niekoľko filmových úloh (Princezna ze mlejna, Čas dluhú, Fontána pre Zuzanu II. a i.), a dokonca aj napísanie autobiografickej knihy TEĎ UŽ TO VÍM... MOŽNÉ JE VŠECHNO. Okrem toho stíha byť aj matkou a venovať sa charitatívnym akciám.
A aj keď ju pred časom postihla vážna choroba, nič jej nebránilo v tom, aby vydala svoj štvrtý hudobný počin pod názvom ÚPLNĚ NAHÁ. Už na prvý pohľad vás zaujme obal tohto CD. Zo škaredého káčatka vyrástla krásna labuť. Kde sú tie časy keď svojim rebelským vzhľadom a správaním šokovala a zároveň rozosmievala. V snahe priblížiť atmosféru CD sa Lucie objavuje na obale naozaj úplne nahá. No nepodarilo sa. Na tejto platni ide o čosi úplne iné. Áno, o vyzliekanie, ale duševné. Lucie sa nám ukazuje v úplne inom svetle, konečne nás nechá nahliadnuť pod svoju hrošiu kožu. Dokazuje, že aj známe osobnosti ako ona majú svoje čierne dni.
Zásadnou zmenou v jej hudobnej kariére je určite aj to, že zmenila autorov piesní a hlavne textárov. Jej prvé tri albumy sa niesli v ironickom duchu Gabriely Oswaldovej. Tentoraz sa o texty podelili P. Vrba a T. Belko. Svojej úlohy sa zhostili vynikajúco. Žiadne "žvásty" o nešťastnej láske, dusení plynom, či Ukrajine. Dá sa povedať, že z Lucie Bílej urobili človeka. Doteraz vystupovala ako tvor plný optimizmu, hýriaci vtipom, šťastný a nevinný, čo sa však zmenilo. Akoby zanevrela na lásku (čo dokazuje hlavne pieseň LÁSKA JE KÝČ). Cítiť tu aj nenávisť, v TOTO ČÍSLO BYLO ZRUŠENO k niekomu ( - ješte ji miluj až ji pomiluješ - počítej to ti spočítá) a v skladbe TMA, či HRDOST KONĚ zasa k sebe (Jsem prý tvou múzou říkáš, já spíš tvou múrou jsem, musím jít, než všechno hezký zkazím).
Veľkým prekvapením je aj zmena producenta. Ondřej Soukup, ktorý produkoval Missariel, Lucie Bílá, Hvězdy jako hvězdy a aj jej "úletový" počin Zahrada rajských potěšení, už teraz na spoluprácu prizvaný nebol. No aj výber producentov je prekvapením. Stali sa nimi Michal Dvořák a toť známy David Koller. A výsledok zmena prospela.
Tak ako skoro na každom albume niektorého z českých umelcov, aj tu nájdeme "choleru" medzi českými interpretmi - coververziu. Chains od Tiny Areny T. Belko premenoval na POUTA. Podľa môjho názoru až veľmi známa pieseň na prespievanie. Zachránil to však samotný Belko, ktorý dal tejto piesní hlboký a duchaplný text.
Pozostatky Luciinej bývalej tvorby cítiť v ČARODĚJKE. Text je na prvý pohľad bez významu, ale v tomto ju nikdy nechápali. Málo ľudí pochopilo, že PERNÍKOVÁ CHALOUPKA je o drogách, KOČIČKA VRAHOUN o krutosti bohatých, či ZÁZRAK a komunistických "papalášoch", ktorí sú dnes opäť na vrchole...
Medzi skvosty "úplne nahého" CD-čka môžeme považovať piesne TOUHA, titulnú ÚPLNĚ NAHÁ, či TMA, ktorá celý album aj uzatvára, však veľmi smutnými slovami: "Měj se rád víc než já..."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.