v ktorej medzi dôležité hypotézy odborníci zaradili napríklad aj fakt, že slovo aliancia, alebo Severoatlantická aliancia, je vnímané pozitívnejšie ako slovo NATO. Kampaňou si vláda trúfa vysvetliť verejnosti potrebu vstupu Slovenska do Severoatlantickej aliancie tak, že podpora tejto myšlienky stúpne z dnešných 39 percent na úroveň vysoko nad 50 percent. Nižšia podpora vstupu SR do aliancie je dnes medzi ženami, vidieckym obyvateľstvom a staršími ľuďmi. Veľká časť obyvateľstva sa obáva, že členstvo je drahšie ako nečlenstvo.
Výskumami verejnej mienky chce vláda zistiť obraz NATO vo verejnosti - pozitíva, negatíva, reakcie ľudí na jednotlivé témy, identifikovať mýty, ktoré vplývajú na obraz NATO vo verejnosti, zistiť, či je vhodnejšie NATO spájať s vojenskou alebo nevojenskou problematikou. Podpora vstupu SR do NATO bola na Slovensku dlho pomerne vysoká, dokonca vyššia ako v susedných krajinách. Po vojne v Juhoslávii prudko klesla dôvera v NATO a teraz sa znova dvíha. "Najjednoduchším spôsobom, ako vrátiť podporu obyvateľov pre vstup SR do Severoatlantickej aliancie, sa javí možnosť spätného získania podpory skupiny občanov, ktorí sa od nej odklonili po voľbách v roku 1998 a počas kosovskej krízy. Je možné, že táto skupina nezanevrela úplne na možnosť členstva SR v aliancii," píše sa vo vládnej koncepcii zvýšenia informovanosti verejnosti pred vstupom SR do NATO. Jednu z rozhodujúcich úloh priraďuje koncepcia pôsobeniu mimovládnych organizácií.
Autor: rf
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.