bojovali za presadenie svojich požiadaviek týkajúcich sa najmä mzdovej politiky.
"Okamžite po ukončení štrajku bola v plnom rozsahu obnovená osobná aj nákladná doprava podľa platného cestovného poriadku na všetkých pohraničných prechodoch do a z Maďarska. V čase ukončenia štrajku bolo na ŽSR v pohraničných staniciach odstavených v smere do Maďarska celkom osem nákladných vlakov, ktoré na základe prísľubu maďarskej strany mali byť prijaté priebežne do 24 hodín. Železnice SR na základe analýzy prevádzkovej situácie zrušili zákaz preberania nákladných vlakov smerujúcich z Českej republiky a Poľska do Maďarska už včera ráno o siedmej, teda pred ukončením štrajku," informoval nás hovorca ŽSR Miloš Čikovský.
Dodal, že škody, ktoré ŽSR v dôsledku štrajku maďarských železničiarov vznikli, budú finančne vyčíslené a v zmysle platných medzinárodných zmlúv bude finančná úhrada požadovaná od Maďarských štátnych železníc. O výške požadovanej finančnej úhrady a jej realizovaní z maďarskej strany budú železnice informovať neskôr, už dnes je však zrejmé, že napríklad stratu z ušlého zisku bude len veľmi ťažko možné uplatniť si voči Maďarským štátnym železniciam.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.