Korzár logo Korzár
Štvrtok, 24. jún, 2021 | Meniny má JánKrížovkyKrížovky

Podľa riaditeľa sa snažia predchádzať podozrivým transakciám

Košice - Kultivované interiéry najnovšieho Hypermarketu Tesco v Košiciach automaticky v zákazníkoch budia očakávania kvalitných služieb a príjemného

personálu. Tieto záležitosti, ktoré by zvlášť pre obchod mali byť prirodzeným štandardom, na Slovensku akosi ešte stále chýbajú. Po otvorení hypermarketu sa predpokladalo, že práve jeho zamestnanci by mohli v oblasti služieb postaviť latku vysoko, ako to býva obvyklé v západných krajinách. Preto nás nepríjemne prekvapila skúsenosť našej čitateľky.

Pani Zuzana Masarovičová v novootvorenom hypermarkete pred pár dňami vo večerných hodinách nakupovala so svojím manželom a 5-mesačným synom. Všetko bolo v poriadku, kým neprišli k pokladni číslo 20. "Moje dieťa sa rozplakalo a preto som pred očami pokladníčky odovzdala manželovi svoju kreditnú kartu a odišla som synčeka prebaliť do osobitnej miestnosti. Manžel zatiaľ vykladal tovar na pult. Nepríjemnosti začali, ako mi neskôr povedal, keď pokladníčke odovzdal moju kreditku. Tá na neho totiž začala kričať, že kreditka nie je jeho, ale je kradnutá. Manžel sa pokúšal vysvetliť, že ide o moju kartu, ktorá som mu pred chvíľou odovzdala a že na karte je telefónne číslo do autorizačného centra, kde si môže overiť jeho dispozičné právo pre nakladanie s kartou. Zatiaľ už celú situáciu sledovalo niekoľko desiatok zákazníkov, čo pre manžela nebolo ničím príjemným. Pracovníčka za pokladňou opakovane žiadala hotovosť a až po dlhšom čase absolvovala dva telefonáty do nejakých kancelárií. Napokon sa rozhodla kartu akceptovať. Manžel udal PIN kód. Kým počítač spracovával informáciu, pokladníčka si opäť neodpustila poznámky typu - tá karta je kradnutá a pod. Napokon sa manželovi tovar podarilo vyplatiť. Medzičasom som prišla ku pokladni aj ja, ale ešte aj mne pokladníčka stihla 'vyčistiť' žalúdok. Odchádzali sme maximálne rozhorčení prístupom pokladníčky," dodala pani Masarovičová. Vzápätí aj s manželom zašla posťažovať sa na oddelenie služieb zákazníkom. Pracovníci oddelenia im údajne dali za pravdu a ospravedlnili sa im.

Zaujímala nás nielen reakcia vedenia hypermarketu na tento konkrétny prípad, ale chceli sme tiež získať odporúčania zákazníkom, ako majú postupovať pri platení kreditnou kartou, aby sa vyhli podobným situáciám, ktoré určite nie sú nikomu príjemné. Rovnako tak nás zaujímalo, či pracovníčka pokladne postupovala v súlade s internými predpismi a v prípade ak nie, akou formou bola sankcionovaná. Otázky sme položili riaditeľovi hypermarketu Ing. Miroslavovi Šofrankovi.

"Ťažko sa možno k takýmto situáciám vyjadrovať, pretože stále to je iba tvrdenie proti tvrdeniu. Na druhý deň po tejto udalosti zákazníčka ku nám telefonovala. Prediskutoval som túto záležitosť s manažérkou služieb zákazníkom Mgr. Tatianou Kundrátovou, samozrejme, aj so samotnou pracovníčkou, ktorej sa sťažnosť týkala a tiež so zamestnankyňami pracujúcimi za vedľajšími pokladňami. Na základe výpovedí bolo ťažké posúdiť, kde je pravda. Isté je len jedno, pokladníčka, keď odmietala prevziať kartu registrovanú na inú osobu, postupovala plne v zmysle našich smerníc. Systém platenia platobnými kartami máme zmluvne dohodnutý so zástupcami bánk, ktorí majú určité požiadavky na nás, ako postupovať pri takejto platbe a my sme povinní riadiť sa dohodnutými postupmi. Ak pokladníčka zistí, že na karte je napríklad ženské meno a platí muž, má povinnosť neakceptovať kartu," zdôraznil Ing. Šofranko.

Takže, ak sme to pochopili správne, napokon bola pracovníčka sankcionovaná nie kvôli prístupu ku zákazníkovi, ale kvôli tomu, že kartu nakoniec prijala?

"K tomu sa nebudem vyjadrovať, keďže ide o vnútornú záležitosť organizácie," odpovedal riaditeľ hypermarketu. "Chcem zdôrazniť, že našou snahou je predovšetkým chrániť zákazníkov, a preto sa podozrivé transakcie snažíme likvidovať v zárodku. Často sa stáva, že dôjde k odcudzeniu karty, či k jej použitiu napríklad rodinným príslušníkom bez vedomia majiteľa karty. A tomu chceme predchádzať. V každom prípade po konzultácii s právnikom sme zaslali našej klientke list, kde sme jej vysvetlili, že naša pracovníčka postupovala v zmysle svojich povinností. Ak si myslí, že správanie sa pokladníčky nebolo adekvátne, ospravedlňujeme sa jej, ale nie sme si vedomí niečoho podobného."

Čo teda robiť, aby ste sa vyhli podobnej situácii? Riaditeľ hypermarketu jednoznačne tvrdí, že platobnou kartou má disponovať iba jej majiteľ.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Holenie je umenie. A vy môžete byť jeho majstrom
  2. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  3. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  4. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  5. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  6. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  7. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  8. Vážení poslanci, to naozaj?
  9. Česi vynašli revolučné tričká, na ktorých nie je vidieť pot
  10. Viete, prečo by nás mala zaujímať ochrana biodiverzity?
  1. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  2. Vážení poslanci, to naozaj?
  3. Koniec čakania na kuriéra
  4. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  5. Prvé mesiace 2021 vzrástol počet susedských sporov
  6. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  7. Václav Vydra: Ako nedostať pokutu v úseku kde je meraná rýchlosť
  8. Česi vynašli revolučné tričká, na ktorých nie je vidieť pot
  9. Holenie je umenie. A vy môžete byť jeho majstrom
  10. Od 1. septembra je predprimárne vzdelávanie povinné
  1. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 11 535
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 642
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 6 920
  4. Stiahnite si stovky e-kníh 5 861
  5. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 5 212
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 3 698
  7. Crème de la crème po slovensky 3 236
  8. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto 2 964
  9. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania 2 855
  10. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou 2 619
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kľúčovou zbraňou proti delta variantu koronavírusu je zaočkovanie obidvoma dávkami vakcíny.

Aktuálne je na Slovensku zaočkovaných 26 percent obyvateľstva.


5 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Ako sa bude vyvíjať pandémia.


a 2 ďalší 3 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop