spočívala v zhotovení modelov častí automobilových motorov. Štvrtáci potrebovali na zhotovenie svojho maturitného diela celý polrok. Pracovali na ňom pod vedením učiteľa Milana Chomu, ktorý nám k praktickej maturite odboru doprava povedal: "Túto formu sme zvolili, preto, lebo vlastne sami suplujeme štát. Škola nemá žiadne peniažky, o modeloch ani nehovorím. Touto formou chlapci vlastne zostroja modely, a sú aj v úzkom kontakte s praxou, lebo pracujú s ozajstnými motormi."
Vysvetlil aj to, že jedenásť maturantov sa toho roku spojilo, kúpili si vrak škodovky. Každý si povyberal tú časť, ktorú dostal ako svoju tému. Modely ďalej opracovávali, urobili na nich rezy, vymaľovali, dali im podobu modelov všetkým motoristom známu z autoškoly. Okrem tejto praktickej časti robili aj písomnú časť, formou akejsi malej diplomovky, v ktorej spracovali teoretickú časť problému, popísali vlastný model, postup prác. "V tomto smere je to podľa mňa vynikajúca vec. Dovolím si tvrdiť, že už teraz máme také učebné pomôcky z oblasti motorizmu, ktoré má málokto. Okrem toho by nebolo zaujímavé, že chlapci prídu v jeden deň v oblekoch, dostanú tému, odpracujú tri štyri hodiny, zapotia sa, urobia výpočty, mi ich zhodnotíme a hodíme do šuflíka. Tento efekt je skutočne dlhoročný. Aj autoškoly, ktoré tu na škole pôsobia, využívajú tieto modely," hrdo povedal M. Choma. Túto formu maturity praktizujú tretí rok a ako povedal kvalita týchto prác neustále stúpa. "Sme veľmi spokojní s prácou tohoročných maturantov. Na modeloch vidno kus kvalitne vykonanej práce," zhodnotil maturantov.
Zaujímalo nás aj to, ako sú s takouto formou skúšania spokojný študenti. "Bolo to super. Mohli sme hneď na názorných ukážkach, ktoré sme sami urobili predviesť schopnosti. Dobré bolo aj to, že sme mohli na modely pracovať aj doma, a hlavne to, že sme si sami mohli rozhodnúť o tom aký model spravíme. Nebolo to teda také náročné na psychiku," pochválil maturitný systém Boris Ovšák.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.