jeho dlhopis, pričom on žiaden príkaz na obchodnom mieste nazadával a rovnako nikomu neudelil plnú moc a nepodpisoval tiež s nikým mandátnu zmluvu.
"Ako je to možné, že niekto za mňa predal dlhopis, nikoho som o to nežiadal. Na RM-systéme v tom majú asi neporiadok," povedal J. Tóth.
"Držiteľ dlhopisu by mal takomto prípade okamžite navštíviť obchodné miesto RM systému, kde došlo k pokynu na predaj a podať reklamáciu. Na základe toho je RM-systém povinný preukázať, na základe čoho bol obchod vykonaný. V prípade, že bol výsledok realizácie pokynu zaslaný občanovi domov, znamená to, že obchod bol vykonaný prostredníctvom zástupcu. Sám o sebe RM-systém pokyn na kúpu a predaj dlhopisu nedáva. Tieto pokyny prijíma od účastníkov obchodovania. Ak si niekto nie je vedomý, že niekomu udelil plnú moc, ošetrí sa právoplatnosť obchodu a v prípade poškodenia majiteľa dlhopisu zabezpečí náhradu škody. Ak sa však preukáže, že obchod bol vykonaný na základe právoplatne udelenej plnej moci, prostredníctvom zisteného zástupcu, musí sa občan domáhať svojho práva u toho, kto obchod realizoval. V rámci reklamačného procesu, však RM-systém v každom prípade presne zistí a oznámi, kto pokyn podal.
RM-systém od podania reklamácie musí oznámiť akým spôsobom bude reklamáciu riešiť," povedala nám pracovníčka RM-systému Slovakia poverená pre styk s médiami, Dr. J. Hútová.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.