susedných krajín, kde sa mohli oddávať sexuálnym radovánkam, zakázaným v ich vlasti. Neskoršie, koncom 19. a začiatkom 20. storočia smerovali cesty mužov celého sveta, ktorí si to mohli dovoliť, do mesta prepychu a luxusu, kde na prvom mieste bola žena, do Paríža.
V Paríži si každý muž prišiel na svoje. Najsolventnejší si mohli kúpiť priazeň i telo krásnych dám, navštíviť predstavenia v luxusných nočných podnikoch s produkciami tanečníc v Evinom rúchu, prenajať pre pánsku spoločnosť z radov svojich priateľov na jednu noc prepychový nevestinec, kde šampanské tieklo prúdom, aj iné radovánky, spojené vždy s rozkošou. Parížania natoľko skomercionalizovali erotický priemysel, že mohol uspokojiť najnáročnejších, pôžitkárov, skromnejších zvedavcov, ináč sexuálne orientovaných, aj mužov, ktorí k sexuálnemu uspokojeniu nevyhľadávali telesný styk so ženou. Stačili im k rozkoši iba oči, t. j. pohľad na nahé osoby iného pohlavia, prípadne na ich súlož. Aj táto patologicky orientovaná oblasť bola bohato rozčlenená, podľa toho, aké boli želania cudzincov a aká tučná bola ich peňaženka. Biznismeni v erotickom priemysle boli profesionáli a vedeli sa prispôsobiť aj vkusu a želaniam cudzincov. Ponúkali im pornografické fotografie, návštevu súkromných predstavení pre masochistov, nevestincov, kde dvojice prostitútok predvádzali pomocou atráp rôzne pozície pohlavného styku medzi mužov a ženou - bolo ich spravidla 32 podľa mystiky čísel staroindických zvykov. Skrátka - mieru erotiky určovala peňaženka.
Menej solventný turista si mohol objednať vychádzku za mesto, kde mal možnosť pozorovať v intímnych situáciách páriky milencov, alebo ho odviedli pred kľúčovú dierku - zasklený otvor v stene v tvare kľúčovej dierky, ktorou mohol pozorovať dvojicu v byte v najchúlostivejších polohách. Chudobnejším stačila obyčajná kľúčová dierka. Boli to obvykle manželia, ktoré sa takto živili. V Paríži sa zrodila prvá peep show. Podnikatelia v erotike zriaďovali automaty s rýchlo sa striedajúcimi obrázkami vyzliekajúcich sa žien. Priemerný turista sa uspokojil s tým, čo mohol vidieť bežne v divadle. Umelkyne boli na javisku viac oblečené ako dnes, ale texty, tie neoplývali práve slušnosťou a v súčasnosti by nemohli byť interpretované pred publikom azda ani v erotických salónoch.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.