O džínsoch sa znova a stále hovorí
Mladí ľudia (15-24-roční) v uplynulých sezónach prešli z džínsov na iné oblečenie. Výrobcovia si priznali chyby a pripravili novú generáciu džínsov. Medzi prvými výrobcami, čo pripravili novú generáciu, patrí spoločnosť Levi Strauss, uvádza denník.
Firma si priznala chybu, že zaspala na vavrínoch a nevedela reagovať na očakávania mladej generácie spotrebiteľov. Pracovníci spoločnosti urobili anketu medzi 15 až 24-ročnými ľuďmi, aby zistili ich názory na džínsy. Vyslali aj návrhárov do všetkých kútov sveta s rovnakým cieľom. Výsledkom spoločného úsilia je - minirevolúcia. Jej konkrétna podoba sa volá - džínsy Engineered.
Pracovníci spoločnosti vo Francúzsku v ankete zistili, že mladí ľudia nemajú nič proti džínsom, pokladajú ich za skvelé oblečenie, ale nepohodlné. Spoločnosť po dvoch rokoch vypracovala úplne nový druh džínsoviny, keď do tradičnej tkaniny pridali vlákna tencel, zmierňujúce džínsovinu, čím sa dosiahol želaný efekt: látka sa prispôsobuje každému pohybu tela.
Na džínsoch Engineered sa vývoj prejavuje aj v ďalších prvkoch: piate vrecko už nebude slúžiť len na pár mincí. Má sa doň ľahko vkĺznuť mobilný telefón. Zmeny sa dočkali aj zadné vrecká: sú našité tak, aby sa do nich ľahšie vkladali ruky.
Spoločnosť prišla vo februári na trh s 12 základnými modelmi: mužskými a dievčenskými nohavicami, sukňou, šatami, blúzkami, košeľami, tričkami a podobne. Ponuka by sa mala rozširovať štyrikrát v roku.
Podobný postup zvolili aj iní výrobcovia, nielen Levi's. Výrobca džínsov značky G-Star prišiel na trh s produktom Elwood, ktorým chce zaujať korčuliarov na kolieskových korčuliach aj skate-boardistov. Na džínsoch sú miesta okolo kolien zosilnené.
Novú generáciu džínsov pripravila aj spoločnosť Lee Cooper. Do džínsoviny tiež pridala vlákna lycra.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.