brífingu v Zürichu šéf koncernu SAir
Šéf koncernu SAir-Group potvrdil, že na palube bolo sedem cestujúcich a traja členovia posádky. Ani jeden z nich neprežil pád lietadla, ku ktorému došlo z neznámych príčin. Ďalšími obeťami havárie boli Švajčiar, Francúz, Španiel a štyria Nemci. Čiernu skrinku sa doteraz nepodarilo nájsť.
Ako pre TASR uviedol Andreas Schwander, hovorca leteckej spoločnosti Crossair zo sídlom vo švajčiarskom Bazileji, Slovák R. Kolesár pracoval ako druhý pilot v Crossairi od augusta minulého roku. Predtým bol pilotom slovenskej spoločnosti Tatra Air. Švajčiarska Crossair používala rovnakú techniku ako Tatra Air a zaúčala aj slovenských pilotov.
"Tatra Air bola kópiou našej Crossair, pokiaľ sa týka organizácie a výcviku pilotov," dodal hovorca. Rovnakým náročným výcvikom prešiel aj R. Kolesár.
Podľa slov A. Schwandera bol slovenský kopilot s veľkou pravdepodobnosťou okamžite po nešťastí mŕtvy. Švajčiarska spoločnosť Crossair zaviedla audiotextové telefónne číslo pre príbuzných obetí, na ktorom sa už informovali aj príbuzní R. Kolesára.
A. Schwander potvrdil informácie svedkov, že trosky lietadla po páde ešte 400 metrov rolovali po zemi. Slovenský kopilot a prvý moldavský pilot však pred svojou smrťou zabránili dalšej katastrofe, pretože pred pádom stačili stroj otočiť, aby nenarazili do rodinných domov na poli pri dedine Niederhasli.
Let na linke Zürich-Drážďany, ako zdôraznil hovorca, bol pravidelný a lietadlá na nej premávali niekoľkokrát denne. Túto linku z väčšej časi používali obchodní cestujúci.
Crossair zamestnáva vyše 800 pilotov, z ktorých je približne 80 percent Švajčiarov, z ostatných je veľa pilotov z krajín východnej a strednej Európy. "Keďže zo Slovenskom máme blízke kontakty, zamestnávame aj ďalších Slovákov," uviedol pre TASR A. Schwander, ktorý však ich počet nevedel upresniť.
Dvojmotorové turbovrtuľové lietadlo s kapacitou približne 30 pasažierov, ktoré smerovalo do Drážďan, sa zrútilo v pondelok krátko po štarte neďaleko Zürichu pri dedine Niederhasli. Príčina havárie je stále nejasná. Lietadlo bolo vyrobené v roku 1991 a malo nalietaných 24 000 letových hodín.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.