p. Slovenská autobusová doprava (SAD) Košice, ktorý v rámci transfomácie vznikol zlúčením podnikov SAD v Košiciach, Rožňave a Spišskej Novej Vsi.
Problémy SAD Košice sa podľa riaditeľa podniku Ľubomíra Geršiho nelíšia od problémov väčšiny slovenských "sadiek". Za najakútnejší považuje zastaraný vozový park a nedostatok investičných zdrojov. Priemerný vek autobusov SAD Košice je podľa riaditeľa podniku až 10,3 roka a tento nedostatok nevyvážia ani značné opravárenské možnosti firmy. V súvislosti s nedostatkom financií skonštatoval, že čo sa týka nákladov na výkon služieb vo verejnom záujme, t. j. poskytovania rôznych zliav, štát zatiaľ uhradil SAD Košice len 70 percent z celkového objemu. Napriek problémom SAD Košice dosiahol za rok 1999 kladný hospodársky výsledok 300 000 Sk. SAD Košice v súčasnosti zamestnáva 948 zamestnancov. Návšteva v SAD Košice ako aj následne na košickom letisku mala podľa vyjadrenia Ľ. Macháčka informatívny charakter s úmyslom oboznámiť sa so situáciou v teréne.
V súvislosti s pripravovanou koncepciou reštrukturalizácie letísk na Slovensku štátny tajomník uviedol, že ešte nie je jednoznačné, či budú transformované na obce, podnikateľské subjekty, alebo budú fungovať na báze obchodnej spolupráce so zahraničnými spoločnosťami. Spomínaná transformácia letísk by podľa neho mala byť súčasťou integračného procesu Slovenska do európskych štruktúr. Podľa názoru Ľ. Macháčka, košické letisko oproti ostatným na Slovensku má väčšiu snahu v hľadaní alternatívnych možností využitia vlastného majetku a hľadá nové moderné formy poskytovania služieb pre cestujúcu verejnosť i podnikateľské subjekty, ktoré sú závislé na činnosti letiska. Ako dodal, košické letisko spĺňa všetky predpoklady z hľadiska štandardu medzinárodného letiska.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.