Korzár logo Korzár

Prichádza nová Corsa

Corsa patrí medzi najúspešnejšie modely v celej doterajšej histórii firmy Opel. Terajšia, už druhá generácia Corsy sa montuje v 11 závodoch na

piatich kontinentoch. Od roku 1993 zišlo z montážnych pásov už okolo šesť miliónov týchto vozidiel, vyrábaných v deviatich karosárskych verziach. Terajšia Corsa získala viac než 20 medzinárodných dizajnérskych cien a v mnohých krajinách je na popredných miestach predajných štatistík. V Nemecku je Corsa od roku 1994 najpredávanejším vozidlom v svojej triede, pričom je obľúbená najmä medzi ženamí, ktoré tvoria 63% všetkých kupujúcich. Corsa sa predáva približne v 80 krajinách, pričom doteraz sa celkovo vyrobilo vyše 9 miliónov týchto vozidiel (prvej a druhej generácie).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na jeseň bude terajší model nahradený Corsou ďalšej, už tretej generácie. O novej Corse vydala firma Opel už prvú tlačovú správu so základnými informáciami. Corsa „vyrástla", stala sa modernejšou a poskytuje viac vnútorného priestoru. Rázvor 2491 mm je najväčší v tejto triede vozidiel. Celá karoséria je zhotovená z pozinkovaných plechov a má o 33% vyššiu tuhosť než je tuhosť karosérie terajšieho modelu. Súčiniteľ odporu vzduchu je 0,32, čo je pre túto triedu veľmi dobrá hodnota. Na pohon novej Corsy je určených šesť štvorventilových motorov ECOTEC. Základný jednolitrový motor má výkon 43 kW a spotrebuje v priemere 5,6 l benzínu super na 100 km. Dva nové 1,7-litrové turbodieselové motory majú priemernú spotrebu len 4,7 l/100 km. Výkon týchto motorov, ktoré sa odlišujú len stupňom prepĺňania, je 48 kW resp. 55 kW. Nový špičkový model Corsa Gsi bude poháňaný 1,8-litrovým motorom výkonu 92 kW a dosiahne maximálnu rýchlosť vyše 200 km/h. Vynikajúce jazdné vlastnosti zabezpečí podvozok DSA (Dynamic SAfety, čiže dynamická bezpečnosť), ktorý je riešený tak, že hnací agregát a predná náprava predstavujú oddelené konštrukčné skupiny, čo prispieva k nižšiemu prenosu hluku a vibrácií do interiéru vozidla. Veľa pozornosti venovali konštruktéri ďalšiemu zvýšeniu úrovne pasívnej bezpečnosti. Nová Corsa je vystrojená dvomi čelnými a dvomi bočnými airbagmi, trojbodovými bezpečnostnými pásmi na všetkých piatich sedadlách, aktívnymi opierkami hlavy na predných sedadlách a patentovaným systémom, ktorý v prípade silného čelného nárazu uvoľní pedále z ich ukotvenia a zabráni tak vážnejšiemu poraneniu nôh vodiča. Rozšíril sa aj rozsah výbavy. Corsa bude môcť byť vystrojená aj informačno-zábavným centrom, ktoré obsahuje rádio, menič CD platní, telefón a navigačný systém. Sedadlo spolujazdca môže byť vystrojené snímačom obsadenia, ktorý zabráni zbytočnému nafúknutiu airbagu pred neobsadeným sedadlom. Okrem manuálnej a automatickej prevodovky sa bude do novej Corsy montovať aj nová prevodovka Easytronic, ktorá umožňuje automatické i ručné radenie. Náklady na údržbu sa znížili aj tým, že lehota výmeny oleja v motore sa predĺžila na 30000 km. Výrobca poskytuje záruku, že minimálne 12 rokov nedôjde k prehrdzaveniu karosérie.

SkryťVypnúť reklamu

Dizajn novej Corsy najlepšie ilustrujú obrázky. Už na prvý pohľad vidno, že dizajnérom sa podarilo splniť cieľ, podľa ktorého Corsa mala ostať Corsou. Podstatne bola prepracovaná len zadná časť vozidla, pričom zadné svetlá sa presťahovali nahor a tvoria harmonický celok so zadným oknom. Nová Corsa má teda všetky predpoklady na to, aby bola rovnako úspešná ako doterajšie dve generácie tohto kompaktného vozidla.

2x obr.

Vyskúšali sme si kupé BMW 318Ci

Terajší najmenší, teda trojkový rad BMW mal premiéru v roku 1998, a to ako limuzína. Na vlaňajšom ženevskom autosalóne malo premiéru trojkové kupé, neskôr bola predstavená verzia kombi (tradične označovaná Touring) a na tohtoročnom ženevskom autosalóne mal premiéru už aj kabriolet trojkového radu.

SkryťVypnúť reklamu

Dvojdverové kupé síce na prvý pohľad vyezerá tak, ako by sa od limuzíny odlišovalo len zandou časťou, ale nie je tomu tak. Kupé a limuzína vraj majú pokiaľ ide o karosériu spoločné len kľučky dverí, bočné smerové svetlá a firemné emblémy. Typické „obličky" v prednej časti kupé sú nižšie ako má limuzína a majú chrómovaný rám. Nižšie sú aj predné reflektory a iný je predný nárazník. Predný previs je kratší, zadný zase dlhší ako u limuzíny, a celá karoséria je posadená nižšie. Vozidlo pôsobí veľmi dynamickým dojmom. Batožinový priestor je menší ako u limuzíny a má objem 410 litrov. Kupé je postavené na podvozku s rázvorom 2725 mm a je dlhé 4488 mm, široké 1757 mm a vysoké 1369 mm. Predné kolesá sú vedené vzperami McPherson a trojuholníkovými ramenami, vzadu je viacprvková náprava. Pre kupé sú k dispozícii štyri zážihové motory, z toho jeden štvorvalec a tri radové šesťvalce. Najslabším motorom celého sortimentu je 1,9-litrový štvorvalec, ktorý vyvíja maximálny výkon 87 kW a ktorého priemerná spotreba je 7,9 l/100 km. Zo šesťvalcov má najnižší výkon (110 kW) dvojlitrový motor, 2,5-litrový motor má výkon 125 kW a 2,8-litrový motor vyvíja výkon až 142 kW. S týmto najvýkonnejším motorom zrýchli kupé z 0 na 100 km/h za sedem sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 242 km/h.

Tlačové oddelenie automobilky BMW nám poskytlo na cestu z Mníchova do Ženevy a späť kupé 318Ci, vystrojené 1,9-litrovým motorom. Výkon tohto motora síce neposkytoval vozidlu, ktoré prázdne váži 1285 kg, mimoriadne dynamické vlastnosti, ale umožňoval príjemnú jazdu po diaľnici rýchlosťami 130 160 km/h, a to pri veľmi nízkej hladine hluku v interiéri. K zníženiu aerodynamického hluku prispievajú aj špeciálne žliabky na hornej časti puzdra zrkadiel. Zrkadlá sa dajú elektricky priklopiť ku karosérii, čo uľahčuje napríklad vjazd do úzkej garáže. Zaujímavosťou sú elektricky výklopné zadné bočné okienka. S vozidlom sme najazdili vyše 1300 kilometrov, pričom priemerná spotreba 8l/100 km prakticky presne zodpovedala normovanej hodnote. Nastupovanie na zadné sedadlá je uľahčené tým, že pri sklápaní operadla predného sedadla sa celé sedadlo posunie dopredu. Pretože dvere sú relatívne dlhé a preto sa pri zaparkovaní v úzkom priestore dajú otvoriť len na malý uhol, možno diaľkovým ovládaním spustiť okno na nich, čím sa trochu uľahčí nastupovanie (okno totiž nemá rám). Základná cena modelu 318Ci na nemeckom trhu je 47900 mariek, ale príplatková výbava testovaného vozidla zdvihla jeho cenu o vyše 12000 mariek. Do tejto výbavy patrili okrem iných prvkov aj zadné bočné airbagy, navigačný systém, automatické klimatizačné zariadenie, strešné okno a systém dynamickej stability DSC.

Niekoľko dní s kupé BMW 318Ci patrilo k príjemným motoristickým zážitkom.

3 4 obr.

BMW chystá ofenzívu

Mníchovská firma BMW, ktorá prekvapila celý automobilový svet svojím rozhodnutím „zbaviť sa" neproduktívnych značiek Rover a Land Rover, pripravuje veľkú modelovú ofenzívu. Podľa informácií, ktoré sa objavili v zahraničnej motoristickej tlači, uvedie firma BMW v priebehu nasledujúcich piatich rokov na trh až 20 nových modelov. Spomeňme aspoň niektoré z nich.

Už na jeseň tohto roka by sa mal na trhu objaviť model trojkového radu s pohonom všetkých štyroch kolies, ako aj športové kupé M3. Päťkový rad bude ešte v tomto roku upravený tak, aby sa jeho predná časť podobala trojkovému radu. V lete budúceho roka sa motoristi dočkajú nového Mini (značku Mini si BMW ponechal), a to najprv vo verzii Cooper, poháňanej motorom výkonu 85 kW. Ďalšími novinkami roka 2001 budú kabriolet M3, Compact trojkového radu, ale najmä úplne nová špičková limuzína typového radu 7. Pravdepodobne v roku 2002 sa na trh dostane roadster Mini a inovovaný trojkový rad. Veľa nového sľubuje rok 2003. V uvedenom roku by sa mal začať predávať nový päťkový rad, ale významnejšími novinkmai budú zrejme úplne nové kupé šestkového radu a zbrusu nový luxusný Rolls-Royce (1.1.2003 prejde právo používať túto značku z Volkswagena na BMW). Za vskutku revolučný čin však bude treba považovať rozšírenie ponuky bavorákov smerom nadol na prelome rokov 2003 a 2004 by sa mali motoristi dočkať nového dvojkového radu (podľa zvyklostí by sa mal dokonca nazývať jednotkovým radom). Pôjde o kompaktný automobil s pohonom predných kolies, ktorý má byť priamym konkurentom Golfa. V roku 2004 by firma BMW mala začať na americkom trhu ponúkať nový gigantický terénny automobil X7, poháňaný vidlicovým dvanásťvalcom. V roku 2005 bude rad X rozšírený nadol, a to o športovo-úžitkový automobil X3. Päťročné inovačné obdobie bude ukončené podľa zatiaľ neoficiálnych informácií uvedením úplne nového trojkového radu na trh.

Autor: Stranu pripravil Rado Mlýnek

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  2. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  3. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  4. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  5. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 256
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 10 614
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 236
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 305
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 334
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 929
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 148
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 030
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 506
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 153
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 481
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 226
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 559
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 691
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 309
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 820
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 506
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 153
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 481
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 226
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 559
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 691
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 309
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 820
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu