mikrovanov. Päťdverová Agila má dĺžku 350 cm a ponúka miesto štyrom cestujúcim. Batožinový priestor má objem 250 litrov, sklopením zadných sedadiel ho možno zväčšiť až na 600 litrov. Na pohon vozidla, vážiaceho 900 kilogramov, slúžia dva moderné motory ECOTEC. Jednolitrový motor má výkon 43 kW, 1,2-litrový motor vyvíja výkon 55 kW. Z hľadiska čistoty výfukových plynov splňujú obidve pohonné jednotky už dnes prísnu normu Euro IV, ktorá začne platiť až v roku 2005. Slabší motor má priemernú spotrebu 6 l/100 km, výkonnejší motor spotrebuje v priemere 6,6 l/100 km. Agila má všestranné využitie, k čomu prispieva aj to, že jej zadné sedadlá sa dajú sklopiť (i jednotlivo) tak, že vznikne úplne rovná ložná plocha. Bezpečnú a pohodlnú jazdu zabezpečuje moderný podvozok so vzperami McPherson vpredu a zadnou kľukovou nápravou. K zníženiu námahy vodiča prispieva elektrický posilňovač riadenia. Do rozsiahleho sériového bezpečnostného výstroja patria dva čelné airbagy, predné bezpečnostné pásy s predpínačmi a špeciálne upevnenie pedálov, ktoré sa pri prudkom čelnom náraze uvoľnia zo svojho lôžka, čím sa zníži riziko úrazu nôh vodiča. Agila sa bude vyrábať v poľských Gliwiciach, kde bol na jeseň 1998 otvorený ultramoderný závod, postavený podľa vzoru závodu v Eisenachu.
A pokiaľ sa vám zdá, že Agila sa podobá akémusi už existujúcemu autu, zdá sa vám dobre. Základom Agily je totiž dobre známy van Wagon R japonskej firmy Suzuki.
2x obr.
Autor: K/jv
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.