Anton Sloboda. Neplatenie podlžností za média, ktorými to začalo, bolo len prvotnou príčinou. Čoskoro sa ukázalo, že riaditeľ telovýchovnej jednoty konal vo viacerých prípadoch protiprávne, čo malo za následok, že stratil dôveru vedenia Slovenského zväzu telesnej kultúry, ktoré TJ Slávia plaváreň darovalo. Dar žiadali predstavitelia zväzu vrátiť späť, pričom sa objekt rozhodli darovať mestskej časti Staré mesto. Od prvého októbra minulého roku ju teda spravuje Stredisko obecných služieb, ktorého riaditeľ pri slávnostnom otvorení plavárne vyhlásil, že sa budú naďalej akceptovať všetky permanentky i lístky zakúpené ešte pred zatvorením prevádzky 23. júla. Jeden z našich čitateľov nás upozornil, že to nebolo celkom tak.
"V lete som si zakúpil dve permanentky 1. júna permanentku pre dospelých za sedemsto korún a 12. júla detskú permanentku za päť stovák. Aké však bolo moje prekvapenie, keď 23. júla plaváreň zatvorili. Mimo prevádzky bola dva a pol mesiaca. Otvorili ju až v októbri, kedy už deti chodili do školy a nemali toľko času venovať sa plávaniu. Zakrátko sa tam objavil oznam, že permanentky vydané TJ Sláviou, ktoré mali byť v platnosti šesť mesiacov odo dňa ich kúpy, platia iba do konca decembra. Považoval som to za zlý žart, veď logicky by sa mala ich platnosť o dva a pol mesiaca predĺžiť, nie ešte skracovať. Stredisku obecných služieb to však, zdá sa, neprekáža. Moja permanentka pre deti teda platila o dvanásť dní kratšie, ako mala, čo považujem za veľmi neseriózne," vysvetlil nám Roman Jesenský.
Ako dodal, postup Strediska obecných služieb ho roztrpčil. Prišiel totiž o svoje peniaze a viac si preto permanentku v budúcnosti nekúpi.
Ako sme sa od neho dozvedeli, na plaváreň nechodieva často, tých tridsať vstupov na polrok mu akurát stačilo. Tentoraz kvôli zatvoreniu plavárne nestihol svoju permanentku vyčerpať, rovnako, ako jeho ratolesti. Celkovo tým prišiel, ak to rozrátame na počet vstupov, ktoré mu prepadli, o 199 korún. Tie mu riaditeľ Strediska obecných služieb poradil vymáhať od Telovýchovnej jednoty TU Slávia.
Keďže nie je sám, čo s rozhodnutím Strediska obecných služieb nie je spokojný, oslovili sme jeho riaditeľa Ing. Petra Halaburku. Zaujímalo nás, prečo napriek svojmu októbrovému vyhláseniu obmedzil platnosť permanentiek do konca roka.
"Plaváreň sme prevzali so všetkými jej dlhmi, iba za média sme museli vyplatiť asi poldruha milióna korún. Nemôžme si dovoliť žiadne ďalšie straty, preto sme 15. októbra vyvesili oznam, že všetky permanentky platia iba do konca decembra. Visel tam dva a pol mesiaca. K tomuto kroku sme pristúpili preto, lebo sme mali informácie, že existuje veľa falošných permanentiek, ktoré sa vraj pokútne predávali za smiešne peniaze. Chceli sme tomu zabrániť a začať takpovediac s čistým štítom. Myslím, že za tých dvanásť dní v januári by deti pána Jesenského aj tak neboli vyčerpali jedenásť vstupov, ktoré im prepadli, keď mali na to predtým dva a pol mesiaca a nevyužili to," zareagoval Ing. Peter Halaburka. Ako dodal, neverí, že zákazníci preto na plaváreň zanevrú.
"Čo sa týka predlžovania platnosti permanentiek vydaných bývalým prevádzkovateľom plavárne, taký luxus si nemôžeme dovoliť. Ja, ako človek, by som s tým síce súhlasil, ale ako riaditeľ Strediska obecných služieb musím byť nekompromisný," poznamenal.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.