje vodiča o prípadnom poklese tlaku v niektorej pneumatike. Zadné sedadlá sú vystrojené normalizovanými úchytmi Isofix pre detské sedačky.
Do ďalšieho výstroja Neospace patrí havarijný zapisovač, ktorého údaje možno analyzovať po prípadnej nehode, a elektronické zariadenie na automatický výber diaľničných poplatkov.
2x obr.
Autor: K/jv
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.