upozornili zamestnanci Pneuservisu Lingov. Pri niektorých veľkostiach pneumatík jednoducho nemôžu uspojiť svojich zákazníkov, pretože im ich spoločnosť Matador, a. s., Púchov odmieta predať. Pritom koncom minulého týždňa dostalo košické obchodné stredisko Matadoru väčšiu zásielku od výrobcu. Maloobchodníci ich však nemôžu odkúpiť a ďalej predávať svojim klientom, pretože 'matadoráci' predaj pneumatík realizujú výlučne vo svojich predajniach. To, podľa názoru zamestnancov Pneuservisu Lingov, zaváňa už monopolom.
O vysvetlenie sme požiadali vedúceho košickej obchodnej prevádzky spoločnosti Matador Juraja Soukupa. "Prechodný nedostatok našich zimných pneumatík na trhu spočíva v tom, že nikto nepredpokladal takýto dopyt. Vlani sme zaznamenali veľmi silný predaj, napriek tomu sme pri kalkuláciách pre túto sezónu objednali ešte viac pneumatík, ako tomu bolo vlani. Vyzerá to však tak, že zrejme český výrobca - firma Barum - tohto roku nezásobila zatiaľ náš trh v dostatočnom množstve a tak majú o naše pneumatiky zrazu záujem aj díleri, ktorí doposiaľ brali prevažne české gumy. To sme nemohli predpokladať. V poslednej zásielke sme dostali asi 200 kusov pneumatík a tie prednostne predávame v našich maloobchodných predajniach. Boli by sme zlí obchodníci, keby sme sa v prvom rade nesnažili zásobiť vlastné obchody. Predpokladám však, že do konca týždňa by sa situácia mala znormalizovať a budeme mať dostatok pneumatík aj pre uspokojenie potrieb dílerov. Chcem zdôrazniť, že ide iba o jeden, prípadne dva druhy pneumatík, po ktorých je v súčasnosti väčší dopyt ako ponuka a táto situácia prepukla len koncom minulého týždňa," informoval nás J. Soukup.
Na otázku, či si myslí, že barumácke pneumatiky sú lepšie ako matadorácke, odpovedal, samozrejme, záporne. A ako si potom vysvetľuje fakt, že vlani uprednostňovali mnohí díleri práve české gumy? Podľa jeho názoru Barum v snahe preraziť na náš trh prišiel k dílerom s výhodnejšou ponukou a tak tí presadzovali ich predaj. "Zrazu sú ale dobré aj naše pneumatiky. A tak sa niet čo čudovať, že s takýmto nárastom záujmu o naše produkty nemohol náš marketing počítať," dodal J. Soukup.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.