ulice v priľahlom centre a nestaral sa, že na ich rekonštrukciu nemá po uši zadĺžené mesto ani deravý groš. Nestaral sa ani o obchodníkov, ktorí pri rozbahnenej ceste márne vyzerajú zákazníkov.
Úplne tragikomicky aj s odstupom času vyznieva fakt, že v čase pred prezidentskými voľbami zorganizovalo v roku 1999 vedenie mesta dokonca slávnostné otvorenie zrekonštruovanej Kováčskej ulice!!!(foto na titulnej strane)
Každý motorista, ale aj chodec stráca na tejto ulici denno-denne nervy. Deravá ulica s nebezpečnými spomaľovačmi, pri ktorých je plno jám, akoby slúžili na likvidáciu náprav na prechádzajúcich autách.
Preto sme sa riaditeľa magistrátu Ing. Jána Kovalčina, ktorý nastúpil až v januári 2000, teda pri budovaní potemkinových dedín nebol, opýtali, ako bude mesto pokračovať v prácach túto jar.
"Na Kováčskej ulici je pre nás prioritným dokončenie úseku od Univerzitnej až po Mlynskú ulicu, ktoré zrealizujeme v čo najkratšom čase. Časť medzi Univerzitnou a Vodnou ulicou zatiaľ rekonštruovať nezačneme, lebo veľa závisí od výstavby garážového domu na parkovanie v tejto lokalite. Ak by sme rozkopali túto časť Kováčskej, v prípade výstavby by sa na Vodnú nevedeli dostať autá s materiálom na výstavbu a spôsobili by sme dopravný kolaps. Ja nie som zástancom takýchto metód - všetko začať, nič nedokončiť. Treba postupovať uvedomelo a postupne. Nové veci začínať až keď sú staré dokončené, dokončenie Kováčskej zrealizovať spolu s garážovým domom," informoval nás Ing. Kovalčin, ktorý potvrdil, že mesto má finančné prostriedky na dokončenie spomínanej časti ulice.
V súvislosti s motoristami preklínanými spomaľovčami, ktoré ešte sťažujú až aj tak katastrofálnu kvalitu Kováčskej ulice, Ing. Kovalčin povedal:
"Áno, uznávam, že také spomaľovače som ešte nevidel, ani v Bratislave, kde som pôsobil. Neviem, kto niečo také vymyslel. Uznávam aj kritiku, že sú tam diery a motoristi padajú do neznáma. Rozhodne by v tom smere mala situáciu zlepšiť a nedostatky odstrániť Správa komunikácií mesta Košice, ktorá má opravy ciest pod palcom."
Ako sme sa ďalej dozvedeli, Košičania by sa konečne mali dočkať ovorenia kvetinového a zeleninového trhu na Dominikánskom námestí, kde odjakživa bol. Keď Rudolf Schuster vraj zrekonštruované námestie občanom pred rokom odovzdával, vyzeralo to, že nejde len o ďalšie zbytočné divadelné predstavenie. Ukázalo sa však, že sediaci mních bol len atrapou, kvetiny poprivážané na jeden deň, námestie bolo neskolaudované a nové stánky pre trhovníkov nepripravené. Trh zostal na Kostlivého ulici v provizórnych priestoroch a na talianskej porfýrovej dlažbe na Dominikánskom začali najprv parkovať motoristi, v súčasnosti odtiaľ premávajú autá z Mäsiarskej na Moyzesovu ulicu.
Aj v tejto lokalite centra Košíc sa však čoskoro dočkáme zmien k lepšiemu. Podľa slov riaditeľa Ing. Kovalčina je už so starostom Starého mesta predjednaná správa Dominikánskeho námestia. Na spadnutie je aj podpísanie zmluvy.
Ako nás informoval starosta Ján Süli, so svojimi spolupracovníkmi urobí všetko preto, aby sa na Dominikánske námestie vrátila najneskôr do začiatku mája pravá nefalšovaná trhová atmosféra.
"Žiadny prechod automobilmi už možný nebude, autá pôjdu pod podchod na Alžbetinu, alebo cez Hradbovú na Moyzesku. Úsek Mäsiarskej po Alžbetinu dokončí Mestská časť vo svojej réžií, pravda zbytočne drahú dlažbu, ktorá bola plánovaná, nahradí lacnejší, ale praktický asfalt,"vysvetlil Süli. S úsmevom dodal, že na Dominikánskom námestí sa tak skoro nezjaví ani originál mních, ktorý mal stáť 600 tisíc korún, lebo za tie peniaze by tam hádam mohol sedieť aj mních živý.
Ako budú vyzerať nové imidžove stánky, ktoré majú na Dominikánskom námestí slúžiť trhovníkom, starosta zatiaľ odmietol prezradiť, povedal len, že ich čoskoro predstaví širokej verejnosti. Na sprevádzkovaní Dominikánskeho námestia začne Mestská časť pracovať hneď po podpiese zmluvy s mestom, ku ktorému by malo dôjsť pravdepodobne dnes.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.