sa v tomto polroku veľa zmenilo. Pribudli im nové predmety, nové profesorky (i), nový systém i noví kamaráti. (Otázka by mohla znieť, čo nové im nepribudlo.) Úlohou prvákov bolo nielen natĺcť si do hlavy vedomosti, ale si aj na to všetko zvyknúť. Takpovediac, "zabehať sa".Veľakrát museli blúdiť po škole so zámerom nájsť tú, ktorú učebňu. Od pohodlnej cesty do školy pešo alebo s autom (to museli mať ale veľké šťastie), prešli na krásnu jazdu autobusom a la sardinka. Noví profesori sú často objektami pozorovania a skúšania, koľko znesú (a to aj zo strany starších študentov). Čo najrýchlejšie treba zistiť, ako si u nich možno urobiť "očko". K novej škole patria aj noví spolužiaci. Prváci museli zistiť, čo je kto zač, kto dá opísať domácu a tak podobne. Starších kolegov sa spýtať, či dostali dobrého profáka a ako naňho. Keď mali návod, patrične ho využili. A nezabudnime na nové "lásky". Ako ťažko sa prváčka zmieruje s tým, že ten štvrták nemá rád blondínky. Prváčikovi zlomila srdce istá tretiačka a v zapätí zistí, že je už zadaná. Keď si tak všetko zhrnieme, prváci nemajú ľahký život. Aby nám aj sami povedali, ako sa na vec pozerajú, spýtali sme sa ich:
1. Aké bolo tvoje vysvedčenie v porovnaní so základnou školou?
2. V čom vidíš príčinu?
3. Ako porovnávaš profesorov s učiteľmi?
4. Čo bolo pre teba najťažšie?
Ľudmila Jeňová, gymnázium Opatovská
1. Zhoršilo sa.
2. V tom, že v deviatke sme sa poriadne neučili a keď prídeš na gympel, musíš sa začať učiť. A to je dosť ťažké.
3. Podľa mňa sú rovnakí. Niektorí vedia látku vysvetliť dobre, iní zase nie.
4. Zvyknúť si na nemeckého lektora.
Silvia, gymnázium sv. Tomáša Akvinského
1. Jeden predmet o dva stupne, ostatné väčšinou ostali.
2. Toho učenia je oveľa viac, viac hodín a niektorí profesori toho viac chcú.
3. Väčšinou sú fajn, niektorí sú takí, no.... Ale väčšinou ozaj super.
4. Bol problém zvyknúť si, že odrazu je toho učenia až trikrát toľko. V deviatke to bol "fajront", cez prázdniny nič nerobíš a zrazu fakt nevieš, kde ti hlava stojí.
Veronika Siničáková, gymnázium Šrobárova
1. Vôbec sa nezmenilo.
2. Na strednej škole je to síce ťažšie, ale dalo sa to zvládnuť tak, aby sa mi nezhoršili známky.
3. Myslím si, že majú iný prístup. Je to také prísnejšie a ťažšie. Berú nás už ináč.
4. Najťažší bol asi ten začiatok. Vôbec si zvyknúť na novú školu, na nový systém.
Adrián, gymnázium Šaca
1. Bolo horšie.
2. Treba sa viac učiť.
3. V niečom je rozdiel určite... Profesori chcú od žiakov viac vedomostí.
4. Zaradiť sa do kolektívu, zvyknúť si na učenie.
Peter Verbo, gymnázium Poštová
1. Horšie.
2. Profesori chcú viac.
3. Niektorí sú horší, prísnejší. Viac vyžadujú.
4. Knihy , nával učenia.
Eduard, SPŠE
1. Zhoršilo sa, mal som aj nejaké trojky.
2. Musel som sa oveľa viac učiť a bol problém zvyknúť si na profesorov.
3. Ťažko sa to porovnáva.
4. Najťažšie bolo zvyknúť si na nedostatok dievčat na našej škole.
František Dobrý, SOU železničné
1. Hmmm, ja si na to zo základnej školy ani veľmi nepamätám. Ale myslím, že teraz to bolo horšie.
2. Keď mám povedať pravdu, ako vždy, nechcelo sa mi učiť.
3. Radšej ani neporovnávam. Jedni ako druhí....
4. Zvyknúť si, že ma už berú vážne.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.