Korzár logo Korzár

V Texase explodovala chemická továreň

Minimálne 42 ľudí sa zranilo pri explózii, ktorá v pondelok zatriasla chemickým závodom Phillips Petroleum neďaleko Houstonu v americkom štáte

Texas, pričom okolitú oblasť zahalil hustý dym.

Podľa hovorcu závodu sú dvaja pracovníci nezvestní. Továreň zamestnáva 850 ľudí, pričom v čase explózie ich tam bolo asi 600. Postihnutých museli hospitalizovať v kritickom stave s vážnymi popáleninami, otravou dymom a niektorí boli v šoku. Úrady vyzvali miestnych obyvateľov, aby nevychádzali zo svojich domov, pokiaľ sa nezistí, aká chemikália začala horieť. Po vyučovaní nesmeli opustiť budovu ani deti z tamojšej školy. Dym sa udržiaval nad oblasťou asi dve hodiny, jeho hustota však rýchlo klesala.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Továreň Phillips bola v roku 1989 miestom viacerých požiarov v polyetylénových reaktoroch, pri ktorých zomrelo 23 a zranilo sa 130 ľudí. V júni minulého roku tu pri explózii zahynuli dvaja ľudia. Za nedodržanie bezpečnostných kritérií dostal Phillips neskôr pokutu 204.000 dolárov.

Autor: Pasadena (TASR)

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 101
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 11 390
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 245
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 314
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 180
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 906
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 136
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 045
  1. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  2. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  3. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  4. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  5. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  6. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 517
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 172
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 808
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 239
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 574
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 693
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 364
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 858
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  2. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  3. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  4. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  5. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  6. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 517
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 172
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 808
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 239
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 574
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 693
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 364
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 858
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu