Korzár logo Korzár

Premiéru malo (nielen) céčko

Nemecká firma Mercedes-Benz zorganizovala nedávno v svojom spoločenskom centre v Sindelfingene predstavenie svojho nového modelu triedy C skutočne vo

veľkom štýle. Svetovú premiéru malo totiž nielen nové céčko, ale aj nová skladba s názvom The power of C (sila C), ktorú nezahral nikto iný než geniálna 21-ročná husľová virtuózka Vanessa Mae. Spomenutá skladba má moderný dynamický rytmus a bola inšpirovaná Prokofievovou hudbou k baletu Romeo a Júlia. Ale venujme sa už novému Mercedesu.

Nový model triedy C prichádza na trh po zhruba štvorročnom vývoji, do ktorého firma investovala závratnú sumu1,36 miliardy eúr. Ide už o tretiu generáciu céčka, pričom doterajší model si kúpilo okolo 1,6 milióna motoristov. Nové céčko sa od doterajšieho modelu odlišuje už navonok. Prednej časti vozidla dominujú dva páry okrúhlych reflektorov, zatiaľ čo zadná časť pripomína zadnú časť Mercedesov triedy S. Dynamicky pôsobiaca karoséria má súčiniteľ odporu vzduchu len 0,26. V porovnaní s doterajším modelom má nové céčko o 2,5 cm väčší rázvor a celková dĺžka vzrástla o jeden centimeter. Tento malý nárast vonkajších rozmerov viedol k tomu, že ani rozmery interiéru sa príliš nezväčšili. Rázvor vozidla je teraz 2715 mm, celková dĺžka je 4526 cm, šírka je 1728 mm a výška 1426 mm. Batožinový priestor má objem 455 litrov. Predné kolesá sú vedené novými trojprvkovými závesmi a vzperami McPherson, vzadu sa použilo osvedčené viacprvkové zavesenie kolies. Namiesto doterajšieho riadenia s obehom guličiek sa použilo hrebeňové riadenie, ktoré je ľahšie a pracuje precíznejšie. Pre nový model C bude postupne k dispozícii sedem motorov, z toho tri vznetové. Základný model C 180 je poháňaný dvojlitrovým štvorvalcom výkonu 95 kW, ktorého priemerná spotreba je 9,3 l/100 km. Mimochodom, cena tohto modelu na nemeckom trhu sa "vošla" tesne pod magickú hranicu 50000 mariek (presne 49880 mariek). Na pohon modelu C 200 Kompressor slúži mechanickým kompresorom (teda nie turbodúchadlom) prepĺňaná verzia spomenutého dvojlitrového motora. S týmto kompresorovým motorom zrýchli céčko z 0 na 100 km/h za 9,3 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 230 km/h. Ďalšie dva zážihové motory sú vidlicové šesťvalce. Model C 240 je vystrojený 2,6-litrovým šesťvalcom výkonu 125 kW a na pohon špičkového modelu C 320 je určený 3,2-litrový motor, ktorého maximálny výkon je 160 kW. S najvýkonnejším motorom zrýchli céčko z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 245 km/h. Od septembra sa bude dodávať model C 200 CDI, vystrojený 2,2-litrovým vznetovým štvorvalcom výkonu 85 kW. Tento motor je najúspornejší z celého sortimentu pohonných jednotiek, pretože jeho priemerná spotreba je len 6,1 litra nafty na 100 km. Ďalšou vznetovou jednotkou je takisto 2,2-litrový motor, ale s výkonom zvýšeným na 105 kW. Najvýkonnejším vznetovým motorom je 2,7-litrový päťvalec maximálneho výkonu 125 kW, montovaný do modelu C 270 CDI. S týmto motorom zrýchli vozidlo z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 230 km/h, pričom priemerná spotreba je prijateľných 6,9 l/100 km. Štandardne sa montuje šesťstupňová manuálna prevodovka, s výnimkou verzie C 320, ktorá je vystrojená päťstupňovou automatickou prevodovkou. Výrobca veľa investoval do ďalšieho zvýšenia pasívnej a aktívnej bezpečnosti. Vozidlo je sériovo vystrojené dvomi čelnými, dvomi bočnými a dvomi okennými airbagmi, za príplatok sa dodávajú bočné airbagy aj pre cestujúcich na zadných sedadlách. Sedadlo spolujazdca je vystrojené snímačom obsadenia, ktorý zabráni nafúknutiu airbagu, keď na tomto sedadle nikto nesedí. Čelné airbagy sú dvojstupňové, pričom pri náraze malou rýchlosťou dôjde len k ich čiastočnému naplneniu. Pri nárazoch rýchlosťou do 15 km/h sa zdeformuje len tzv. crash-modul (havarijný modul), ktorý je ku karosérii priskrutkovaný a dá sa ľahko vymeniť. Vozidlo je vystrojené multifunkčným volantom, ktorý sa dá elektricky prestavovať pozdĺžne i výškovo. Tlačidlami na volante sa ovláda rádio, menič CD platní, telefón a navigačný systém. Do sériového výstroja patrí aj snímač svetla, ktorý pri stmievaní sa automaticky zapne reflektory. V pamäti elektronického kľúča sú uložené aj údaje o nastavení sedadla vodiča, volantu a zrkadiel. Vo vozidle nie je žiadne rezervné koleso, ale len tesniaci prostriedok (v tlakovej nádobke) a elektrický kompresor na dofúknutie pneumatiky. Vozidlo môže byť vystrojené automatickým systémom núdzového volania TELE-AID, ktorý v prípade havárie privolá pomoc. Ďalším príplatkovým systémom je systém Tele-Diagnose, ktorý pri prípadnej poruche vyšle do servisného centra inf

Zatiaľ sa nový Mercedes triedy C bude dodávať len ako štvordverová limuzína, v roku 2001 by však na trh malo prísť aj športové kupé s dvojlitrovým kompresorovým motorom. Až potom si to Mercedesy triedy C a bavoráky trojkového radu medzi sebou poriadne rozdajú...

Mazda predstavila Tribute

Japonská firma Mazda oznámila, že v druhej polovici tohto roka uvedie na európsky trh svoj nový model, označený Tribute. Tribute patrí do stále populárnejšej kategórie športovo-úžitkových vozidiel, označovanej anglickou skratkou SUV (Sport Utility Vehicle). Vozidlá SUV sú priestranné, všestranne využiteľné a pohodlné automobily pre jazdu na dobrých cestách i v teréne. Dizajn Tribute je dielom dizajnérskych centier firmy Mazda v Európe, USA a Japonsku, pričom hlavné slovo malo centrum v Hiroshime. Päťmiestny Tribute je postavený na podvozku s rázvorom 2620 mm a jeho celková dĺžka je 4395 mm. Na pohon vozidla sú určené dva štvorventilové motory s rozvodom DOHC (dva vačkové hriadele v hlave valcov). Prvý z nich je dvojlitrový štvorvalec s maximálnym výkonom 91 kW. Tento motor sa dodáva v spojení s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Výkonnejšou pohonnou jednotkou je trojlitrový vidlicový šesťvalec, ktorého maximálny výkon je 145 kW. vErzia poháňaná týmto motorom je vystrojená štvorstupňovou automatickou prevodovkou. Tribute je vystrojený pohonom všetkých štyroch kolies, pričom na dobrej ceste sú poháňané len predné kolesá. Až keď začnú predné kolesá prešmykovať, začne sa krútiaci moment motora prenášať aj na zadné kolesá. Pri jazde v teréne možno tlačidlom zapnúť trvalý pohon všetkých štyroch kolies. Do sériového výstroja vozidla patria čelné a bočné airbagy a antiblokovací systém s elektronickým rozdeľovaním brzdovej sily. Zadné sedadlá sú delené v pomere 60/40 a možno ich sklopiť, čím sa batožinový priestor zväčší natoľko, že v ňom možno prepravovať aj dva horské bicykle (bez demontáže kolies). Podrobnejšie informácie o modeli Tribute zverejní firma Mazda až tesne pred jeho uvedením na trh.

Prišli z Kalifornie

Na našich cestách ich zatiaľ veľmi nevídať, i keď v istom košickom autobazári sme už jedno takéto "čudo" videli. Ide o trojkolesové otvorené vozidlá, nazývané trike a určené na nič viac a nič menej ako na pohodlné vozenie sa po slnkom zaliatej krajine či o "predvádzanie sa" na rušných bulvároch veľkomiest. Do Európy prišiel trike (ktorého názov je obmenou slova bike, označujúceho v anglickom slangu motocykel) zo slnečnej Kalifornie, kde sa prvé takéto vozidlá objavili v 60. rokoch.

Najväčším európskym výrobcom trojkoliek trike je nemecká firma Boom Trikes, ktorá do svojho vzniku v r. 1990 dodala už vyše 400 týchto kurióznych vozidiel. Na pohon trojkoliek slúžia motory Volkswagen výkonu 25 kW až 67 kW. Typickými prvkami trojkoliek je sklonená predná vidlica s úzkym kolesom a veľmi široké zadné pneumatiky. Firma Boom Trikes vyrába tri typové rady trojkoliek, označené Highway, Chopper, Low Rider a Family. Z uvedených radov majú len "rodinné" trojkolky Family tri sedadlá, ostatné majú dve sedadlá za sebou, pričom najmä sedadlo spolujazdca je doslova pohodlným kreslom. Na snímke je trike Highway H4i, poháňaný 1,6-litrovým motorom výkonu 36 kW. Tento trike je dlhý 330 cm, široký 180 cm, vysoký 133 cm a dosiahne maximálnu rýchlosť okolo 135 km/h. Približne polovica záujemcov si kúpi trike v rozloženom stave, pričom montáž podľa podrobného návodu trvá 40 až 100 hodín. Pre trojkolky je k dispozícii rozsiahle príslušenstvo a doplnky, takže každý trike je v podstate originál.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 21 909
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 798
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 939
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 376
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 341
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 905
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 603
  1. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  3. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  4. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  5. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  6. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  7. Martin Borecky: Rakovina
  8. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 236
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 652
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 451
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 153
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 378
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 325
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  3. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  4. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  5. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  6. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  7. Martin Borecky: Rakovina
  8. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 236
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 652
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 451
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 153
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 378
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 325
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu